|
Kryteria oceniania
dostosowane są do indywidualnych możliwości każdego
ucznia.
Oceniając
postępy w nauce i umiejętności uczniów jakie osiągnęli
w procesie uczenia, zawsze pamiętamy o indywidualnych
możliwościach i zdolnościach każdego dziecka. |
|
Przewidywane osiągnięcia: |
|
klasa
I gimnazjum
UCZEŃ:
- potrafi poruszać się
rytmicznie przy muzyce
- potrafi reagować na
zmiany rytmu
- potrafi zaśpiewać
poznane piosenki
- potrafi grać na
wybranych instrumentach perkusyjnych
- uczeń zna wybrane tańce
ludowe i towarzyskie
- potrafi zachować
odpowiednia postawę w tańcu
- sprawnie obsługuje
radio, magnetofon, telewizor
- zgodnie współdziała
z kolegą w grupie
- potrafi odpowiednio i
kulturalnie zachować się na imprezach
towarzyskich, młodzieżowych, zabawach i balach
karnawałowych
|
klasa
II gimnazjum
UCZEŃ:
- potrafi rytmicznie
poruszać się przy muzyce
- potrafi śpiewać
indywidualnie i grupowo
- potrafi grać na
instrumentach perkusyjnych
- potrafi ułożyć
ilustrację muzyczną do poznanego wiersza,
piosenki
- potrafi powiedzieć
co to jest koncert, chór, dyrygent, solista
- potrafi śpiewać
fragmenty słuchanych utworów muzycznych
- posiada wiadomości
na temat poloneza i walca
- potrafi opowiedzieć
o F. Chopinie
- sprawnie posługuje
się sprzętem TV i CD
- potrafi odpowiednio
zachować się na imprezach szkolnych,
towarzyskich i zabawach karnawałowych
|
klasa III
gimnazjum
Przewidywane osiągnięcia ucznia po realizacji
cyklu tematycznego |
|
W zakresie
doskonalenia umiejętności werbalnych uczeń umie: |
- śpiewać piosenki
indywidualnie i zbiorowo
- śpiewać piosenki
jednogłośnie z akompaniamentem i bez
- prawidłowo oddychać,
nitować, artykułować, stosować poprawną
dykcję
|
W zakresie
praktycznej działalności muzycznej uczeń potrafi: |
- prawidłowo wydobywać
dźwięki na wybranych instrumentach
perkusyjnych, akompaniować do wybranych piosenek
- akcentować mocną i
słabą część taktu 2, 3, 4
|
W zakresie ruchu
przy muzyce uczeń umie: |
- orientować się w
schemacie własnego ciała
- poruszać się
rytmicznie w kole
- realizować proste układy
ruchowe przy akompaniamencie muzyki
- tańczyć w parach
|
W zakresie
odbioru i rozumienia muzyki uczeń potrafi: |
- relaksować się
- rozpoznawać barwy dźwięków
- określać nastrój w
utworze
- rozróżniać hymn
narodowy i hymn szkoły
|
W zakresie
wiadomości o muzyce uczeń zna : |
- skład orkiestry
- instrumenty smyczkowe
- nazwy tańców
towarzyskich
|