Ogólne kryteria
oceniania Ocena
dopuszczająca
-niewielka samodzielność
-odtwórcza wiedza
-skuteczne próby opanowania materiału
-wiedza i umiejętności na poziomie minimalnym,
umożliwiającym dalsze przyswajanie materiału
Ocena dostateczna
-wolne tempo wypowiedzi
-proste wyrażenia i zdania
-właściwa reakcja językowa na prostą wypowiedź
rozmówcy
-poprawne mówienie z uwzględnieniem zasad właściwej
wymowy, zapewniających zrozumienie wypowiedzi
-dopuszczalne błędy językowe, które nie zakłócają
rozumienia
Ocena dobra
-prawidłowa konstrukcja wypowiedzi
- niezbyt urozmaicone konstrukcje do wyrażania opinii
-błędy językowe, które nie zakłócają komunikacji;
poprawna wymowa i intonacja
-wypowiedź w pełni zrozumiała
-poprawny wybór formy i stylu wypowiedzi
Ocena bardzo dobra
-wypowiedź ciekawa, płynna, bogata w treść i
słownictwo
-poprawna wymowa
-sporadyczne błędy językowe, które nie zakłócają
komunikacji
-wypowiedź w całości zrozumiała
-bezbłędny wybór formy i stylu wypowiedzi
Wymagania
programowe na poszczególne oceny
KLASA IV
Ocenę niedostateczną otrzymuje
uczeń, który nie opanował wymagań na stopień
dopuszczający.
Ocena dopuszczająca.
Uczeń:
- Potrafi przywitać
się,pożegnać i przedstawić przy użyciu
zwrotu Hi, I'm .Good bye
- Zna i zapisuje kilka
liczebników 1-20.
- Podaje swój wiek: I'm ten.
- Potrafi się przywitać: Good
morning.
- Rozumie pytanie o samopoczucie
- Przy pomocy pojedynczych
rzeczowników nazywa większość poznanych
zwierząt. Przypisuje rzeczowniki do dwóch grup
(a / an).
- Nazywa większość kolorów.
- W większości poprawnie
dopasowuje nazwy pomieszczeń i przedmiotów do
obrazka.
- Dopasowuje większość nazw
przedmiotów do obrazków.
- Krótko mówi o posiadanym
przedmiocie: I've got a computer
- Opisuje swoje umiejętności
przy użyciu minimalnego zasobu leksykalnego: I
can swim.
- Odpowiada na pytanie o
umiejętności: Can you swim? Yes, I can. / No, I
can't.
- Podpisuje obrazek podanymi
nazwami części ciała. Opisuje zwierzęta i
potwory niektórymi przymiotnikami: It's big.
- Wykonuje kilka usłyszanych
poleceń.
- Częściowo poprawnie
uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi:
my, your, his, her.
- W niewielkim stopniu poprawnie
uzupełnia zdania formami czasownika być: am,
is,, are.
- Częściowo poprawnie tworzy
liczbę mnogą rzeczowników
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu.
- Rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu
- Składa zamówienie: A hot
chocolate, please., umie podziękować
- Częściowo poprawnie nazywa
części ciała. Wykonuje niektóre usłyszane
polecenia.
- Nazywa swoje ulubione
zwierzę.
- Częściowo poprawnie
dopasowuje przyimki miejsca: in, on, under i
behind do obrazków.
- Częściowo poprawnie stosuje
nazwy prostych przedmiotów.
- Nazywa większość zawodów
- Nazywa większość ubrań
- Potrafi złożyć życzenia
świąteczne
Ocena dostateczna.
Uczeń :
- Potrafi przywitać
się,pożegnać i przedstawić przy użyciu
zwrotu Hi / Hello! I'm .Good bye
- Zna i zapisuje połowę
liczebników 1-20.
- Podaje swój wiek oraz wiek
innych osób: I am ten. She is nine.
- Potrafi się przywitać: Good
morning / afternoon / evening. Wie, kiedy
zastosować poszczególne zwroty w zależności
od pory dnia.
- Na pytanie o samopoczucie
odpowiada: Fine, thank you.
- Nazywa zwierzęta: It's a
dog., częściowo poprawnie stosując przedimki a
/ an.
