Przedmiotowy system oceniania z muzyki z rytmiką

 
Kryteria oceniania dostosowane są do indywidualnych możliwości każdego ucznia.
Oceniając postępy w nauce i umiejętności uczniów jakie osiągnęli w procesie uczenia, zawsze pamiętamy o indywidualnych możliwościach i zdolnościach każdego dziecka.
 
Przewidywane osiągnięcia:
 
klasa I gimnazjum
UCZEŃ:
  • potrafi poruszać się rytmicznie przy muzyce
  • potrafi reagować na zmiany rytmu
  • potrafi zaśpiewać poznane piosenki
  • potrafi grać na wybranych instrumentach perkusyjnych
  • uczeń zna wybrane tańce ludowe i towarzyskie
  • potrafi zachować odpowiednia postawę w tańcu
  • sprawnie obsługuje radio, magnetofon, telewizor
  • zgodnie współdziała z kolegą w grupie
  • potrafi odpowiednio i kulturalnie zachować się na imprezach towarzyskich, młodzieżowych, zabawach i balach karnawałowych
klasa II gimnazjum
UCZEŃ:
  • potrafi rytmicznie poruszać się przy muzyce
  • potrafi śpiewać indywidualnie i grupowo
  • potrafi grać na instrumentach perkusyjnych
  • potrafi ułożyć ilustrację muzyczną do poznanego wiersza, piosenki
  • potrafi powiedzieć co to jest koncert, chór, dyrygent, solista
  • potrafi śpiewać fragmenty słuchanych utworów muzycznych
  • posiada wiadomości na temat poloneza i walca
  • potrafi opowiedzieć o F. Chopinie
  • sprawnie posługuje się sprzętem TV i CD
  • potrafi odpowiednio zachować się na imprezach szkolnych, towarzyskich i zabawach karnawałowych
klasa III gimnazjum
Przewidywane osiągnięcia ucznia po realizacji cyklu tematycznego
 
W zakresie doskonalenia umiejętności werbalnych uczeń umie:
  • śpiewać piosenki indywidualnie i zbiorowo
  • śpiewać piosenki jednogłośnie z akompaniamentem i bez
  • prawidłowo oddychać, nitować, artykułować, stosować poprawną dykcję
W zakresie praktycznej działalności muzycznej uczeń potrafi:
  • prawidłowo wydobywać dźwięki na wybranych instrumentach perkusyjnych, akompaniować do wybranych piosenek
  • akcentować mocną i słabą część taktu 2, 3, 4
W zakresie ruchu przy muzyce uczeń umie:
  • orientować się w schemacie własnego ciała
  • poruszać się rytmicznie w kole
  • realizować proste układy ruchowe przy akompaniamencie muzyki
  • tańczyć w parach
W zakresie odbioru i rozumienia muzyki uczeń potrafi:
  • relaksować się
  • rozpoznawać barwy dźwięków
  • określać nastrój w utworze
  • rozróżniać hymn narodowy i hymn szkoły
W zakresie wiadomości o muzyce uczeń zna :
  • skład orkiestry
  • instrumenty smyczkowe
  • nazwy tańców towarzyskich