Przedmiotowy System Oceniania z języka angielskiego

PSO obejmuje ocenę wiadomości, umiejętności i postaw uczniów

Uczeń uzyskuje oceny za : sprawdziany/ ćwiczenia sprawdzające, kartkówki, zadania domowe, projekty, aktywność na lekcji tj. wypowiedzi ustne i pisemne.

Sprawdziany/ćwiczenia sprawdzające przeprowadzane są po skończonym dziale programowym. Już dwukrotny brak uczestnictwa w tej formie spr. wiadomości skutkuje obniżeniem oceny semestralnej. Istnieje możliwość poprawy oceny.

Za aktywną pracę na lekcji uczeń dostaje plusy, za brak pomocy naukowych bądź wybranych zadań np. pisemnych -minusy. Trzy plusy zastępowane są oceną bdb.,trzy minusy oceną ndst.

Oceny w ujęciu procentowym:
ndst. 0-30%;
dop 31-49%;
dst 50-69%;
db 70-90%;
bdb 91%-97%;
celujacy 98-100%

Ogólne kryteria oceniania z języka angielskiego

Ocena dopuszczajaca
niewielka samodzielność
odtwórcza wiedza
skuteczne próby opanowania materiału
wiedza i umiejętności na poziomie minimalnym, umożliwiającym dalsze przyswajanie materiału
Projekt oparty o podstawowe słownictwo i wyrażenia. Praca w większości odtwórcza, zawierająca liczne błędy, które jednak nie zakłócają odbioru

Ocena dostateczna
wolne tempo wypowiedzi
proste zdania
właściwa reakcja językowa na prostą wypowiedź rozmówcy
poprawne mówienie z uwzględnieniem zasad właściwej wymowy, zapewniających zrozumienie wypowiedzidopuszczalne błędy językowe, które nie zakłócają rozumienia
Projekt zbudowany w oparciu o proste zdania. Praca zawierająca sporo błędów językowych. Widoczny większy stopień samodzielności. Ograniczone słownictwo

Ocena dobra
logiczna konstrukcja wypowiedzi
niezbyt urozmaicone konstrukcje do wyrażania opinii
błędy językowe, które nie zakłócają komunikacji; poprawna wymowa i intonacja
wypowiedź w pełni zrozumiała
poprawny wybór formy i stylu wypowiedzi
Praca ciekawa, ale nie wyczerpująca tematu i możliwości leksykalnych. Zdania proste, ale w większości poprawne. Pojedyncze błędy językowe

Ocena bardzo dobra
wypowiedź ciekawa, płynna, bogata w treść i słownictwo
poprawna wymowa i intonacja, zbliżona do wypowiedzi rodzimych użytkowników języka
sporadyczne błędy językowe, które nie zakłócają komunikacji
wypowiedź w całości zrozumiała
bezbłędny wybór formy i stylu wypowiedzi
Praca bardzo interesująca, wykonana z dużą starannością. Wyczerpany temat i wykorzystane możliwości leksykalne. Użyte w pełni poprawne konstrukcje gramatyczne.

Wymagania programowe

Klasa I
       
Lekcje 1-5 1 Hello, I'm Rob. 2 Her name's Jodie. 3 How old are you? 4 The English language 5 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów:człowiek, życie rodzinne i towarzyskie.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń przedstawia się. Potrafi przywitać się i przedstawić: Hi / Hello! I'm... . Potrafi przywitać się, przedstawić: Hi / Hello! I'm..., My name's. Potrafi przywitać się, przedstawić, zapytać o imię: Hi / Hello! I'm..., My name's., What's your name? Potrafi przywitać się, przedstawić, zapytać o imię: Hi / Hello! I'm..., My name's., What's your name? Prowadzi swobodny dialog, wita osoby: Welcome to.
Uczeń przedstawia członków swojej rodziny. Wymienia członków swojej rodziny. Krótko opisuje swoją rodzinę: This is my mother Ann. Dokładnie opisuje swoją rodzinę. Dokładnie opisuje rodzinę, rozmawia na temat rodziny, zadaje pytania o imiona innych osób: What's his / her name?
Uczeń mówi, co posiada. Częściowo poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi: my, your, his, her. W większości poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi: my, your, his, her. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi: my, his, her. Poprawnie uzupełnia zdania i stosuje w wypowiedzi przymiotniki dzierżawcze: my, his, her.
Znajomość środków językowych Zna większość liczebników 1-50, ale popełnia liczne błędy przy ich zapisywaniu. Zna i potrafi zapisać większość liczebników 1-50. Zna wszystkie liczebniki 1-50, przy zapisywaniu popełnia sporadyczne błędy w pisowni Całkowicie poprawnie stosuje i zapisuje liczebniki 1-50.
Uczeń opisuje ludzi. Zna kilka spośród poznanych nazw krajów anglojęzycznych Zna większość poznanych nazw krajów anglojęzycznych i odpowiadających im narodowości. Zna nazwy poznanych krajów anglojęzycznych i odpowiadające im narodowości. Potrafi podać kraj pochodzenia osób. Zna nazwy poznanych krajów anglojęzycznych i odpowiadające im narodowości. Potrafi podać kraj pochodzenia osób oraz ich narodowość.
Uczeń podaje swój wiek.

Uczeń prosi o informacje.

Odpowiada na pytanie o wiek: I'm ten. Pyta o wiek: How old are you? i odpowiada na takie pytanie W większości poprawnie pyta o wiek innych osób: How old is Mark? i odpowiada: He is. Swobodnie rozmawia na temat wieku różnych osób (w pełni poprawnie stosuje formy czasownika to be): How old are you / is he? I'm. Are you. too?
Uczeń udziela podstawowych informacji o sobie. W niewielkim stopniu poprawnie uzupełnia zdania formami: am, 'm not, is, 's, are Częściowo poprawnie uzupełnia zdania i dialogi formami: am, 'm not, is, 's, are. W większości poprawnie uzupełnia dialogi i e-maile formami: am, 'm not, is, 's, are. Prawidłowo uzupełnia dialogi i e-maile formami: am, 'm not, is, 's, are.
Uczeń posiada świadomość językową.
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych.
Wykonuje projekt English words. Wykonuje projekt English words. Wykonuje projekt English words. Wykonuje projekt English words.
Lekcje 6-10
6 They're American. 7 Is it an orange tree? 8 They're mangoes. 9 Cities and capitals 10 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, życie rodzinne i towarzyskie.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń przedstawia siebie.

Uczeń opisuje ludzi.

Odpowiada na pytanie o pochodzenie i narodowość: I'm from Poland. I'm Polish. Pyta drugą osobę o pochodzenie, odpowiada na pytanie o pochodzenie i narodowość. Wykorzystuje część poznanych słów: Where are you from? Pyta drugą osobę o narodowość i pochodzenie, wykorzystuje większość poznanych słów. Pyta drugą osobę o jej narodowość i pochodzenie oraz pochodzenie innych osób, wykorzystuje wszystkie poznane słowa: Where is she from? Is she Italian? i odpowiada na podobne pytania.
Uczeń opisuje ludzi. W niewielkim stopniu poprawnie uzupełnia zdania formami: 'm, are, 's, isn't, aren't. Częściowo poprawnie uzupełnia zdania formami: 'm, are, 's, isn't, aren't. W większości poprawnie uzupełnia zdania i dialogi formami: 'm, are, 's, isn't, aren't. Prawidłowo uzupełnia dialogi i teksty formami 'm, are, 's, isn't, aren't.
Uczeń opisuje przedmioty.

Uczeń prosi o informacje.

Nazywa niektóre przedmioty, sporadycznie poprawnie stosuje przedimek a / an: It is a box. Nazywa większość przedmiotów, częściowo poprawnie stosuje przedimek a / an. Nazywa praktycznie wszystkie przedmioty, w większości poprawnie stosuje przedimek a / an. Zadaje pytanie o przedmioty: What's this? i odpowiada na takie pytanie. Nazywa wszystkie przedmioty, poprawnie stosuje przedimek a / an. Zadaje pytanie o przedmioty: What's this / that? i odpowiada na takie pytania.
Uczeń opisuje przedmioty. Częściowo poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników (zna część nazw owoców): one lemon - two lemons. W częściowo poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników. W większości poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników. Poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników.
Uczeń opisuje przedmioty.

Uczeń prosi o informacje.