- Zna nazwy kolorów. W prosty
sposób opisuje przedmioty: It's red and blue.
- Poprawnie dopasowuje nazwy
pomieszczeń i przedmiotów do obrazka.
Częściowo poprawnie podpisuje obrazki
przyimkami miejsca: in, on, under, behind.
- Dopasowuje wszystkie nazwy
przedmiotów do obrazków. W większości
poprawnie mówi o posiadanych przedmiotach: I've
got a radio but I haven't got a camera.
- Krótko opisuje swoje
umiejętności: I can swim. I can't jump.
- Krótko opisuje zwierzęta i
potwory: It's got short ears. Wykorzystuje
większość poznanych wyrażeń.
- Wykonuje większość
usłyszanych poleceń.
- W większości poprawnie
uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi:
my, his, her.
- Częściowo poprawnie
uzupełnia zdania i dialogi formami: am, 'm not,
is, 's, are
- częściowo poprawnie tworzy
liczbę mnogą
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia
błędy językowe przekazując informacje po
angielsku
- Rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe
- Składa zamówienie: Can I
have., please?
- W większości poprawnie
nazywa części ciała. Wykonuje większość
usłyszanych poleceń.
- Wydaje polecenia, wykorzystuje
niektóre poznane czasowniki.
- Nazywa swoje ulubione
zwierzę. Opisuje je częściowo poprawnie przy
użyciu kilku prostych słów.
- Częściowo poprawnie
odpowiada na pytanie o położenie przedmiotów:
It's on the desk.
- Częściowo poprawnie stosuje
nazwy prostych przedmiotów
- Nazywa większość zawodów.
Przedstawia osoby je wykonujące
- Nazywa większość ubrań.
Rozumie polecenie put on/ take off
- Potrafi złożyć życzenia
świąteczne i noworoczne
Ocena dobra.
Uczeń:
- Potrafi przywitać
się,pożegnać i przedstawić przy użyciu
zwrotów: Hi / Hello! I'm . / My name is.Good
bye, See you
- Zna i zapisuje większość
liczebników 1-20
- Pyta kolegę o wiek: How old
are you?
- Potrafi się przywitać i
przedstawić nową osobę: This is [Mark].
- Rozmawia na temat
samopoczucia: How are you? Fine, thank you
- Pyta o przedmioty i
zwierzęta: What's this? Odpowiada, w
większości poprawnie stosując przedimki a /
an.
- Pyta o kolory przedmiotów:
What colour is your bag? Odpowiada: It's green
and blue
- Pyta o miejsce położenia
przedmiotów i osób. W większości poprawnie
stosuje przyimki miejsca oraz przedimek the:
Where's.? It's on the.
- Dopasowuje wszystkie nazwy
przedmiotów do obrazków. Prawidłowo mówi o
posiadanych przedmiotach: I've got a radio but I
haven't got a camera.
- Pyta kolegę o umiejętności:
Can you sing? i odpowiada na podobne pytania.
- Opisuje wygląd zwierząt i
potworów: It's got three small eyes, a big nose
and a long tail.
- Wykonuje usłyszane polecenia.
- W większości poprawnie
uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi:
my, your,his, her.
- W większości poprawnie
uzupełnia dialogi i e-maile formami: am, 'm not,
is, 's, are.
- W większości poprawnie
tworzy liczbę mnogą
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. W większości poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe. Czasami ma
trudność z przekazaniem informacji po angielsku
- Rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje
informacje szczegółowe
- Składa zamówienie: Can I
have..., please? Odpowiada jako kelner: Yes,
sure., here you are
- Zasadniczo poprawnie nazywa
części ciała. Wykonuje wszystkie usłyszane
polecenia. Wydaje polecenia, wykorzystuje
większość poznanych czasowników.
- Poprawnie nazywa i opisuje
swoje ulubione zwierzę. W większości poprawnie
mówi, co to zwierzę potrafi i nie potrafi
zrobić. Wypowiedź jest bogata leksykalnie
- Zadaje pytanie o położenie
przedmiotów, w większości poprawnie odpowiada:
Where's the mobile phone? It's under the bed. W
większości poprawnie stosuje nazwy
przedmiotów.
