PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Ogólne kryteria oceniania

Ocena dopuszczająca
-niewielka samodzielność
-odtwórcza wiedza
-skuteczne próby opanowania materiału
-wiedza i umiejętności na poziomie minimalnym, umożliwiającym dalsze przyswajanie materiału

Ocena dostateczna
-wolne tempo wypowiedzi
-proste wyrażenia i zdania
-właściwa reakcja językowa na prostą wypowiedź rozmówcy
-poprawne mówienie z uwzględnieniem zasad właściwej wymowy, zapewniających zrozumienie wypowiedzi
-dopuszczalne błędy językowe, które nie zakłócają rozumienia

Ocena dobra
-prawidłowa konstrukcja wypowiedzi
- niezbyt urozmaicone konstrukcje do wyrażania opinii
-błędy językowe, które nie zakłócają komunikacji; poprawna wymowa i intonacja
-wypowiedź w pełni zrozumiała
-poprawny wybór formy i stylu wypowiedzi

Ocena bardzo dobra
-wypowiedź ciekawa, płynna, bogata w treść i słownictwo
-poprawna wymowa
-sporadyczne błędy językowe, które nie zakłócają komunikacji
-wypowiedź w całości zrozumiała
-bezbłędny wybór formy i stylu wypowiedzi

Wymagania programowe na poszczególne oceny

KLASA IV

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował wymagań na stopień dopuszczający.

Ocena dopuszczająca.
Uczeń:

  • Potrafi przywitać się,pożegnać i przedstawić przy użyciu zwrotu Hi, I'm .Good bye
  • Zna i zapisuje kilka liczebników 1-20.
  • Podaje swój wiek: I'm ten.
  • Potrafi się przywitać: Good morning.
  • Rozumie pytanie o samopoczucie
  • Przy pomocy pojedynczych rzeczowników nazywa większość poznanych zwierząt. Przypisuje rzeczowniki do dwóch grup (a / an).
  • Nazywa większość kolorów.
  • W większości poprawnie dopasowuje nazwy pomieszczeń i przedmiotów do obrazka.
  • Dopasowuje większość nazw przedmiotów do obrazków.
  • Krótko mówi o posiadanym przedmiocie: I've got a computer
  • Opisuje swoje umiejętności przy użyciu minimalnego zasobu leksykalnego: I can swim.
  • Odpowiada na pytanie o umiejętności: Can you swim? Yes, I can. / No, I can't.
  • Podpisuje obrazek podanymi nazwami części ciała. Opisuje zwierzęta i potwory niektórymi przymiotnikami: It's big.
  • Wykonuje kilka usłyszanych poleceń.
  • Częściowo poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi: my, your, his, her.
  • W niewielkim stopniu poprawnie uzupełnia zdania formami czasownika być: am, is,, are.
  • Częściowo poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu.
  • Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu
  • Składa zamówienie: A hot chocolate, please., umie podziękować
  • Częściowo poprawnie nazywa części ciała. Wykonuje niektóre usłyszane polecenia.
  • Nazywa swoje ulubione zwierzę.
  • Częściowo poprawnie dopasowuje przyimki miejsca: in, on, under i behind do obrazków.
  • Częściowo poprawnie stosuje nazwy prostych przedmiotów.
  • Nazywa większość zawodów
  • Nazywa większość ubrań
  • Potrafi złożyć życzenia świąteczne

Ocena dostateczna.
Uczeń :

