Przedmiotowy system oceniania z plastyki

 
Kryteria oceniania dostosowane są do indywidualnych możliwości każdego ucznia.
Oceniając postępy w nauce i umiejętności uczniów jakie osiągnęli w procesie uczenia, zawsze pamiętamy o indywidualnych możliwościach i zdolnościach każdego dziecka.
 
Przewidywane osiągnięcia:
klasa I gimnazjum
UCZEŃ:
  • Potrafi odróżnić podstawowe kolorychętnie i sprawnie maluje, rysuje, modeluje z mas plastycznych
  • potrafi tworzyć samodzielnie kompozycje plastyczne
  • potrafi kopiować, obrysowywać kontury, samodzielnie stemplować
  • potrafi sprawnie posługiwać się nożyczkami
  • potrafi umyć przybory i posprzątać po zajęciach plastycznych
  • potrafi wypowiadać się, tworzyć i swobodnie eksperymentować zakresie środków wyrazu plastycznego bez ingerowania w proces tworzenia
  • uczeń jest wrażliwy na piękno i estetykę otoczenia
klasa II gimnazjum
UCZEŃ:
  • potrafi prawidłowo posługiwać się farbami
  • potrafi łączyć kolory, rozjaśnić i przyciemnić barwy
  • potrafi rysować ołówkiem, kredkami świecowymi i ołówkami
  • potrafi rysować z użyciem kredy, pasty do zębów
  • potrafi rysować na papierze o różnej wielkości i fakturze
  • potrafi modelować formy przestrzenne z mas plastycznych ( plastelina, modelina, masa solna, rzeźba, płaskorzeźba)
  • potrafi tworzyć kompozycje z użyciem materiałów przyrodniczych ( liście, suche kwiaty, trawy)
  • potrafi prawidłowo rozróżniać i stosować kolory
  • potrafi kleić papier
  • potrafi zgniatać i zaginać papier
  • potrafi dbać o estetykę pracy plastycznej
klasa III gimnazjum
UCZEŃ:
  • potrafi sprawnie posługiwać się ołówkiem, węglem, patykiem, piórkiem, tuszem, flamastrem, akwarelą
  • potrafi tworzyć kompozycje mozaikowe z różnych tworzyw, skór, papierów, tkanin
  • potrafi modelować w glinie, masie solnej, papieroplastyce i origami
  • potrafi projektować ubiór z uwzględnieniem por roku, okoliczności, pogody i typu sylwetki
  • potrafi komponować i wykonywać elementy dekoracyjne na uroczystości szkolne, rodzinne i świąteczne
  • potrafi posprzątać po zajęciach plastycznych
  • potrafi zgodnie pracować w grupie i utrzymać ład i porządek w miejscu pracy