- Nazywa zawody. Przedstawia
osoby je wykonujące
- Nazywa ubrania. Wypowiada
polecenia :put on/ Take off
- Składa życzenia, nazywa
prezent
Ocena bardzo dobra.
Uczeń:
- Potrafi przywitać się,
pożegnać i przedstawić, zapytać o imię przy
użyciu różnych zwrotów: Hi / Hello! I'm. / My
name is. / What's your name?, Good bye, See you
- Zna i zapisuje wszystkie
liczebniki 1-20.
- Pyta o wiek kolegi lub
koleżanki oraz innych osób: How old are you?
How old is she / he? Odpowiada na takie pytania.
- Prowadzi krótką rozmowę,
wita się, przedstawia inną osobę, wita ją:
- Rozmawia na temat
samopoczucia: How are you? Fine, thank you.
- Pyta o przedmioty i
zwierzęta: What's this? Is it a cow? Odpowiada,
poprawnie stosując przedimki a / an.
- Pyta o kolory i opisuje
przedmioty używając nazw kolorów
- Pyta o położenie
przedmiotów i osób: Where's he? Is he in the
kitchen? Prawidłowo stosuje przyimki miejsca,
przedimek the oraz wszystkie poznane wyrażenia.
- Dopasowuje wszystkie nazwy
przedmiotów do obrazków. Mówi o posiadanych
przedmiotach. Pyta kolegę lub koleżankę: Have
you got a computer?
- Pyta o umiejętności innych
osób: Can he jump? Dokładnie opisuje
umiejętności swoje i innych osób: I can swim
50 metres. He / She can sing.
- Rozmawia na temat wyglądu.
Zadaje pytania i odpowiada na nie. Wypowiedzi są
w pełni poprawne.
- Wykonuje usłyszane polecenia
- Poprawnie uzupełnia zdania i
stosuje w wypowiedzi przymiotniki dzierżawcze:
my, his, her.
- Prawidłowo uzupełnia dialogi
i e-maile formami: am, 'm not, is, 's, are.
- Poprawnie tworzy liczbę
mnogą rzeczowników
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. Poprawnie i samodzielnie
wyszukuje informacje szczegółowe. Odpowiada na
dodatkowe pytania nauczyciela
- Rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje
informacje szczegółowe. Samodzielnie poprawia
błędne informacje w zadaniu.
- Prowadzi dialog w kawiarni (w
roli klienta i kelnera), wykorzystuje wszystkie
poznane słowa i zwroty.
- Poprawnie nazywa wszystkie
części ciała. Prawidłowo wydaje polecenia,
poprawnie nazywa wszystkie części ciała i
wykorzystuje wszystkie poznane czasowniki
- Samodzielnie i poprawnie
nazywa i opisuje swoje ulubione zwierzę.
Poprawnie mówi, co to zwierzę potrafi i nie
potrafi zrobić. Mówi, gdzie zwirzę żyje.
- Swobodnie rozmawia na temat
położenia przedmiotów - zadaje pytania i
odpowiada na nie. Poprawnie stosuje nazwy
pomieszczeń i prostych przedmiotów
- Nazywa zawody, przedstawia
osoby je wykonujące, zadaje pytanie What's your
Job ?
- Nazywa ubrania, kolory.
Wypowiada polecenie put on a sweater/ take off a
cap
- Składa życzenia, pisze list
do Świętego Mikołaja, używa zwrotu I want
Ocenę celującą
otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na
ocena bardzo dobrą.
Jego znajomość języka wykracza poza materiał
przewidziany do realizacji w klasie IV.
Ponadto uczeń ten bierze udział w konkursach języka
angielskiego oraz wykonuje dodatkowe zadania.
KLASA V
Ocenę niedostateczną
otrzymuje uczeń, który nie opanował wymagań na
stopień dopuszczający.
Ocena dopuszczajaca:
Uczeń:
- Wykonuje zadania dotyczące
mówienia, czytania, pisania z częstymi
błędami, oraz z pomocą nauczyciela.
- Wita się,żegna,pyta o
samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie
o samopoczucie
- Rozumie część poleceń
wypowiadanych przez nauczyciela odnośnie
czynności wykonywanych w klasie.
- Potrafi powiedzieć co lubi a
czego nie lubi. Zna część nazw rzeczy do
jedzenia i picia.