W większości poprawnie podpisuje obrazki zaimkami wskazującymi: these / those. Sporadycznie poprawnie pyta o przedmioty w liczbie mnogiej: What are these / those? Częściowo poprawnie pyta o przedmioty w liczbie mnogiej: What are these / those? Prawidłowo zadaje pytania o przedmioty w liczbie mnogiej: What are these / those?
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. W większości poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. Poprawnie i samodzielnie wyszukuje informacje szczegółowe.
Uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu. Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.
Uczeń zapisuje informacje uzyskane z tekstu słuchanego.
Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. W większości poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Częściowo poprawnie przekazuje uzyskane informacje (opis osoby). Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Poprawnie i samodzielnie przekazuje uzyskane informacje (opis osoby).
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych. Wykonuje projekt Where I'm from. Wykonuje projekt Where I'm from. Wykonuje projekt Where I'm from. Wykonuje projekt Where I'm from.
Lekcje 11-15
11 Where is it? 12 ere's Leo's towel. 13 There are fifteen bathrooms.14  Green houses 15 Revision

Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, dom, życie rodzinne i towarzyskie.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń opisuje miejsca

Uczeń prosi o informacje.

Znajomość środków językowych

Częściowo poprawnie dopasowuje przyimki miejsca: in, on, under behind do obrazków. Częściowo poprawnie stosuje nazwy prostych przedmiotów, często myli nazwy pomieszczeń.

Sporadycznie poprawnie uzupełnia zdania przedimkami:
a / an, the.

Częściowo poprawnie odpowiada na pytanie o położenie przedmiotów: It's on the desk. Częściowo poprawnie stosuje nazwy prostych przedmiotów i nazwy pomieszczeń.

Częściowo poprawnie uzupełnia zdania przedimkami:
a / an, the.

Zadaje pytanie o położenie przedmiotów, w większości poprawnie odpowiada: Where's the mobile phone? It's under the bed. W większości poprawnie stosuje nazwy pomieszczeń i prostych przedmiotów.

W większości poprawnie uzupełnia zdania przedimkami:
a / an, the.

Swobodnie rozmawia na temat położenia przedmiotów - zadaje pytania i odpowiada na nie. Poprawnie stosuje nazwy pomieszczeń i prostych przedmiotów.

W pełni poprawnie uzupełnia zdania przedimkami: a / an, the.

Uczeń mówi, co posiada. Rozumie bardzo proste wypowiedzi zawierające formy dopełniacza saksońskiego. Częściowo poprawnie tworzy formę dopełniacza saksońskiego w liczbie pojedynczej i mnogiej; sporadycznie poprawnie stosuje je w wypowiedzi. W większości poprawnie tworzy formę dopełniacza saksońskiego w liczbie pojedynczej i mnogiej; w większości poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Poprawnie tworzy i stosuje w wypowiedzi formę dopełniacza saksońskiego w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Uczeń opisuje miejsca. Krótko opisuje, co znajduje się w pokoju, stosuje konstrukcję there is, ale popełnia liczne błędy przy użyciu a / some / any. Krótko opisuje, co znajduje się w pokoju, stosuje konstrukcję there is / are, popełnia częste błędy przy użyciu a / some / any. Swobodnie rozmawia na temat wyglądu pokoju, zadaje pytania i odpowiada, stosując konstrukcję there is / are oraz słowa a/some / any. Wypowiedź jest w pełni poprawna. Swobodnie rozmawia na temat wyglądu pokoju, zadaje pytania i odpowiada, stosując konstrukcję there is / are oraz słowa a/some / any. Wypowiedź jest w pełni poprawna.
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia błędy językowe przekazując informacje po angielsku. Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. W większości poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Czasami ma trudność z przekazaniem informacji po angielsku. Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Poprawnie i samodzielnie wyszukuje informacje szczegółowe. Odpowiada na dodatkowe pytania nauczyciela.
Uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Samodzielnie poprawia błędne informacje w zadaniu.
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych. Wykonuje projekt My ideal house. Wykonuje projekt My ideal house. Wykonuje projekt My ideal house. Wykonuje projekt My ideal house.
Lekcje 16-20
16  I've got green eyes. 17 How many chicks...? 18 What time is it? 19 Our houses 20 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, dom, życie rodzinne i towarzyskie, świat przyrody.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń opisuje ludzi. W większości poprawnie opisuje swój wygląd: I have got. . Poprawnie opisuje swój wygląd: I have got.Opisuje wygląd innych osób, częściowo poprawnie stosując formę has got oraz niektóre poznane słowa: He's got wavy hair. Poprawnie opisuje wygląd swój i innych osób, prawidłowo stosując formy czasownika have got w zdaniach twierdzących i przeczących oraz poznane słownictwo. Dokładnie opisuje wygląd zewnętrzny swój i innych osób, prawidłowo stosując wszystkie formy czasownika have got. Stosuje bogate słownictwo.
Uczeń opisuje miejsca. Znajomość środków językowych Sporadycznie poprawnie uzupełnia tekst (opis farmy) formami czasownika have got. Częściowo poprawnie uzupełnia tekst (opis farmy) formami czasownika have got. W większości poprawnie uzupełnia tekst (opis farmy) formami czasownika have got. Popełnia błędy, zadaje pytania. Poprawnie uzupełnia tekst (opis farmy) formami czasownika have got.
Znajomość środków językowych Zna większość liczebników 50-100, ale popełnia liczne błędy przy pisaniu. Zna i potrafi zapisać większość liczebników 50-100. Zna wszystkie liczebniki 50-100, przy zapisywaniu popełnia sporadyczne błędy w pisowni. Całkowicie poprawnie stosuje i zapisuje liczebniki 50-100.
Uczeń opisuje miejsca.

Uczeń prosi o informacje.

Częściowo poprawnie układa zdania ze słówkami some / any i nazwami zwierząt w liczbie mnogiej, np. We've got some cows. Popełnia częste błędy przy zastosowaniu form nieregularnych. W większości poprawnie układa zdania ze słówkami some / any i nazwami zwierząt w liczbie mnogiej. Popełnia sporadyczne błędy przy zastosowaniu form nieregularnych. Zasadniczo poprawnie układa zdania ze słówkami some / any i nazwami zwierząt w liczbie mnogiej. W większości poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Zadaje pytania, np. Have you got any cows? Prawidłowo posługuje się słówkami some / any oraz formami nieregularnymi rzeczowników w liczbie mnogiej. Zadaje pytania.
Uczeń wyszukuje proste informacje w wysłuchanym tekście.

Uczeń prosi o informacje.

Częściowo poprawnie zapisuje i podaje godziny (pełne i wpół do...). W większości poprawnie zapisuje i podaje godziny (pełne i wpół do...). Zadaje pytanie What time is it? W większości poprawnie zapisuje i podaje godziny (wszystkie formy). Zadaje pytanie What time is it? Prawidłowo zapisuje i podaje godziny (wszystkie formy). Zadaje pytanie What time is it?
Uczeń prosi o informacje.

Uczeń przekazuje informacje z przeczytanego tekstu.

Uczeń zadaje pytania o program telewizyjny, np. When's the School of Rock? Uczeń zadaje pytania o program telewizyjny i częściowo poprawnie przedstawia go. Stosuje przyimki on / at z godzinami. Uczeń zadaje pytania o program telewizyjny i w większości poprawnie przedstawia go. Stosuje przyimki on / at z dniami tygodnia i godzinami. Poprawnie przedstawia program telewizyjny i zadaje pytania na jego temat. Stosuje przyimki on / at z dniami tygodnia i godzinami.
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. W większości poprawnie dobiera zdjęcia domów do osób. Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. Poprawnie dobiera zdjęcia domów do osób. Częściowo poprawnie dobiera pytania do odpowiedzi. Rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów. Poprawnie i samodzielnie dobiera zdjęcia domów do osób oraz pytania do odpowiedzi.
Uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu.Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Uczeń opisuje miejsca.

Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe.

Częściowo poprawnie opisuje znane sobie mieszkanie lub dom.

Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Samodzielnie i poprawnie opisuje znane sobie mieszkanie lub dom.
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych. Wykonuje projekt A holiday house. Wykonuje projekt A holiday house. Wykonuje projekt A holiday house. Wykonuje projekt A holiday house.
Lekcje 21-25
21  Help! I can't swim! 22 Can I help you? 23 Don't move! 24 Amazing animals 25 Revision

Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, żywienie, zakupy i usługi, sport, świat przyrody.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń mówi, co potrafi zrobić. Opisuje swoje umiejętności przy użyciu minimalnego zasobu leksykalnego: I can swim. Opisuje swoje umiejętności, wykorzystuje połowę poznanego słownictwa: I can swim. I can't.. Opisuje swoje umiejętności, wykorzystuje większość poznanego słownictwa. Pyta kolegę o umiejętności: Can you sing? Dokładnie opisuje umiejętności swoje i innych osób: I can swim fifty metres but I can't . He / She can. Swobodnie rozmawia o umiejętnościach, zadaje pytania, odpowiada.
Uczeń opisuje miejsca. Uczeń mówi, co potrafi zrobić. Pisze krótki i prosty e-mail z wakacji do kolegi lub koleżanki. Gra jest odtwórcza i zawiera liczne błędy językowe. Uczeń nie opisuje, co potrafi zrobić lub robi to w sposób trudny do zrozumienia. Częściowo poprawnie pisze e-mail z wakacji do kolegi lub koleżanki. Opisując swoje umiejętności, ale popełnia liczne błędy. W większości poprawnie pisze e-mail do kolegi lub koleżanki, poprawie opisując pobyt w ośrodku Camp Crystal. Opisuje swoje umiejętności. Samodzielnie i poprawnie pisze e-mail do kolegi lub koleżanki, poprawie opisując pobyt w ośrodku Camp Crystal. Opisuje swoje umiejętności. Stosuje bogate słownictwo.
Uczeń wyraża prośby. Składa zamówienie: A hot chocolate, please. Składa zamówienie: Can I have., please? Składa zamówienie: Can I have..., please? Odpowiada jako kelner: Yes, sure. Prowadzi dialog w kawiarni (w roli klienta i kelnera), wykorzystuje wszystkie poznane słowa i zwroty.
Uczeń prosi o informacje.

Uczeń przekazuje informacje na podstawie usłyszanego tekstu.

Częściowo poprawnie zapisuje i podaje ceny (tylko całe funty). W większości poprawnie zapisuje i podaje ceny (wszystkie). Poprawnie zapisuje i podaje ceny (wszystkie). W większości poprawnie pyta o cenę: How much is . / are...? Poprawnie zapisuje i podaje ceny (wszystkie). Poprawnie pyta o cenę, stosując How much is... / are...?
Znajomość środków językowych

Uczeń reaguje na polecenia.

Częściowo poprawnie nazywa części ciała. Wykonuje niektóre usłyszane polecenia. W większości poprawnie nazywa części ciała. Wykonuje większość usłyszanych poleceń. Wydaje polecenia, wykorzystuje niektóre poznane czasowniki. Zasadniczo poprawnie nazywa części ciała. Wykonuje wszystkie usłyszane polecenia. Wydaje polecenia, wykorzystuje większość poznanych czasowników. Poprawnie nazywa wszystkie części ciała. Prawidłowo wydaje polecenia, poprawnie nazywa wszystkie części ciała i wykorzystuje wszystkie poznane czasowniki.
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozwiązuje quiz i odczytuje poprawne odpowiedzi. Rozwiązuje quiz i odczytuje poprawne odpowiedzi. Częściowo rozumie podane wyjaśnienia. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadanie testu wyboru. Rozwiązuje quiz i odczytuje poprawne odpowiedzi i ich wyjaśnienia. Częściowo poprawnie rozwiązuje zadanie testu wyboru. Rozwiązuje quiz i odczytuje poprawne odpowiedzi i ich wyjaśnienia. Poprawnie rozwiązuje zadanie testu wyboru.
Uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Potrafi poprawnie zapisać brakujące słowa.
Uczeń przedstawia swoje upodobania. Nazywa swoje ulubione zwierzę. Nazywa swoje ulubione zwierzę. Opisuje je częściowo poprawnie przy użyciu kilku prostych słów. Poprawnie nazywa i opisuje swoje ulubione zwierzę. W większości poprawnie mówi, co to zwierzę potrafi i nie potrafi zrobić. Wypowiedź jest bogata leksykalnie. Samodzielnie i poprawnie nazywa i opisuje swoje ulubione zwierzę. Poprawnie mówi, co to zwierzę potrafi i nie potrafi zrobić. Wypowiedź jest bogata leksykalnie.
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych. Wykonuje projekt My favourite animal. Wykonuje projekt My favourite animal. Wykonuje projekt My favourite animal. Wykonuje projekt My favourite animal.
Lekcje 26-30
26 Do you like this T-shirt? 27 They sleep in caves. 28 She has lessons at the studio. 29 A day at my school 30 Revision

Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, szkoła, świat przyrody.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń przedstawia swoje upodobania.

Uczeń opisuje przedmioty.

Wymienia ubrania, które mu się podobają, stosuje część poznanych wyrazów. Częściowo poprawnie stosuje formą twierdzącą czasownika like: I like this T-shirt. Wymienia ubrania, które mu się podobają lub nie, stosuje większość poznanych wyrazów, częściowo poprawnie stosuje formy przeczące: I don't like. Opisuje ubrania, które mu się podobają lub nie, stosując w większości poprawnie formy z czasownikiem like oraz większość poznanych przymiotników: I don't like the shoes. They are ugly. Wyraża opinię na temat ubrań. Rozmawia o ubraniach, zadaje pytania. W odpowiedziach stosuje wszystkie poznane przymiotniki.
Znajomość środków językowych Sporadycznie poprawnie uzupełnia dialog zaimkami: me, you, him, her, it, us, them. Częściowo poprawnie uzupełnia dialog zaimkami: me, you, him, her, it, us, them. Sporadycznie poprawnie stosuje je w wypowiedzi. W większości poprawnie uzupełnia dialog zaimkami: me, you, him, her, it, us, them. Częściowo poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Poprawnie uzupełnia dialog zaimkami: me, you, him, her, it, us, them i prawidłowo stosuje je w wypowiedzi.
Uczeń przekazuje informacje uzyskane z przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie uzupełnia zdania opisujące zwierzęta czasownikami w czasie Present Simple. W większości poprawnie uzupełnia zdania opisujące zwierzęta czasownikami w czasie Present Simple. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania opisujące zwierzęta czasownikami w czasie Present Simple. Całkowicie poprawnie uzupełnia zdania opisujące zwierzęta czasownikami w czasie Present Simple
Uczeń przekazuje informacje uzyskane z wysłuchanego tekstu. Krótko opisuje żyrafy, popełnia liczne błędy językowe. Krótko opisuje żyrafy, popełnia kilka błędów językowych. W miarę dokładnie opisuje żyrafy, popełnia sporadyczne błędy językowe. Dokładnie i poprawnie opisuje żyrafy, stosuje bogate słownictwo.
Uczeń przekazuje informacje uzyskane z przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie uzupełnia zdania w 3. osobie liczby pojedynczej w czasie Present Simple. W większości poprawnie uzupełnia zdania w 3. osobie liczby pojedynczej w czasie Present Simple. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania w 3. osobie liczby pojedynczej w czasie Present Simple. Prawidłowo uzupełnia zdania w 3. osobie liczby pojedynczej w czasie Present Simple.
Uczeń opisu czynności życia codziennego. Sporadycznie poprawnie stosuje w wypowiedzi (zdania twierdzące, przeczące, pytające) formy czasu Present Simple dla 3. osoby liczby pojedynczej. Częściowo poprawnie stosuje w wypowiedzi (zdania twierdzące, przeczące, pytające) formy czasu Present Simple dla 3 osoby liczby pojedynczej. W większości poprawnie stosuje w wypowiedzi (zdania twierdzące, przeczące, pytające) formy czasu Present Simple dla 3. osoby liczby pojedynczej. W pełni poprawnie stosuje w wypowiedzi (zdania twierdzące, przeczące, pytające) formy czasu Present Simple dla 3. osoby liczby pojedynczej.
Uczeń opisu czynności życia codziennego. W większości poprawnie opisuje swój dzień w czasie Present Simple przy użyciu części poznanych czasowników. Poprawnie opisuje swój dzień w czasie Present Simple przy użyciu części poznanych czasowników. Poprawnie opisuje swój dzień w czasie Present Simple przy użyciu większości poznanych czasowników. Poprawnie i dokładnie opisuje swój dzień w czasie Present Simple przy użyciu wszystkich poznanych czasowników.
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Wyszukuje i podaje podobne informacje o drugiej z opisanych osób.
Uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Potrafi poprawnie zapisać brakujące słowa.
Uczeń opisuje czynności życia codziennego. Odpowiada bardzo krótko na część pytań. Popełnia liczne błędy językowe - niektóre z nich uniemożliwiają komunikację. Częściowo poprawnie odpowiada na pytania. Popełnia liczne błędy językowe, które zwykle nie zakłócają komunikacji. W większości poprawnie odpowiada na pytania. Stosuje odpowiednie słownictwo i struktury gramatyczne. Samodzielnie i poprawnie odpowiada na pytania. Stosuje bogate słownictwo i prawidłowo poznaje struktury gramatyczne.
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych. Wykonuje projekt My school day. Wykonuje projekt My school day. Wykonuje projekt My school day. Wykonuje projekt My school day.
Lekcje 31-35
31 I often read in bed. 32 I'm walking to the London Eye! 33 What's the weather like? 34 Weather in the USA 35 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, życie rodzinne i towarzyskie, podróżowanie i turystyka, świat przyrody.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń opisuje czynności dnia codziennego. Częściowo poprawnie wstawia w zdaniach przysłówki częstotliwości: always, usually, often, sometimes, never. Sporadycznie poprawnie stosuje przysłówki częstotliwości w wypowiedzi. W większości poprawnie wstawia w zdaniach przysłówki częstotliwości: always, usually, often, sometimes, never. Częściowo poprawnie stosuje przysłówki częstotliwości w wypowiedzi. Zasadniczo poprawnie wstawia w zdaniach przysłówki częstotliwości: always, usually, often, sometimes, never.

