Kryteria oceniania z języka angielskiego w klasach 1-3

Wymagania przedmiotowe

  1. Zeszyty, kredki i pisaki są na zajęciach obowiązkowe
  2. Zeszyt jest sprawdzany raz w semestrze
  3. Na zajęciach dzieci dostają buźki zamiast ocen; buźka uśmiechnięta- bardzo dobrze wykonane zadanie, buźka neutralna- zadanie wykonane w stopniu poprawnym, buźka smutna- zadanie wykonane słabo.

Pod wymaganiami przedmiotowymi wymagany jest podpis rodzica bądź opiekuna.

Program nauczania języka angielskiego w klasach 1-3 poleca wprowadzenie oceny opisowej jako kolejnej płaszczyzny integracji w nauczaniu początkowym. Ten typ oceny nie przewiduje wystawiania ocen cząstkowych i oceny końcowej w postaci stopni. Zamiast tego ocena opisowa dostarcza informacji o postępach dziecka w nauce bez porównywania go z innymi dziećmi. Ocena opisowa powinna podkreślać to, co dziecko umie, to, co już osiągnęło oraz jaki wysiłek włożyło w naukę lub wykonaną pracę. Stanowi to istotny czynnik motywujący do dalszej nauki, a także wzmacnia poczucie własnej wartości.

Oceniane są następujące umiejętności i elementy wiedzy pod kątem stopnia opanowania ich przez ucznia (stopień całkowity, częściowy lub minimalny/niezadowalający):

Słuchanie

Uczeń:

Mówienie

Uczeń:

Czytanie

Uczeń:

Pisanie

Uczeń:

Rozwój emocjonalno-społeczny

Uczeń:

Na koniec klasy I uczeń powinien osiągnąć następujący poziom wiedzy i umiejętności:

Rozumienie ze słuchu
Uczeń:
. wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku;
. reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty i wyrazy;
. rozumie sens bajek i historyjek (przy pomocy obrazków i gestów);

Mówienie
Uczeń:
. potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem;
. recytuje wiersze, rymowanki, śpiewa piosenki;
. odpowiada na pytania pojedynczymi słowami

Czytanie
Uczeń:
. czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisemnej języka z fonetyczną.

Pisanie
Uczeń:
. przepisuje pojedyncze wyrazy.

Słownictwo
Uczeń:
. rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach i historyjkach, choć nie wszystkich potrafi użyć;
. zna (potrafi powtórzyć) podstawowe słownictwo dotyczące własnej osoby, części ciała, ubrań, członków rodziny, zwierząt, owoców, warzyw, kolorów, liczb, zabawek.

Na koniec klasy III uczeń powinien osiągnąć następujący poziom wiedzy i umiejętności:

Rozumienie ze słuchu
Uczeń:
. wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku;
. reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty i wyrazy;
. rozumie sens bajek i historyjek (przy pomocy obrazków i gestów);
. rozumie wypowiedzi kolegów w klasie oraz nagrania audio;

Mówienie
Uczeń:
. potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem;
. recytuje wiersze, rymowanki, śpiewa piosenki;
. odpowiada na pytania pojedynczymi słowami
. używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w klasie;

Czytanie
Uczeń:
. czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisemnej języka z fonetyczną;
. rozumie powtarzane często polecenia pisemne;
. śledzi tekst czytany przez nauczyciela i potrafi wskazać w nim przeczytany wyraz.
. rozumie polecenia pojawiające się na monitorze komputera

Pisanie
Uczeń:
. przepisuje pojedyncze wyrazy i zdania z tablicy;
. wstawia wyrazy w luki w tekście na podstawie podanego wzoru;

Słownictwo
Uczeń:
. rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach i historyjkach, choć nie wszystkich potrafi użyć;
. zna (potrafi powtórzyć) podstawowe słownictwo dotyczące własnej osoby, części ciała, ubrań, członków rodziny, zwierząt, owoców, warzyw, kolorów, liczb, zabawek, nazw dni tygodnia, pór roku, pomieszczeń w domu, wyposażenia mieszkania, przyborów szkolnych, środków transportu, instytucji w mieście, zna także słownictwo określające czynności związane z ruchem oraz czynności wykonywane regularnie;