- Zna nazwy dni tygodnia
- Zna niektóre nazwy naczyń i
opakowań: szklanka, butelka, filiżanka,
miseczka, karton, puszka
- Potrafi podziękować i
odmówić.
- Potrafi powiedzieć co je
podczas wybranego posiłku i jakie jest jego
ulubione jedzenie.
- Zna nazwy paru sportów, mówi
o swoim ulubionym sporcie.
- Mówi do kogo należy dana
rzecz.
- Składa propozycje używając
zwrotu Let's..
- Wymienia nazwy niektórych
pomieszczeń w domu. Opisuje dom There is..,
there are.
- Tworzy liczbę mnogą.
- Używa przyimków: na, w ,pod,
obok. Zna część nazw wyposażenia pokoju.
- Odpowiada na pytanie o
godzinę. Zna pory dnia.
- Zna nazwy podstawowych
czynności, które wykonuje każdego dnia i
przedstawia je.
- Potrafi powiedzieć o której
godzinie wykonuje daną czynność.
- Stara się używać wyrazów:
zawsze, często, czasami, nigdy
- Zna czasownik must oraz
kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia:
skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto,
zatrzymaj się
- Zna nazwy miesięcy i potrafi
powiedzieć kiedy ma urodziny.
- Używa w opisie siebie samego,
kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały,
wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły,
dobry, zadowolony, smutny.
- Używa czasu teraźniejszego
ciągłego, tworzy zdania w 1 i 3 osobie liczby
pojedyńczej
- Stopniuje wybrane
przymiotniki.
- Używa zwrotu : I would like
to.., używa czasowników: umieć i mieć w 1 i 3
osobie l.pojedyńczej
- Zna nazwy wybranych zawodów
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia
błędy językowe przekazując informacje po
angielsku
- Rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe
Ocena dostateczna.
Uczeń:
- Wykonuje zadania dotyczące
mówienia, czytania, pisania dosyć poprawnie,
często z pomocą nauczyciela.
- Wita się,żegna,pyta o
samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie
o samopoczucie
- Rozumie część poleceń
wypowiadanych przez nauczyciela odnośnie
czynności wykonywanych w klasie.
- Potrafi powiedzieć co lubi a
czego nie lubi. Zna część nazw rzeczy do
jedzenia i picia.
- Zna nazwy dni tygodnia
- Zna niektóre nazwy naczyń i
opakowań: szklanka, butelka, filiżanka,
miseczka, karton, puszka
- Potrafi podziękować i
odmówić.
- Potrafi powiedzieć co je
podczas poszczególnych posiłków i jakie jest
jego ulubione jedzenie.
- Zna nazwy paru sportów, mówi
o swoim ulubionym sporcie.
- Mówi do kogo należy dana
rzecz.
- Składa propozycje używając
zwrotu Let's..
- Wymienia nazwy niektórych
pomieszczeń w domu. Opisuje dom There is..,
there are.
- Tworzy liczbę mnogą.
- Używa przyimków: na, w ,pod,
obok. Zna część nazw wyposażenia pokoju.
- Odpowiada na pytanie o
godzinę. Zna pory dnia.
- Zna nazwy podstawowych
czynności, które wykonuje każdego dnia i
przedstawia je.
- Potrafi powiedzieć o której
godzinie wykonuje daną czynność.
- Stara się używać wyrazów:
zawsze, często, czasami, nigdy
- Zna czasownik must oraz
kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia:
skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto,
zatrzymaj się
- Zna nazwy miesięcy i potrafi
powiedzieć kiedy ma urodziny.
- Używa w opisie siebie samego,
kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały,
wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły,
dobry, zadowolony, smutny.Używa czasu
teraźniejszego ciągłego; tworzy zdania w 1 i 3
osobie liczby pojedyńczej
- Stopniuje wybrane
przymiotniki.
- Używa zwrotu : I would like
to.., używa czasowników: umieć i mieć w 1 i 3
osobie l.pojedyńczej
- Zna nazwy wybranych zawodów
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia
błędy językowe przekazując informacje po
angielsku
- Rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe
Ocena dobra.
Uczeń:
- Wykonuje zadania dotyczące
mówienia, czytania, pisania w większości
poprawnie, z niewielką pomocą nauczyciela.