W większości poprawnie stosuje przysłówki częstotliwości w wypowiedzi.

W pełni poprawnie wstawia w zdaniach przysłówki częstotliwości: always, usually, often, sometimes, never. Prawidłowo stosuje przysłówki częstotliwości w wypowiedzi.
Uczeń opisuje ludzi. Częściowo poprawnie opisuje obrazki zdaniami w czasie Present Continuous. Sporadycznie poprawnie posługuje się czasem Present Continuous w wypowiedzi. W większości poprawnie opisuje obrazki zdaniami w czasie Present Continuous. Częściowo poprawnie posługuje się czasem Present Continuous w wypowiedzi. Zasadniczo poprawnie opisuje obrazki zdaniami w czasie Present Continuous. W większości poprawnie posługuje się czasem Present Continuous w wypowiedzi. Całkowicie poprawnie opisuje obrazki zdaniami w czasie Present Continuous. Zadaje pytania i odpowiada na nie. Poprawnie posługuje się czasem
Present Continuous w wypowiedzi.
Uczeń opisuje miejsca. Częściowo poprawnie opisuje pogodę, podpisując obrazki. Krótko opisuje pogodę. Wykorzystuje część poznanych zwrotów. Pyta o pogodę, krótko opisuje pogodę, wykorzystuje większość poznanych zwrotów. Swobodnie rozmawia na temat pogody, wykorzystuje wszystkie poznane zwroty, zadaje pytania, odpowiada.
Uczeń opisuje miejsca.

Uczeń podaje informacje na swój temat.

Z pomogą nauczyciela pisze pocztówkę z wakacji do kolegi/koleżanki. Opisuje miejsce pobytu. Sporadycznie poprawnie opisuje pogodę oraz czynności, które wykonuje. Z pomocą nauczyciela pisze pocztówkę z wakacji do kolegi/koleżanki. Częściowo poprawnie opisuje miejsce pobytu, pogodę oraz czynności, które wykonuje. Samodzielnie pisze pocztówkę z wakacji do kolegi/koleżanki. W większości poprawnie opisuje miejsce pobytu, pogodę oraz czynności, które wykonuje. Samodzielnie pisze pocztówkę z wakacji do kolegi/koleżanki. Poprawnie opisuje miejsce pobytu, pogodę oraz czynności, które wykonuje.
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu - dopasowuje niektóre opisy do zdjęć. Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu - dopasowuje opisy do zdjęć. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu - dopasowuje opisy do zdjęć. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu - dopasowuje opisy do zdjęć. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Poprawia zdania zawierające błędne informacje.
Uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu. Rozumie ogólny sens niektórych wysłuchanych wypowiedzi. Do niektórych z nich potrafi dopasować zdjęcia. Rozumie ogólny sens wysłuchanych wypowiedzi. Potrafi dopasować do nich zdjęcia. Rozumie ogólny sens wysłuchanych wypowiedzi. Potrafi dopasować do nich zdjęcia. Wyjaśnia, dlaczego dokonał takiego wyboru. Rozumie ogólny sens wysłuchanych wypowiedzi. Potrafi dopasować do nich zdjęcia. Potrafi streścić sens wypowiedzi.
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych. Wykonuje projekt The seasons in my country. Wykonuje projekt The seasons in my country. Wykonuje projekt The seasons in my country. Wykonuje projekt The seasons in my country.
Lekcje 36-40
36 She works abroad. 37 When's your birthday? 38 I want to buy a map. 39 Festivals 40 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, praca, zakupy i usługi, kultura.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Uczeń opisuje ludzi. Opisuje pracę i zajęcia ludzi. Sporadycznie poprawnie uzupełnia zdania czasownikami w czasie Present Simple i Present Continuous oraz stosuje w wypowiedzi oba czasy. Opisuje pracę i zajęcia ludzi. Częściowo poprawnie uzupełnia zdania czasownikami w czasie Present Simple i Present Continuous oraz stosuje w wypowiedzi oba czasy. Opisuje pracę i zajęcia ludzi. W większości poprawnie uzupełnia zdania czasownikami w czasie Present Simple i Present Continuous oraz stosuje w wypowiedzi oba czasy. Opisuje pracę i zajęcia ludzi. Całkowicie poprawnie uzupełnia zdania czasownikami w czasie Present Simple i Present Continuous oraz stosuje w wypowiedzi oba czasy.
Znajomość środków językowych Zna część nazw miesięcy. Ma problem z ich zapisaniem. Zna nazwy miesięcy. Czasami popełnia błędy w ich zapisie słownym. Zna nazwy miesięcy i potrafi je poprawnie zapisać. Zna nazwy miesięcy i potrafi je poprawnie zapisać.
Znajomość środków językowych. Zna część liczebników porządkowych. Sporadycznie potrafi je zapisać. Zna większość liczebników porządkowych. Częściowo poprawnie potrafi je zapisać. Zna liczebniki porządkowe. W większości potrafi je poprawnie zapisać. Zna liczebniki porządkowej i potrafi je zapisać.
Uczeń podaje swój wiek. Prawidłowo podaje datę swoich urodzin. Prawidłowo podaje datę swoich urodzin. Częściowo poprawnie podaje inne daty. Prawidłowo podaje datę swoich urodzin. W większości poprawnie podaje inne daty. Prawidłowo podaje datę swoich urodzin. Poprawnie podaje inne daty.
Uczeń przedstawia swoje upodobania. Nazywa swój ulubiony dzień. Nazywa swój ulubiony dzień i częściowo poprawnie uzasadnia swój wybór. Nazywa swój ulubiony dzień i poprawnie uzasadnia swój wybór. Częściowo poprawnie mówi, co wtedy robi. Nazywa swój ulubiony dzień i poprawnie uzasadnia swój wybór. Poprawnie i samodzielnie mówi, co wtedy robi.
Uczeń opisuje miejsca. Częściowo poprawnie wskazuje miejsca na mapie, wykorzystując przyimki miejsca: opposite, next to, in front of, behind.

W większości poprawnie dopasowuje miejsca do czynności, które można w nich wykonać: cinema - see the new James Bond film.

W większości poprawnie wskazuje miejsca na mapie, wykorzystując przyimki miejsca: opposite, next to, in front of, behind.

Poprawnie dopasowuje miejsca do czynności, które można w nich wykonać.

Zasadniczo poprawnie wskazuje miejsca na mapie, wykorzystując przyimki miejsca: opposite, next to, in front of, behind.

Poprawnie dopasowuje miejsca do czynności, które można w nich wykonać.

Dokładnie i prawidłowo opisuje miejsca na mapie, wykorzystując przyimki miejsca: opposite, next to, in front of, behind. Pyta o położenie miejsc.

Poprawnie dopasowuje miejsca do czynności, które można w nich wykonać.

Uczeń przedstawia informacje o sobie.

Uczeń opisuje miejsca.

Sporadycznie poprawnie tworzy zdania z let's i czasownikiem want to. Częściowo poprawnie tworzy zdania z let's i czasownikiem want to. W prosty sposób proponuje koledze/koleżance wspólne spędzenie czasu. W większości poprawnie proponuje wspólne zrobienie czegoś, określa, co chce robić: Let's go to the cinema. I want to have a snack. W większości poprawnie pisze e-mail do kolegi/koleżanki z propozycją wspólnego spędzenia czasu. Swobodnie i poprawnie rozmawia z kolegą o tym, co chce robić: Let's go to the cinema. I want to have a snack. Właściwie reaguje na usłyszane propozycje. Pisze krótki email do kolegi lub koleżanki z propozycją wspólnego spędzenia czasu.
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu.

