Kryteria oceniania z języka angielskiego w klasach 1-3
Wymagania przedmiotowe
Pod wymaganiami przedmiotowymi wymagany jest podpis rodzica bądź opiekuna.
Program nauczania języka angielskiego w klasach 1-3 poleca wprowadzenie oceny opisowej jako kolejnej płaszczyzny integracji w nauczaniu początkowym. Ten typ oceny nie przewiduje wystawiania ocen cząstkowych i oceny końcowej w postaci stopni. Zamiast tego ocena opisowa dostarcza informacji o postępach dziecka w nauce bez porównywania go z innymi dziećmi. Ocena opisowa powinna podkreślać to, co dziecko umie, to, co już osiągnęło oraz jaki wysiłek włożyło w naukę lub wykonaną pracę. Stanowi to istotny czynnik motywujący do dalszej nauki, a także wzmacnia poczucie własnej wartości.
Oceniane są następujące umiejętności i elementy wiedzy pod kątem stopnia opanowania ich przez ucznia (stopień całkowity, częściowy lub minimalny/niezadowalający):
Słuchanie
Uczeń:
Mówienie
Uczeń:
Czytanie
Uczeń:
Pisanie
Uczeń:
Rozwój emocjonalno-społeczny
Uczeń:
Na koniec klasy I uczeń powinien osiągnąć następujący poziom wiedzy i umiejętności:
Rozumienie ze słuchu
Uczeń:
. wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku;
. reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty i wyrazy;
. rozumie sens bajek i historyjek (przy pomocy obrazków i gestów);
Mówienie
Uczeń:
. potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem;
. recytuje wiersze, rymowanki, śpiewa piosenki;
. odpowiada na pytania pojedynczymi słowami
Czytanie
Uczeń:
. czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisemnej języka
z fonetyczną.
Pisanie
Uczeń:
. przepisuje pojedyncze wyrazy.
Słownictwo
Uczeń:
. rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach i historyjkach, choć
nie wszystkich potrafi użyć;
. zna (potrafi powtórzyć) podstawowe słownictwo dotyczące własnej
osoby, części ciała, ubrań, członków rodziny, zwierząt,
owoców, warzyw, kolorów, liczb, zabawek.
Na koniec klasy III uczeń powinien osiągnąć następujący poziom wiedzy i umiejętności:
Rozumienie ze słuchu
Uczeń:
. wykonuje polecenia wydawane przez nauczyciela po angielsku;
. reaguje całym ciałem na pojedyncze zwroty i wyrazy;
. rozumie sens bajek i historyjek (przy pomocy obrazków i gestów);
. rozumie wypowiedzi kolegów w klasie oraz nagrania audio;
Mówienie
Uczeń:
. potrafi powtarzać za nauczycielem lub nagraniem;
. recytuje wiersze, rymowanki, śpiewa piosenki;
. odpowiada na pytania pojedynczymi słowami
. używa wybranych zwrotów i wyrażeń do komunikacji w
klasie;
Czytanie
Uczeń:
. czyta pojedyncze wyrazy poprzez kojarzenie formy pisemnej języka
z fonetyczną;
. rozumie powtarzane często polecenia pisemne;
. śledzi tekst czytany przez nauczyciela i potrafi wskazać w
nim przeczytany wyraz.
. rozumie polecenia pojawiające się na monitorze komputera
Pisanie
Uczeń:
. przepisuje pojedyncze wyrazy i zdania z tablicy;
. wstawia wyrazy w luki w tekście na podstawie podanego wzoru;
Słownictwo
Uczeń:
. rozpoznaje i rozumie słowa w bajkach i historyjkach, choć
nie wszystkich potrafi użyć;
. zna (potrafi powtórzyć) podstawowe słownictwo dotyczące własnej
osoby, części ciała, ubrań, członków rodziny, zwierząt,
owoców, warzyw, kolorów, liczb, zabawek, nazw dni tygodnia, pór
roku, pomieszczeń w domu, wyposażenia mieszkania, przyborów
szkolnych, środków transportu, instytucji w mieście, zna także
słownictwo określające czynności związane z ruchem oraz
czynności wykonywane regularnie;