- Wita się,żegna,pyta o
samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie
o samopoczucie
- Rozumie polecenia wypowiadane
przez nauczyciela odnośnie czynności
wykonywanych w klasie;
- Potrafi powiedzieć co lubi a
czego nie lubi. Zna nazwy rzeczy do jedzenia i
picia.
- Zna nazwy dni tygodnia
- Zna nazwy naczyń i opakowań:
szklanka, butelka, filiżanka, miseczka, karton,
puszka
- Potrafi podziękować i
odmówić.
- Potrafi powiedzieć co je
podczas poszczególnych posiłków i jakie jest
jego ulubione jedzenie.
- Zna nazwy sportów, mówi o
swoim ulubionym sporcie.
- Mówi do kogo należy dana
rzecz.
- Składa propozycje używając
zwrotu Let's..
- Wymienia nazwy pomieszczeń w
domu. Opisuje dom There is.., there are.
- Tworzy liczbę mnogą.
- Używa przyimków: na, w ,pod,
obok. Zna nazwy wyposażenia pokoju.
- Odpowiada na pytanie o
godzinę. Zna pory dnia.
- Zna nazwy podstawowych
czynności, które wykonuje każdego dnia i
przedstawia je.
- Potrafi powiedzieć o której
godzinie wykonuje daną czynność i jak często
ją wykonuje.
- Używa wyrazów: zawsze,
często, czasami, nigdy
- Zna czasownik must oraz
kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia:
skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto,
zatrzymaj się
- Zna nazwy miesięcy i potrafi
powiedzieć kiedy ma urodziny.
- Używa w opisie siebie samego,
kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały,
wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły,
dobry, zadowolony, smutny.
- Używa czasu teraźniejszego
ciągłego.
- Stopniuje wybrane
przymiotniki.
- Używa zwrotu : I would like
to.., używa czasowników: umieć i mieć
- Zna nazwy wybranych zawodów
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. W większości poprawnie
wyszukuje informacje szczegółowe. Czasami ma
trudność z przekazaniem informacji po
angielsku.
- Rozumie ogólny sens
wysłuchanego . Poprawnie wyszukuje informacje
szczegółowe.
Ocena bardzo dobra:
Uczeń :
- Wykonuje zadania dotyczące
mówienia ,czytania,pisania w większości
poprawnie i samodzielnie.
- Wita się,żegna,pyta o
samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie
o samopoczucie
- Rozumie polecenia wypowiadane
przez nauczyciela odnośnie czynności
wykonywanych w klasie i wykonuje je;
- Potrafi powiedzieć co lubi a
czego nie lubi. Zna nazwy rzeczy do jedzenia i
picia.
- Zna nazwy dni tygodnia
- Zna nazwy naczyń i opakowań:
szklanka, butelka, filiżanka, miseczka, karton,
puszka
- Potrafi podziękować i
odmówić.
- Potrafi powiedzieć co je
podczas poszczególnych posiłków i jakie jest
jego ulubione jedzenie.
- Zna nazwy sportów, mówi o
swoim ulubionym sporcie.
- Mówi do kogo należy dana
rzecz.
- Składa propozycje używając
zwrotu Let's..
- Wymienia nazwy pomieszczeń w
domu. Opisuje dom There is.., there are.
- Tworzy liczbę mnogą.
- Używa przyimków: na, w ,pod,
obok. Zna nazwy wyposażenia pokoju.
- Odpowiada na pytanie o
godzinę. Zna pory dnia.
- Zna nazwy podstawowych
czynności, które wykonuje każdego dnia i
przedstawia je.
- Potrafi powiedzieć o której
godzinie wykonuje daną czynność i jak często
ją wykonuje.
- Używa wyrazów: zawsze,
często, czasami, nigdy
- Zna czasownik must oraz
kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia:
skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto,
zatrzymaj się
- Zna nazwy miesięcy i potrafi
powiedzieć kiedy ma urodziny.
- Używa w opisie siebie samego,
kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały,
wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły,
dobry, zadowolony, smutny.
- Używa czasu teraźniejszego
ciągłego.Stopniuje wybrane przymiotniki.