Uczeń wyszukuje proste informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu.

Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu.

Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe.

Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu.

Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Wyszukuje i podaje podobne informacje o drugiej z opisanych osób.

Uczeń rozumie ogólny sens prostego tekstu.

Uczeń rozpoznaje rodzaj sytuacji komunikacyjnych.

Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie rozpoznaje rodzaj sytuacji komunikacyjnych. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie rozpoznaje rodzaj sytuacji komunikacyjnych. Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie rozpoznaje rodzaj sytuacji komunikacyjnych. Potrafi uzasadnić swój wybór.
Uczeń współdziała w grupie w pracach projektowych. Wykonuje projekt A festival in my country. Wykonuje projekt A festival in my country. Wykonuje projekt A festival in my country. Wykonuje projekt A festival in my country.

 

KLASA II
       
Lekcje 1-5
1 We live in Wembley too! 2 What are you doing? 3 I love playing football. 4 Favourite sports 5 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, życie rodzinne i towarzyskie, kultura, sport.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne. W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie uzupełnia zdania w czasie Present Simple. W większości poprawnie uzupełnia zdania w czasie Present Simple. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania w czasie Present Simple. Poprawnie posługuje się czasem Present Simple przy uzupełnianiu tekstu.
Uczeń opowiada o czynnościach dnia codziennego. Sporadycznie poprawnie stosuje czas Present Simple, by opowiadać o czynnościach dnia codziennego. Częściowo poprawnie stosuje czas Present Simple, by opowiadać o czynnościach dnia codziennego. W większości poprawnie stosuje czas Present Simple, by opowiadać o czynnościach dnia codziennego. Poprawnie stosuje czas Present Simple, by opowiadać o czynnościach dnia codziennego.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie uzupełnia zdania w czasie Present Continuous. W większości poprawnie uzupełnia zdania w czasie Present Continuous. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania w czasie Present Continuous. Poprawnie posługuje się czasem Present Continuous przy uzupełnianiu tekstu.
Sporadycznie poprawnie stosuje w wypowiedzi czas Present Continuous, by nazwać czynności, które wykonuje. Sporadycznie poprawnie stosuje w wypowiedzi czas Present Continuous, by nazwać czynności, które wykonuje. Częściowo poprawnie stosuje w wypowiedzi czas Present Continuous, by nazwać czynności, które wykonuje. W większości poprawnie stosuje w wypowiedzi czas Present Continuous, by nazwać i opisać czynności, które wykonuje. Poprawnie stosuje czas Present Continuous w wypowiedzi - nazywa i opisuje czynności, które wykonuje.
Znajomość środków językowych W niewielkim stopniu uzupełnia zdania czasownikami w czasach Present Simple i Present Continuous. Częściowo poprawnie uzupełnia zdania czasownikami w czasach Present Simple i Present Continuous. W większości poprawnie uzupełnia zdania czasownikami w czasach Present Simple i Present Continuous. Poprawnie uzupełnia zdania czasownikami w czasach Present Simple i Present Continuous.
Uczeń przedstawia swoje upodobania. Krótko wymienia sporty, które lubi: I like swimming. Krótko wymienia sporty, które lubi i których nie lubi, stosuje podstawowe wyrażenia: like, don't like, hate Mówi o sportach, które lubi i których nie lubi, stosuje różne konstrukcje: like, hate, prefer... to. Swobodnie i poprawnie opisuje swoje ulubione sporty.
Uczeń opisuje ludzi. Krótko wymienia sporty, które lubi inna osoba: football. Częściowo poprawnie mówi o ulubionych sportach innej osoby: He likes football. W większości poprawnie opisuje ulubione sporty innej osoby: He hates playing volleyball. Swobodnie i poprawnie opisuje ulubione sporty innej osoby: He likes football but he prefers rugby.
Uczeń prosi o informacje. Rozumie bardzo proste pytania dotyczące sportu; z pomocą nauczyciela częściowo poprawnie na nie odpowiada. Rozumie pytania dotyczące sportu i częściowo poprawnie na nie odpowiada. Prowadzi krótką rozmowę na temat sportu, w większości poprawnie zadaje pytania. Prowadzi rozbudowany dialog na temat sportu, prawidłowo zadaje pytania i odpowiada.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt My favourite sport. Wykonuje projekt My favourite sport. Wykonuje projekt My favourite sport. Wykonuje projekt My favourite sport.
Lekcje 6-10
6 Is that bag yours? 7 Have we got any tomatoes? 8 There isn't much traffic.9 Is fast food bad for you? 10 Revision

Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, dom, szkoła, żywienie, zdrowie.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne. W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie uzupełnia zdania zaimkami: mine, yours, his, hers, ours, theirs. W większości poprawnie uzupełnia zdania zaimkami: mine, yours, his, hers, ours, theirs. Częściowo poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania zaimkami: mine, yours, his, hers, ours, theirs. W większości poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Poprawnie stosuje zaimki dzierżawcze w wypowiedzi oraz uzupełnia nimi zdania.
Uczeń prosi o informacje. Pyta o przynależność przedmiotów: Whose bag is it? Pyta o przynależność przedmiotów: Whose bag is it? Częściowo poprawnie odpowiada na to pytanie: It's Jack's. It's his. W większości poprawnie zadaje pytania i odpowiada na pytania o przynależność przedmiotów (w liczbie pojedynczej i mnogiej): Whose scarf is it? Whose gloves are they? It's Jack's / his. They're Mrs Hunt's /' hers. Poprawnie zadaje pytania o przynależność przedmiotów oraz odpowiada na nie (w liczbie pojedynczej i mnogiej): Whose scarf is it? Whose gloves are they? It's Jack's / his. They're Mrs Hunt's / hers.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie dzieli rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne. W większości poprawnie dzieli rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne. Zasadniczo poprawnie dzieli rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne. Poprawnie dzieli rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne.
Znajomość środków językowych
Uczeń opisuje miejsca
Sporadycznie poprawnie stosuje konstrukcję there is /there are, by opisywać miasto. Częściowo poprawnie stosuje konstrukcję there is / there are, by opisywać miasto. W większości poprawnie stosuje konstrukcję there is / there are, by opisywać miasto. W pełni poprawnie stosuje konstrukcję there is / there are, by opisywać miasto.
Znajomość środków językowych Sporadycznie poprawnie stosuje w wypowiedzi: a / an, some przed rzeczownikami. Częściowo poprawnie stosuje w wypowiedzi: a / an, some przed rzeczownikami. W większości poprawnie stosuje w wypowiedzi: a / an, some przed rzeczownikami. Prawidłowo stosuje w wypowiedzi: a / an, some przed rzeczownikami.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie uzupełnia zdania słowami: much, many, a lot of przed rzeczownikami policzalnymi / niepoliczalnymi. W większości poprawnie uzupełnia zdania słowami: much, many, a lot of przed rzeczownikami policzalnymi / niepoliczalnymi. Częściowo poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania słowami: much, many, a lot of przed rzeczownikami policzalnymi / niepoliczalnymi. W większości poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Poprawnie uzupełnia zdania słowami: much, many, a lot of przed rzeczownikami policzalnymi / niepoliczalnymiś i stosuje je w wypowiedzi.
Uczeń opisuje miejsca. Pisze email i opisuje swoje miasto. Praca jest w większości odtwórcza, zawiera liczne błędy językowe. Pisze email i opisuje swoje miasto. Praca jest częściowo odtwórcza, zawiera kilka błędów językowych. Pisze email i opisuje swoje miasto. Praca jest w większości samodzielna, zawiera pojedyncze błędy językowe. Pisze email i opisuje swoje miasto. Praca jest w całości samodzielna, poprawna językowo i bogata leksykalnie.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt The food I eat Wykonuje projekt The food I eat Wykonuje projekt The food I eat Wykonuje projekt The food I eat
Lekcje 11-15
11 Were they American? 12 They explored space. 13 You left your purse .14 Famous Britons and Americans 15 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów:człowiek, świat przyrody.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne. W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie odczytuje daty roczne. W większości poprawnie odczytuje daty roczne. Częściowo poprawnie stosuje je w wypowiedzi. W większości poprawnie odczytuje i stosuje w wypowiedzi daty roczne i dzienne. Prawidłowo odczytuje i stosuje daty roczne i dzienne.
Znajomość środków językowych Zna formy czasownika to be w czasie przeszłym i częściowo poprawnie uzupełnia nimi zdania. W większości poprawnie uzupełnia zdania formami czasownika to be. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania formami czasownika to be w czasie przeszłym. Prawidłowo uzupełnia tekst formami czasownika to be w czasie przeszłym.
Znajomość środków językowych

Uczeń opisuje ludzi

Znajomość środków językowych

Formułuje proste zdania z czasownikiem to be w czasie przeszłym. Podaje zawody, narodowość, datę urodzenia słynnych osób, np. He was a film star.
Zna nieregularnych.i stosuje kilka czasowników.
Częściowo poprawnie stosuje czasownik to be w czasie przeszłym w zdaniach twierdzących, przeczących i pytających. Podaje zawody, narodowość, datę urodzenia słynnych osób.
Zna i stosuje połowę czasowników nieregularnych
W większości poprawnie stosuje czasownik to be w czasie przeszłym w zdaniach twierdzących, przeczących i pytających. Pyta o i podaje zawody, narodowość, datę urodzenia słynnych osób.
Zna i stosuje większość poznanych czasowników nieregularnych.
Stosuje formy przeszłe czasownika to be w zdaniach twierdzących, przeczących i pytających Rozmawia na temat słynnych osób.
Zna i stosuje wszystkie poznane czasowniki nieregularne.
Znajomość środków językowych

Uczeń opowiada i opisuje czynności dnia codziennego.