- Używa zwrotu : I would like
to.., używa
- czasowników: umieć i mieć
- Zna nazwy wybranych zawodów
- Rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. Poprawnie i samodzielnie
wyszukuje informacje szczegółowe. Odpowiada na
dodatkowe pytania nauczyciela.Rozumie ogólny
sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje
informacje szczegółowe. Samodzielnie poprawia
błędne informacje w zadaniu.
Ocenę celującą
otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na
ocena bardzo dobrą. Jego znajomość języka wykracza
poza materiał przewidziany do realizacji w klasie V.
Ponadto uczeń ten bierze udział w konkursach języka
angielskiego oraz wykonuje dodatkowe zadania.
KLASA VI
Ocenę niedostateczną
otrzymuje uczeń, który nie opanował wymagań na
stopień dopuszczający.
Ocena dopuszczająca
Uczeń:
- sporadycznie poprawnie i z
pomocą nauczyciela:
- używa czasownika have got,
tworzy z nim zdania, rozumie wypowiadane przez
nauczyciela polecenia i zakazy, wypowiada
polecenia ,
- mówi o tym co musi robić : I
must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd
pokoju, sali
lekcyjnej there is / there are
- mówi o tym co potrafi robić
I can, czego nie potrafi robić I can't, w czym
jest dobry: I am good at; odpowiada na pytanie co
kolekcjonuje What do you collect? I collect .;
- odpowiada na pytanie o ilość
posiadanych rzeczy How many have you got ..?
podaje
- odpowiedni liczebnik, używa
liczby mnogiej rzeczowników
- zna wybrane przymiotniki,
opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
- opisuje oczy (kolor), włosy (
proste/kręcone/ ciemne/ jasne: zna nazwy
państw;
- podaje dane osobowe (imię,
nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim
samopoczuciu
- używa nazw zawodów, mówi
kim chciałby być I want to be, nie chciałby
być I don't want to be, używa nazw członków
rodziny; rozumie pytanie What do you want to be?
- zna dolegliwości chorobowe,
mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia
- używa nazw budynków/miejsc w
mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
- daje propozycje Let's go to..,
rozumie pytanie o drogę Where is ..?;
- podaje kierunki; opisuje
położenie używając odpowiednich przyimków:
behind, next to, opposite, in front of, between;
rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna
słowa: stop, go ahead, look; mówi jak porusza
się po miescie: by bus, by car, on foot, by bike
- używa liczebników
porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa
datę
- rozumie pytanie When is your
birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in
.;
- odpowiada na pytanie: What's
the tenth month of the year?;
- zna nazwy narodowości, uzywa
czasownika być w 1 os. L.poj ;
- zna nazwy instrumentów,
odpowiada na pytanie Do you play..?
- udziela krótkich odpowiedzi :
Yes, I do/ No, I don't
- tworzy zadnia w czasie Present
Continuous -1, os. L.poj
- zna godziny It's 6 o'clock;
używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to
w wyrażeniach;
- zna nazwy gier sportowych;
odpowiada na pytanie What are you doing ?
- tworzy zdania w czasie
przeszłym prostym Past Simple 1 os. L.poj;
- zna wybrane czasowniki
regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
- zna nazwy świąt :Halloween,
Christmas, Easter, Mother's Day
- odpowiada na pytanie Are you
afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes,
I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi
wyrazami, składa życzenia
- rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu.
- rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu
Ocena dostateczna
Uczeń:
- częściowo poprawnie i z
niewielką pomocą nauczyciela:
- używa czasownika have got,
tworzy z nim zdania, rozumie
- wypowiadane przez nauczyciela
polecenia i zakazy, wypowiada polecenia ,
- mówi o tym co musi robić : I
must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd
pokoju, sali
lekcyjnej there is / there are
- mówi o tym co potrafi robić
I can, czego nie potrafi robić I can't, w czym
jest dobry: I am good at; odpowiada na pytanie co
kolekcjonuje What do you collect? I collect .;
- odpowiada na pytanie o ilość
posiadanych rzeczy How many have you got ..?
podaje odpowiedni liczebnik, używa liczby
mnogiej rzeczowników
- zna wybrane przymiotniki,
opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
- opisuje oczy (kolor), włosy (
proste/kręcone/ ciemne/ jasne)
- zna nazwy państw;
- podaje dane osobowe (imię,
nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim
samopoczuciu.