Częściowo poprawnie uzupełnia zdania w czasie Past Simple (czasowniki regularne i nieregularne). Popełnia liczne błędy w wypowiedzi, opowiadając o czynnościach z przeszłości. W większości poprawnie uzupełnia zdania w czasie Past Simple (czasowniki regularne i nieregularne). Częściowo poprawnie formułuje wypowiedzi, opowiadając o czynnościach z przeszłości. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania w czasie Past Simple (czasowniki regularne i nieregularne). Formułuje w większości poprawne wypowiedzi, opowiadając o czynnościach z przeszłości. Poprawnie uzupełnia zdania w czasie Past Simple (czasowniki regularne i nieregularne) Prowadzi dość swobodną narrację w czasie przeszłym, by opowiedzieć o czynnościach z przeszłości.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt Famous people from my country. Wykonuje projekt Famous people from my country. Wykonuje projekt Famous people from my country. Wykonuje projekt Famous people from my country.
Lekcje 16-20
16 How far is it? 17 The longest legs 18 It's more exciting . 19  Inventions that matter 20 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, życie rodzinne i towarzyskie, świat przyrody.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne. W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie łączy ze sobą antonimy. W większości poprawnie łączy ze sobą antonimy. Poprawnie łączy ze sobą antonimy. Poprawnie łączy ze sobą antonimy.
Uczeń opisuje przedmioty i miejsca. Sporadycznie poprawnie odpowiada na pytania o wymiary: It's 20 metres high. Częściowo poprawnie odpowiada na pytania o wymiary: It's 213 metres deep. W większości poprawnie pyta o wymiary i odpowiada: How long is it? - It's 5 metres long. Całkowicie poprawnie pyta o wymiary i odpowiada na pytania.
Uczeń opisuje miejsca. Krótko opisuje (pisemnie) ważny budynek lub miejsce w swoim kraju. Stosuje podstawowe słownictwo, popełnia liczne błędy językowe. Krótko opisuje (pisemnie) ważny budynek lub miejsce w swoim kraju. Wykorzystuje część poznanego słownictwa, popełnia kilka błędów językowych. W miarę dokładnie opisuje (pisemnie) ważny budynek lub miejsce w swoim kraju. Stosuje większość poznanego słownictwa, popełnia pojedyncze błędy językowe. Dokładnie opisuje (pisemnie) ważny budynek lub miejsce w swoim kraju. Stosuje urozmaicone słownictwo. Praca jest poprawna językowo.
Znajomość środków językowych Zna zasady stopniowania przymiotników. Zna zasady stopniowania przymiotników. Zna zasady stopniowania przymiotników oraz część poznanych form nieregularnych. Zna zasady stopniowania przymiotników oraz poznane formy nieregularne.
Znajomość środków językowych Częściowo poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. W większości poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. Poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym.
Uczeń opisuje ludzi, przedmioty i miejsca. W większości błędnie formułuje porównania oraz zdania z przymiotnikami w stopniu wyższych i najwyższym. Częściowo poprawnie formułuje porównania oraz zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. W większości poprawnie formułuje porównania oraz zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym. Prawidłowo formułuje porównania oraz zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym.
Uczeń podaje swoje upodobania.
Uczeń udziela podstawowych informacji za swój temat.
Przy użyciu podstawowego słownictwa mówi oraz pisze o swoim hobby. Krótko mówi oraz pisze o swoim hobby. Opisuje swoje hobby. Wykorzystuje większość poznanych wyrażeń i zwrotów. Swobodnie rozmawia na temat hobby i zainteresowań. Stosuje różnorodne konstrukcje.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt Important inventions Wykonuje projekt Important inventions Wykonuje projekt Important inventions Wykonuje projekt Important inventions
Lekcje21-25
21 It's going to be fun. 22 Let's go swimming. 23 What are you doing on...? 24 Young musicians 25 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, życie rodzinne i towarzyskie, kultura.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych

Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne.

Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów.

W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.

Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów.

Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.

Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów.

W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.

Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.

Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.

Uczeń prosi o informacje.Uczeń opowiada o czynnościach życia codziennego. Krótko przedstawia własne plany: I'm going to ... next week. Krótko przedstawia plany własne i innych osób: I'm going to. / He's going to. W miarę dokładnie opisuje plany swoje i innych osób. Częściowo poprawnie zadaje pytania. Swobodnie rozmawia na temat planów. Zadaje pytania i odpowiada na nie.
Uczeń prosi o informacje.

Uczeń wyraża swoje emocje.

W prosty sposób proponuje spędzenie wolnego czasu (wykorzystuje część nazw czynności): Let's go swimming. W prosty sposób proponuje spędzenie wolnego czasu (wykorzystuje większość nazw czynności): Let's go swimming. Krótko reaguje Good idea! lub Oh no! Prowadzi dialog, proponuje spędzenie wolnego czasu. Stosuje większość poznanych wyrażeń. Prowadzi dialog, proponuje spędzenie wolnego czasu. Stosuje różnorodne wyrażenia, np. What shall we do. ? / Why don't we.? Let's ask Adam to come too.
Uczeń prosi o informacje.
Uczeń opowiada o czynnościach życia codziennego.
Częściowo poprawnie wyraża swoje plany przy pomocy czasu Present Continuous. W większości poprawnie wyraża swoje plany przy pomocy czasu Present Continuous. W większości poprawnie rozmawia na temat planów (przy użyciu czasu Present Continuous). Zadaje pytania i odpowiada na nie. Prowadzi swobodną rozmowę na temat planów (przy użyciu czasu Present Continuous). Zadaje pytania i odpowiada na nie.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt My favourite band. Wykonuje projekt My favourite band. Wykonuje projekt My favourite band. Wykonuje projekt My favourite band.
Lekcje26-30
26 You must hold my hand. 27 Would you like chips? 28 Would you like to...? 29 The life of Isaac Newton 30 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne. W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.
Uczeń opisuje miejsca. Przy użyciu kilku podstawowych wyrażeń opisuje zasady panujące w szkole. Częściowo poprawnie stosuje czasowniki modalne must / mustn't. Przy użyciu połowy wyrażeń opisuje zasady panujące w szkole. W większości poprawnie stosuje czasowniki modalne must / mustn't. Przy użyciu większości wyrażeń opisuje zasady panujące w szkole. Zasadniczo poprawnie stosuje czasowniki modalne must / mustn't. Przy użyciu większości poznanych wyrażeń opisuje zasady panujące w szkole oraz innych miejscach. Poprawnie stosuje czasowniki modalne must / mustn't.
Uczeń wyraża prośby. Pyta o pozwolenie przy użyciu czasownika can (tylko podstawowe czynności): Can I use the phone? Pyta o pozwolenie przy użyciu czasownika can (w większości sytuacji). Pyta o pozwolenie przy użyciu czasownika can (zasadniczo we wszystkich sytuacjach). Udziela odpowiedzi. Pyta o pozwolenie przy użyciu czasownika can (swobodnie we wszystkich sytuacjach). Udziela odpowiedzi.
Uczeń wyraża prośby. Zamawia jedzenie: I'd like chips, please. Stosuje tylko podstawowe słownictwo. Zamawia jedzenie. Stosuje część poznanych nazw potraw. Zamawia jedzenie. Stosuje większość poznanych nazw potraw oraz większość poznanych wyrażeń sytuacyjnych. Prowadzi dialog w restauracji (zarówno w roli klienta jak i kelnera). Swobodnie posługuje się nazwami potraw oraz niezbędnymi wyrażeniami sytuacyjnymi.
Uczeń wyraża prośby. Odpowiada na zaproszenie / propozycję: Yes, I would. lub No, thanks. Częściowo poprawnie posługuje się wyrażeniem would like to + czasownik. Odpowiada na zaproszenie / propozycję. W większości poprawnie posługuje się wyrażeniem would like to + czasownik. Odpowiada na zaproszenie / propozycję. Prawidłowo posługuje się wyrażeniem would like to + czasownik. Odpowiada na zaproszenie / propozycję.
Uczeń przedstawia swoje upodobania. Krótko mówi o programach telewizyjnych, które lubi i których nie lubi. Stosuje podstawowe wyrażenia. Krótko mówi o programach telewizyjnych, które lubi i których nie lubi. Zwięźle uzasadnia swój wybór. Rozmawia na temat ulubionych programów telewizyjnych. W miarę obszernie uzasadnia swój wybór. Wyczerpująco wyraża swoją opinię na temat programów telewizyjnych. Stosuje bogate słownictwo.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt A famous inventor. Wykonuje projekt A famous inventor. Wykonuje projekt A famous inventor. Wykonuje projekt A famous inventor.
Lekcje 31-35
31 I go by train. 32 Can you tell me the way? 33 Listen carefully! 34 Holidays in Britain 35 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, podróżowanie i turystyka, sport.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne. W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.
Uczeń opowiada o czynnościach dnia codziennego. Krótko opisuje, w jaki sposób dostaje się do szkoły:
I go by bus.
Krótko opisuje, w jaki sposób on i jego koledzy dostają się do szkoły. Opisuje drogę do szkoły i sposób, w jaki pokonuje ją on i inne osoby. Wykorzystuje większość poznanych zwrotów. Swobodnie rozmawia i dokładnie opisuje drogę do szkoły. Zadaje pytania i odpowiada. Prawidłowo wykorzystuje wszystkie poznane wyrażenia.
Uczeń prosi o informacje. W prosty sposób pyta o drogę: Excuse me, can you tell me the way to.? Częściowo poprawnie udziela wskazówek. Pyta o drogę. W większości poprawnie udziela wskazówek. Z trudnością podąża za wskazówkami. Pyta o drogę. Zasadniczo poprawnie udziela wskazówek. Wykorzystuje większość przyimków ruchu. W większości poprawnie podąża za wskazówkami. Pyta o drogę. Poprawnie i wyczerpująco udziela wskazówek. Wykorzystuje wszystkie przyimki ruchu. Bezbłędnie podąża za wskazówkami.
Znajomość środków językowych Tworzy przysłówki od przymiotników w sposób regularny. Częściowo poprawnie uzupełnia zdania odpowiednimi przymiotnikami lub przysłówkami. Tworzy przysłówki od przymiotników w sposób regularny i nieregularny. W większości poprawnie uzupełnia zdania odpowiednimi przymiotnikami lub przysłówkami. Częściowo poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Zasadniczo poprawnie uzupełnia zdania odpowiednimi przymiotnikami lub przysłówkami. W większości poprawnie stosuje je w wypowiedzi. Prawidłowo posługuje się przymiotnikami i przysłówkami. Uzupełnia zdania oraz stosuje je w wypowiedzi.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt A holiday postcard. Wykonuje projekt A holiday postcard. Wykonuje projekt A holiday postcard. Wykonuje projekt A holiday postcard.
Lekcje 36-40
36 He doesn't have to... 37 Is he good fun? 38 It's to protect London. 39 Difficult journeys 40 Revision
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematów: człowiek, szkoła, życie rodzinne i towarzyskie, świat przyrody.

OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Znajomość środków językowych Zna i stosuje kilka podstawowych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje połowę poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje większość poznanych wyrazów oraz zwrotów. Zna i stosuje wszystkie poznane wyrazy oraz zwroty.
Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne i pisemne. W niewielkim stopniu poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Częściowo poprawnie poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. W większości samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie. Samodzielnie i poprawnie rozwiązuje zadania na słuchanie i czytanie.
Znajomość środków językowych.
Uczeń opisuje miejsca.
Opisuje zasady panujące w szkole. Częściowo poprawnie stosuje czasownik have to. Opisuje zasady panujące w szkole. W większości poprawnie stosuje czasownik have to. W miarę dokładnie opisuje zasady panujące w szkole. Zasadniczo poprawnie stosuje czasownik have to. W większości poprawnie zadaje pytania. Dokładnie opisuje oraz swobodnie rozmawia na temat zasad panujących w szkole. Prawidłowo stosuje czasownik have to.
Uczeń opisuje ludzi. Prostymi zdaniami opisuje swojego przyjaciela. Stosuje ograniczone słownictwo. Prostymi zdaniami opisuje przyjaciela. Wykorzystuje połowę poznanego słownictwa Opisuje przyjaciela. Wykorzystuje większość poznanego słownictwa. Dokładnie opisuje przyjaciela. Stosuje bogate słownictwo.
Znajomość środków językowych
Uczeń prosi o informacje.
Uzupełnia zdania bezokolicznikiem celu: She went to Rome to learn Italian. Krótko odpowiada na pytanie o cel / powód. Stosuje bezokolicznik celu: Why are you here? To see the castle. Zadaje pytanie o cel i odpowiada: Why.? To.. Prawidłowo stosuje bezokolicznik celu. W pełni poprawnie wykorzystuje bezokolicznik celu w rozmowie oraz swobodnej wypowiedzi.
Uczeń współdziała w grupie w językowych pracach projektowych. Wykonuje projekt A long journey in your country. Wykonuje projekt A long journey in your country. Wykonuje projekt A long journey in your country. Wykonuje projekt A long journey in your country.

 

KLASA III      
Lekcje obejmujące temat: What's happening.     I will help you.       I'd rather work outside I should be more careful
OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Zna zasady użycia czasów : Simple, Present i Present Continuous.
Wypowiada zdania w I osl.poj..
Zna mały zestaw czasowników.
Uzupełnia podstawowe dane wkwestionariuszu osobowym.

Zna zasady użycia czasu Simple Future. Wypowiada zdania w 1 os. l.poj.
Zna niewiele określeń dotyczących czasu : tomorrow /In
Zna niewiele wyrazów związanych z techniką.

Formułuje zdania : ja wolałbym..(1 os.l.poj) I 'd rather work outsider/I'd prefere to..
Zna niewiele nazw zawodów

Używa zdań : ja powinienem..I should. (1 os. L.poj)
Zna niewiele nazw dolegliwośći chorobowych.
Rozumie dawane mu rady.
Potrzebuje dużej pomocy nauczyciela.
Znajduje niewiele podstawowych informacje w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających

Zna zasady użycia czasów : SimplePresent i Present Continuous.
Wypowiada zdania w I i 3osl.poj..
Zna częśćiowo zestaw czasowników.
Uzupełnia podstawowe dane wkwestionariuszu osobowym.

Zna zasady użycia czasu Simple Future. Wypowiada zdania w 1 i 3os. l.poj.
Zna i prawidłowo stosuje określenia dotyczące czasu : tomorrow /in
Zna część wyrazów związanych z techniką.

Formułuje zdania : ja wolałbym.. (1 I 3 os.l.poj) I 'd rather work outsider/ I'd prefere to..
Zna nazwy kilku zawodów

Używa zdań : ja powinienem.. I should. (1 i 3 os. L.poj)
Zna kilka nazw dolegliwośći chorobowych.
Rozumie dawane mu rady.
Potrzebuje często pomocy nauczyciela.
Znajduje sporo podstawowych informacji w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających

Zna zasady użycia czasów : Simple Present i Present Continuous.
Wypowiada zdania w l.poj..
Zna większość podanych czasowników.
Uzupełnia większość danych wkwestionariuszu osobowym.

Zna zasady użycia czasu Simple Future. Wypowiada zdania w l.poj.
Zna i prawidłowo stosuje określenia dotyczące czasu : tomorrow /In/ next
Zna większość wyrazów związanych z techniką.

Formułuje zdania : ja wolałbym..(.l.poj) I 'd rather work outsider/I'd prefere to..
Zna nazwy prawie wszystkich podanych zawodów

Używa zdań : ja powinienem..I should. (. L.poj)
Zna większość podanych nazw dolegliwośći chorobowych.
Rozumie dawane mu rady.
Potrafi paru udzielić.
Czasami potrzebuje pomocy nauczyciela.
Znajduje większość podstawowych informacji w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Zna zasady użycia czasów : Simple Present i Present Continuous.
Wypowiada zdania w l.poj.i mnogiej
Zna prawie wszystkie podane czasowniki.
Uzupełnia prawie wszystkie dane wkwestionariuszu osobowym.