- używa nazw zawodów, mówi
kim chciałby być I want to be, nie chciałby
być I don't want to be, używa nazw członków
rodziny; rozumie pytanie What do you want to be?
- zna dolegliwości chorobowe,
mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia
- używa nazw budynków/miejsc w
mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
- daje propozycje Let's go to..,
rozumie pytanie o drogę Where is ..?;
- podaje kierunki; opisuje
położenie używając odpowiednich przyimków:
behind, next to, opposite, in front of, between;
rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna
słowa: stop, go ahead, look; mówi jak porusza
się po miescie: by bus, by car, on foot, by bike
- używa liczebników
porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa
datę
- rozumie pytanie When is your
birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in
.;
- odpowiada na pytanie: What's
the tenth month of the year?;
- zna nazwy narodowości, uzywa
czasownika być w . L.poj ;
- zna nazwy instrumentów,
odpowiada na pytanie Do you play..?
- udziela krótkich odpowiedzi :
Yes, I do/ No, I don't
- tworzy zadnia w czasie Present
Continuous -1,3 os. L.poj
- zna godziny It's 6 o'clock;
używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to
w wyrażeniach;
- zna nazwy gier sportowych;
odpowiada na pytanie What is she/he doing ?
- tworzy zdania w czasie
przeszłym prostym Past Simple 1,3 os. L.poj;
- zna wybrane czasowniki
regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
- zna nazwy świąt :Halloween,
Christmas, Easter, Mother's Day
- odpowiada na pytanie Are you
afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes,
I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi
wyrazami, składa życzenia
- rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. Wyszukuje informacje
szczegółowe. Popełnia błędy językowe
przekazując informacje po angielsku
- rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Wyszukuje informacje
szczegółowe.
Ocena dobra
Uczeń:
- w większości poprawnie:
używa czasownika have got, tworzy z nim zdania,
- rozumie wypowiadane przez
nauczyciela polecenia i zakazy, wypowiada
polecenia samodzienie,
- mówi o tym co musi robić : I
must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd
pokoju, sali
lekcyjnej there is / there are
- mówi o tym co potrafi robić
I can, czego nie potrafi robić I can't, używa
czasownika can
w 3 os. L.pojedyńczej; odpowiada krótko Yes, I
can/ No I can't
- mówi w czym jest dobry:I am
good at; odpowiada na pytanie co kolekcjonuje
What do you collect? I collect .; odpowiada na
pytanie o ilość posiadanych rzeczy How many
have you got ..? podaje odpowiedni liczebnik,
używa liczby mnogiej rzeczowników
- zna wybrane przymiotniki,
opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
- opisuje oczy (kolor), włosy (
proste/kręcone/ ciemne/ jasne: zna nazwy
państw;
- podaje dane osobowe (imię,
nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim
samopoczuciu, proponuje rozwiązania
dolegliwości
- używa nazw zawodów, mówi
kim chciałby być I want to be, nie chciałby
być I don't want to be, używa nazw członków
rodziny; mówi jakie zawody reprezentują
członkowie rodziny; rozumie pytanie What do you
want to be?
- zna dolegliwości chorobowe,
mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia;
- wypowiada zalecenia dot.
różnych dolegliwości
- używa nazw budynków/miejsc w
mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
- daje propozycje Let's go to..,
rozumie pytanie o drogę Where is ..?sam je
wypowiada;
- podaje kierunki; opisuje
położenie używając odpowiednich przyimków:
behind, next to, opposite, in front of, between;
rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna
słowa: stop, go ahead, look; mówi pełnym
zdaniem jak porusza się po mieśscie: by bus, by
car, on foot, by bike
- używa liczebników
porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa
datę
- rozumie pytanie When is your
birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in
.;
- odpowiada na pytanie: What's
the tenth month of the year?;
- zna nazwy narodowości, uzywa
czasownika być w L.poj ; i mnogiej
- zna nazwy instrumentów,
odpowiada na pytanie Do you play..?
- udziela krótkich odpowiedzi :
Yes, I do/ No, I don't
- tworzy zadnia w czasie Present
Continuous -1,3 os. L.poj
- zna godziny It's 6 o'clock;
używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to
w zdaniach;
- zna nazwy gier sportowych;
odpowiada na pytanie What is she/he doing ?