Zna zasady użycia czasu Simple Future. Wypowiada zdania w l.poj.i mnogiej.
Zna i prawidłowo stosuje określenia dotyczące czasu : tomorrow /In/ next
Zna prawie wszystkie podane wyrazy związane z techniką.

Formułuje zdania : ja wolałbym..(.l.poj i mnoga) I 'd rather work outside/I'd prefere to..
Zna nazwy prawie wszystkich podanych zawodów

Używa zdań : ja powinienem..I should. (. L.poj i mnoga)
Zna większość podanych nazw dolegliwośći chorobowych.
Rozumie dawane mu rady.
Potrafi udzielić rad.
Pracuje samodzielnie.
Znajduje prawie wszystkie potrzebne informacje w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Lekcje obejmujące temat: I used to play the drums.         France have just scored.
OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Używa konstrukcji used to w 1 os.l.poj
Zna niewiele czasowników dotyczących aktywności dzieci i młodzieży

Rozumie zasady stosowania czasu Present Perfect.
Wypowiada zdania w 1 os. L.poj
Zna zastosowanie wyrazów (signal words) : already, just, ever.
Zna niewiele czasowników w stronie biernej, ma kłopoty z ich odszukaniem.
Rozumie niewiele zadawanych pytań. Zna krótkie odpowiedzi.

Zna słabo słownictwo związane ze sportem.
Potrzebuje dużej pomocy nauczyciela.
Znajduje niewiele podstawowych informacje w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających

Używa konstrukcji used to w 1i 3 os.l.poj
Zna kilka czasowników dotyczących aktywności dzieci i młodzieży

Rozumie zasady stosowania czasu Present Perfect.
Wypowiada zdania w 1 i 3 os. L.poj
Zna zastosowanie wyrazów (signal words): already, just, ever.
Zna kilka czasowników w stronie biernej, potrafi je odszukać.
Rozumie niewiele zadawanych pytań. Zna krótkie odpowiedzi.
Rozumie zasadę tworzenia przeczeń

Zna częściowo słownictwo związane ze sportem.
Potrzebuje często pomocy nauczyciela.
Znajduje sporo podstawowych informacji w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach
podsumowywująco-sprawdzających.

Używa konstrukcji used to w .l.poj
Zna większość czasowników dotyczących aktywności dzieci i młodzieży

Rozumie zasady stosowania czasu Present Perfect.
Wypowiada zdania w L.poj
Zna zastosowanie wyrazów ( signal words) : already, just, ever, since, for
Zna dużo podanych czasowników w stronie biernej, potrafi je odszukać.
Rozumie zadawane pytania.
Potrafi konstruować pytania ( 2 os. L.poj)
Zna i używa krótkich odpowiedzi.
Rozumie zasadę tworzenia przeczeń

Zna w większościpodane słownictwo związane ze sportem.
Czasami potrzebuje pomocy nauczyciela.
Znajduje większość podstawowych informacji w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Używa konstrukcji used to w .l.poj i mnogiej
Zna większość czasowników dotyczących aktywności dzieci i młodzieży

Rozumie zasady stosowania czasu Present Perfect.
Wypowiada zdania w L.poj
Zna zastosowanie wyrazów ( signal words) : already, just, ever, since, for,yet
Zna większość podanych czasowników w stronie biernej, potrafi je odszukać.
Rozumie zadawane pytania.
Potrafi konstruować pytania ( 2 os. L.poj)
Zna i używa krótkich odpowiedzi.
Rozumie zasadę tworzenia przeczeń

Zna w większości podane słownictwo związane ze sportem.
Pracuje samodzielnie.
Znajduje prawie wszystkie potrzebne informacje w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Lekcje obejmujące temat: Poland and its neighbours. Great Britain. European countries
OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Używa niewielkiego słownictwa związanego z geografią.
Zna kierunki geograficzne.
Wymienia nazwy niewielu państw, stolic i języków europejskich.
Zna podział, stolicę, główne miasta Wielkiej Brytanii

Potrzebuje dużej pomocy nauczyciela.
Znajduje niewiele podstawowych informacje w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Używa częściowo słownictwa związanego z geografią.
Zna kierunki geograficzne.
Wymienia nazwy części państw, stolic i języków europejskich.
Zna podział, stolicę, główne miasta Wielkiej Brytanii

Potrzebuje często pomocy nauczyciela.
Znajduje sporo podstawowych informacji w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Używa większości słownictwa związanego z geografią.
Zna kierunki geograficzne.
Wymienia nazwy większości podanych państw, stolic i języków europejskich.
Zna podział, stolicę, główne miasta Wielkiej Brytanii

Czasami potrzebuje pomocy nauczyciela.
Znajduje większość podstawowych informacji w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Używa większości słownictwa związanego z geografią.
Zna kierunki geograficzne.
Wymienia nazwy większości podanych państw, stolic i języków europejskich.
Zna podział, stolicę, główne miasta Wielkiej Brytanii. Sprawnie porusza się po tematach rozdziału.

Pracuje samodzielnie.
Znajduje prawie wszystkie potrzebne informacje w tekście słuchanym bądź czytanym

Pisze odwzorowywując tekst.
Bierze udział w ćwiczeniach podsumowywująco-sprawdzających.

Lekcje obejmujące temat: Ćwiczenia egzaminacyjne: rozumienie tekstu słuchanego, rozumienie tekstu czytanego, reagowanie językowe.
OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Słuchanie: rzadko
określa główną myśl tekstu ;
określa kontekst sytuacyjny ;
stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje,
wyszukuje lub selekcjonuje informacje

Czytanie: rzadko
określa główną myśl tekstu ;
określa główną myśl poszczególnych części tekstu ;
stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje ;
określa intencje nadawcy tekstu ;
określa kontekst sytuacyjny ;
rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu.

Reagowanie językowe: rzadko
właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy ;
rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji

Słuchanie: częściowo
określa główną myśl tekstu ; określa kontekst sytuacyjny ; stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje

Czytanie: częściowo
określa główną myśl tekstu ;
określa główną myśl poszczególnych części tekstu ;
stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje ;
określa intencje nadawcy tekstu ;
określa kontekst sytuacyjny ;
rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu.

Reagowanie językowe: częściowo
właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy ;
rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji

Słuchanie: w większości
określa główną myśl tekstu ; określa kontekst sytuacyjny ; stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje

Czytanie: w większości
określa główną myśl tekstu ;
określa główną myśl poszczególnych części tekstu ;
stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje ;
określa intencje nadawcy tekstu ;
określa kontekst sytuacyjny ;
rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu.

Reagowanie językowe: w większości
właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy ;
rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji

Słuchanie: prawie całkowicie poprawnie
określa główną myśl tekstu ; określa kontekst sytuacyjny ; stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje

Czytanie
określa główną myśl tekstu ;
określa główną myśl poszczególnych części tekstu ;
stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje, wyszukuje lub selekcjonuje informacje ;
określa intencje nadawcy tekstu ;
określa kontekst sytuacyjny ;
rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu.

Reagowanie językowe: prawie całkowicie poprawnie
właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy ;
rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji

Lekcje obejmujące temat: Przygotowanie do konkursu języka angielskiego. Użyteczne zwroty.
OCENA
DOPUSZCZAJĄCA
OCENA
DOSTATECZNA
OCENA
DOBRA
OCENA
BARDZO DOBRA
Bierze udział w przygotowaniach do konkursu.
Rzadko angażuje się w samodzielne rozwiązywanie zadań konkursowych.

Zna niewiele z podanych zwrotów, wykorzystywanych w sytuacjach życia codziennego

Bierze udział w przygotowaniach do konkursu.
Częściowo angażuje się w samodzielne rozwiązywanie zadań konkursowych.

Częściowo zna podane zwroty, wykorzystywane w sytuacjach życia codziennego

Bierze aktywnie udział w przygotowaniach do konkursu. Angażuje się w samodzielne rozwiązywanie zadań konkursowych.

W większości zna podane zwroty wykorzystywane w sytuacjach życia codziennego

Bierze aktywnie udział w przygotowaniach do konkursu. Angażuje się w samodzielne rozwiązywanie zadań konkursowych. Bierze udział w konkursie.

W większości zna podane zwroty wykorzystywane w sytuacjach życia codziennego. Potrafi je szybko użyć w odpowiedniej sytuacji.