- tworzy zdania w czasie
przeszłym prostym Past Simple 1,3 os. L.poj;
również przeczenia;
- zna wybrane czasowniki
regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
- zna nazwy świąt :Halloween,
Christmas, Easter, Mother's Day
- odpowiada na pytanie Are you
afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes,
I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi
wyrazami, składa życzenia
- rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu. Wyszukuje informacje
szczegółowe;
- czasami ma trudność z
przekazaniem informacji po angielsku
- rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Wyszukuje informacje
szczegółowe
Ocena bardzo dobra.
Uczeń:
- prawie całkowicie poprawnie:
używa czasownika have got, tworzy z nim zdania,
- rozumie wypowiadane przez
nauczyciela polecenia i zakazy, wypowiada
polecenia samodzienie,
- mówi o tym co musi robić : I
must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd
pokoju, sali lekcyjnej there is / there are
- mówi o tym co potrafi robić
I can, czego nie potrafi robić I can't, używa
czasownika can w 3 os. L.pojedyńczej; odpowiada
krótko Yes, I can/ No I can't
- mówi w czym jest dobry:I am
good at; odpowiada na pytanie co kolekcjonuje
What do you collect? I collect .; odpowiada na
pytanie o ilość posiadanych rzeczy How many
have you got ..? podaje odpowiedni liczebnik,
używa liczby mnogiej rzeczowników
- zna wybrane przymiotniki,
opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
- opisuje oczy (kolor), włosy (
proste/kręcone/ ciemne/ jasne: zna nazwy
państw;
- podaje dane osobowe (imię,
nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim
samopoczuciu, proponuje rozwiązania
dolegliwości
- używa nazw zawodów, mówi
kim chciałby być I want to be, nie chciałby
być I don't want to be, używa nazw członków
rodziny; mówi jakie zawody reprezentują
członkowie rodziny; rozumie pytanie What do you
want to be?
- zna dolegliwości chorobowe,
mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia;
- wypowiada zalecenia dot.
różnych dolegliwości
- używa nazw budynków/miejsc w
mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
- daje propozycje Let's go to..,
rozumie pytanie o drogę Where is ..?;sam je
wypowiada;
- podaje kierunki; opisuje
położenie używając odpowiednich przyimków:
behind, next to, opposite, in front of, between;
rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna
słowa: stop, go ahead, look; mówi pełnym
zdaniem jak porusza się po mieśscie: by bus, by
car, on foot, by bike
- używa liczebników
porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa
datę
- rozumie pytanie When is your
birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in
.;
- odpowiada na pytanie: What's
the tenth month of the year?;
- zna nazwy narodowości, uzywa
czasownika być w L.poj ; i mnogiej
- zna nazwy instrumentów,
odpowiada na pytanie Do you play..?
- udziela krótkich odpowiedzi :
Yes, I do/ No, I don't
- tworzy zadnia w czasie Present
Continuous -1,3 os. L.poj
- zna godziny It's 6 o'clock;
używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to
w zdaniach;
- zna nazwy gier sportowych;
odpowiada na pytanie What is she/he doing ?
- tworzy zdania w czasie
przeszłym prostym Past Simple 1,3 os. L.poj;
również przeczenia;
- zna wybrane czasowniki
regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
- zna nazwy świąt :Halloween,
Christmas, Easter, Mother's Day
- odpowiada na pytanie Are you
afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes,
I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi
wyrazami, składa życzenia
- rozumie ogólny sens
przeczytanego tekstu.Wyszukuje informacje
szczegółowe.
- odpowiada na dodatkowe pytania
nauczyciela
- rozumie ogólny sens
wysłuchanego tekstu. Wyszukuje informacje
szczegółowe -samodzielnie poprawia błędne
informacje w zadaniu.
Ocenę celującą otrzymuje uczeń,
który spełnia wszystkie wymagania na ocena bardzo
dobrą.
Jego znajomość języka wykracza poza materiał
przewidziany do realizacji w klasie VI.
Ponadto uczeń ten bierze udział w konkursach języka
angielskiego oraz wykonuje dodatkowe zadania.
|