  • Potrafi przywitać się,pożegnać i przedstawić przy użyciu zwrotu Hi / Hello! I'm .Good bye
  • Zna i zapisuje połowę liczebników 1-20.
  • Podaje swój wiek oraz wiek innych osób: I am ten. She is nine.
  • Potrafi się przywitać: Good morning / afternoon / evening. Wie, kiedy zastosować poszczególne zwroty w zależności od pory dnia.
  • Na pytanie o samopoczucie odpowiada: Fine, thank you.
  • Nazywa zwierzęta: It's a dog., częściowo poprawnie stosując przedimki a / an.
  • Zna nazwy kolorów. W prosty sposób opisuje przedmioty: It's red and blue.
  • Poprawnie dopasowuje nazwy pomieszczeń i przedmiotów do obrazka. Częściowo poprawnie podpisuje obrazki przyimkami miejsca: in, on, under, behind.
  • Dopasowuje wszystkie nazwy przedmiotów do obrazków. W większości poprawnie mówi o posiadanych przedmiotach: I've got a radio but I haven't got a camera.
  • Krótko opisuje swoje umiejętności: I can swim. I can't jump.
  • Krótko opisuje zwierzęta i potwory: It's got short ears. Wykorzystuje większość poznanych wyrażeń.
  • Wykonuje większość usłyszanych poleceń.
  • W większości poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi: my, his, her.
  • Częściowo poprawnie uzupełnia zdania i dialogi formami: am, 'm not, is, 's, are
  • częściowo poprawnie tworzy liczbę mnogą
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia błędy językowe przekazując informacje po angielsku
  • Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe
  • Składa zamówienie: Can I have., please?
  • W większości poprawnie nazywa części ciała. Wykonuje większość usłyszanych poleceń.
  • Wydaje polecenia, wykorzystuje niektóre poznane czasowniki.
  • Nazywa swoje ulubione zwierzę. Opisuje je częściowo poprawnie przy użyciu kilku prostych słów.
  • Częściowo poprawnie odpowiada na pytanie o położenie przedmiotów: It's on the desk.
  • Częściowo poprawnie stosuje nazwy prostych przedmiotów
  • Nazywa większość zawodów. Przedstawia osoby je wykonujące
  • Nazywa większość ubrań. Rozumie polecenie put on/ take off
  • Potrafi złożyć życzenia świąteczne i noworoczne

Ocena dobra.
Uczeń:

  • Potrafi przywitać się,pożegnać i przedstawić przy użyciu zwrotów: Hi / Hello! I'm . / My name is.Good bye, See you
  • Zna i zapisuje większość liczebników 1-20
  • Pyta kolegę o wiek: How old are you?
  • Potrafi się przywitać i przedstawić nową osobę: This is [Mark].
  • Rozmawia na temat samopoczucia: How are you? Fine, thank you
  • Pyta o przedmioty i zwierzęta: What's this? Odpowiada, w większości poprawnie stosując przedimki a / an.
  • Pyta o kolory przedmiotów: What colour is your bag? Odpowiada: It's green and blue
  • Pyta o miejsce położenia przedmiotów i osób. W większości poprawnie stosuje przyimki miejsca oraz przedimek the: Where's.? It's on the.
  • Dopasowuje wszystkie nazwy przedmiotów do obrazków. Prawidłowo mówi o posiadanych przedmiotach: I've got a radio but I haven't got a camera.
  • Pyta kolegę o umiejętności: Can you sing? i odpowiada na podobne pytania.
  • Opisuje wygląd zwierząt i potworów: It's got three small eyes, a big nose and a long tail.
  • Wykonuje usłyszane polecenia.
  • W większości poprawnie uzupełnia zdania przymiotnikami dzierżawczymi: my, your,his, her.
  • W większości poprawnie uzupełnia dialogi i e-maile formami: am, 'm not, is, 's, are.
  • W większości poprawnie tworzy liczbę mnogą
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. W większości poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Czasami ma trudność z przekazaniem informacji po angielsku
  • Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe
  • Składa zamówienie: Can I have..., please? Odpowiada jako kelner: Yes, sure., here you are
  • Zasadniczo poprawnie nazywa części ciała. Wykonuje wszystkie usłyszane polecenia. Wydaje polecenia, wykorzystuje większość poznanych czasowników.
  • Poprawnie nazywa i opisuje swoje ulubione zwierzę. W większości poprawnie mówi, co to zwierzę potrafi i nie potrafi zrobić. Wypowiedź jest bogata leksykalnie
  • Zadaje pytanie o położenie przedmiotów, w większości poprawnie odpowiada: Where's the mobile phone? It's under the bed. W większości poprawnie stosuje nazwy przedmiotów.
  • Nazywa zawody. Przedstawia osoby je wykonujące
  • Nazywa ubrania. Wypowiada polecenia :put on/ Take off
  • Składa życzenia, nazywa prezent

Ocena bardzo dobra.
Uczeń:

  • Potrafi przywitać się, pożegnać i przedstawić, zapytać o imię przy użyciu różnych zwrotów: Hi / Hello! I'm. / My name is. / What's your name?, Good bye, See you
  • Zna i zapisuje wszystkie liczebniki 1-20.
  • Pyta o wiek kolegi lub koleżanki oraz innych osób: How old are you? How old is she / he? Odpowiada na takie pytania.
  • Prowadzi krótką rozmowę, wita się, przedstawia inną osobę, wita ją:
  • Rozmawia na temat samopoczucia: How are you? Fine, thank you.
  • Pyta o przedmioty i zwierzęta: What's this? Is it a cow? Odpowiada, poprawnie stosując przedimki a / an.
  • Pyta o kolory i opisuje przedmioty używając nazw kolorów
  • Pyta o położenie przedmiotów i osób: Where's he? Is he in the kitchen? Prawidłowo stosuje przyimki miejsca, przedimek the oraz wszystkie poznane wyrażenia.
  • Dopasowuje wszystkie nazwy przedmiotów do obrazków. Mówi o posiadanych przedmiotach. Pyta kolegę lub koleżankę: Have you got a computer?
  • Pyta o umiejętności innych osób: Can he jump? Dokładnie opisuje umiejętności swoje i innych osób: I can swim 50 metres. He / She can sing.
  • Rozmawia na temat wyglądu. Zadaje pytania i odpowiada na nie. Wypowiedzi są w pełni poprawne.
  • Wykonuje usłyszane polecenia
  • Poprawnie uzupełnia zdania i stosuje w wypowiedzi przymiotniki dzierżawcze: my, his, her.
  • Prawidłowo uzupełnia dialogi i e-maile formami: am, 'm not, is, 's, are.
  • Poprawnie tworzy liczbę mnogą rzeczowników
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Poprawnie i samodzielnie wyszukuje informacje szczegółowe. Odpowiada na dodatkowe pytania nauczyciela
  • Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Samodzielnie poprawia błędne informacje w zadaniu.
  • Prowadzi dialog w kawiarni (w roli klienta i kelnera), wykorzystuje wszystkie poznane słowa i zwroty.
  • Poprawnie nazywa wszystkie części ciała. Prawidłowo wydaje polecenia, poprawnie nazywa wszystkie części ciała i wykorzystuje wszystkie poznane czasowniki
  • Samodzielnie i poprawnie nazywa i opisuje swoje ulubione zwierzę. Poprawnie mówi, co to zwierzę potrafi i nie potrafi zrobić. Mówi, gdzie zwirzę żyje.
  • Swobodnie rozmawia na temat położenia przedmiotów - zadaje pytania i odpowiada na nie. Poprawnie stosuje nazwy pomieszczeń i prostych przedmiotów
  • Nazywa zawody, przedstawia osoby je wykonujące, zadaje pytanie What's your Job ?
  • Nazywa ubrania, kolory. Wypowiada polecenie put on a sweater/ take off a cap
  • Składa życzenia, pisze list do Świętego Mikołaja, używa zwrotu I want

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na ocena bardzo dobrą.
Jego znajomość języka wykracza poza materiał przewidziany do realizacji w klasie IV.
Ponadto uczeń ten bierze udział w konkursach języka angielskiego oraz wykonuje dodatkowe zadania.

KLASA V

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował wymagań na stopień dopuszczający.

Ocena dopuszczajaca:
Uczeń:

  • Wykonuje zadania dotyczące mówienia, czytania, pisania z częstymi błędami, oraz z pomocą nauczyciela.
  • Wita się,żegna,pyta o samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie o samopoczucie
  • Rozumie część poleceń wypowiadanych przez nauczyciela odnośnie czynności wykonywanych w klasie.
  • Potrafi powiedzieć co lubi a czego nie lubi. Zna część nazw rzeczy do jedzenia i picia.
  • Zna nazwy dni tygodnia
  • Zna niektóre nazwy naczyń i opakowań: szklanka, butelka, filiżanka, miseczka, karton, puszka
  • Potrafi podziękować i odmówić.
  • Potrafi powiedzieć co je podczas wybranego posiłku i jakie jest jego ulubione jedzenie.
  • Zna nazwy paru sportów, mówi o swoim ulubionym sporcie.
  • Mówi do kogo należy dana rzecz.
  • Składa propozycje używając zwrotu Let's..
  • Wymienia nazwy niektórych pomieszczeń w domu. Opisuje dom There is.., there are.
  • Tworzy liczbę mnogą.
  • Używa przyimków: na, w ,pod, obok. Zna część nazw wyposażenia pokoju.
  • Odpowiada na pytanie o godzinę. Zna pory dnia.
  • Zna nazwy podstawowych czynności, które wykonuje każdego dnia i przedstawia je.
  • Potrafi powiedzieć o której godzinie wykonuje daną czynność.
  • Stara się używać wyrazów: zawsze, często, czasami, nigdy
  • Zna czasownik must oraz kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia: skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto, zatrzymaj się
  • Zna nazwy miesięcy i potrafi powiedzieć kiedy ma urodziny.
  • Używa w opisie siebie samego, kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały, wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły, dobry, zadowolony, smutny.
  • Używa czasu teraźniejszego ciągłego, tworzy zdania w 1 i 3 osobie liczby pojedyńczej
  • Stopniuje wybrane przymiotniki.
  • Używa zwrotu : I would like to.., używa czasowników: umieć i mieć w 1 i 3 osobie l.pojedyńczej
  • Zna nazwy wybranych zawodów
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia błędy językowe przekazując informacje po angielsku
  • Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe

Ocena dostateczna.
Uczeń:

  • Wykonuje zadania dotyczące mówienia, czytania, pisania dosyć poprawnie, często z pomocą nauczyciela.
  • Wita się,żegna,pyta o samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie o samopoczucie
  • Rozumie część poleceń wypowiadanych przez nauczyciela odnośnie czynności wykonywanych w klasie.
  • Potrafi powiedzieć co lubi a czego nie lubi. Zna część nazw rzeczy do jedzenia i picia.
  • Zna nazwy dni tygodnia
  • Zna niektóre nazwy naczyń i opakowań: szklanka, butelka, filiżanka, miseczka, karton, puszka
  • Potrafi podziękować i odmówić.
  • Potrafi powiedzieć co je podczas poszczególnych posiłków i jakie jest jego ulubione jedzenie.
  • Zna nazwy paru sportów, mówi o swoim ulubionym sporcie.
  • Mówi do kogo należy dana rzecz.
  • Składa propozycje używając zwrotu Let's..
  • Wymienia nazwy niektórych pomieszczeń w domu. Opisuje dom There is.., there are.
  • Tworzy liczbę mnogą.
  • Używa przyimków: na, w ,pod, obok. Zna część nazw wyposażenia pokoju.
  • Odpowiada na pytanie o godzinę. Zna pory dnia.
  • Zna nazwy podstawowych czynności, które wykonuje każdego dnia i przedstawia je.
  • Potrafi powiedzieć o której godzinie wykonuje daną czynność.
  • Stara się używać wyrazów: zawsze, często, czasami, nigdy
  • Zna czasownik must oraz kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia: skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto, zatrzymaj się
  • Zna nazwy miesięcy i potrafi powiedzieć kiedy ma urodziny.
  • Używa w opisie siebie samego, kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały, wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły, dobry, zadowolony, smutny.Używa czasu teraźniejszego ciągłego; tworzy zdania w 1 i 3 osobie liczby pojedyńczej
  • Stopniuje wybrane przymiotniki.
  • Używa zwrotu : I would like to.., używa czasowników: umieć i mieć w 1 i 3 osobie l.pojedyńczej
  • Zna nazwy wybranych zawodów
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia błędy językowe przekazując informacje po angielsku
  • Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Częściowo poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe

Ocena dobra.
Uczeń:

  • Wykonuje zadania dotyczące mówienia, czytania, pisania w większości poprawnie, z niewielką pomocą nauczyciela.
  • Wita się,żegna,pyta o samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie o samopoczucie
  • Rozumie polecenia wypowiadane przez nauczyciela odnośnie czynności wykonywanych w klasie;
  • Potrafi powiedzieć co lubi a czego nie lubi. Zna nazwy rzeczy do jedzenia i picia.
  • Zna nazwy dni tygodnia
  • Zna nazwy naczyń i opakowań: szklanka, butelka, filiżanka, miseczka, karton, puszka
  • Potrafi podziękować i odmówić.
  • Potrafi powiedzieć co je podczas poszczególnych posiłków i jakie jest jego ulubione jedzenie.
  • Zna nazwy sportów, mówi o swoim ulubionym sporcie.
  • Mówi do kogo należy dana rzecz.
  • Składa propozycje używając zwrotu Let's..
  • Wymienia nazwy pomieszczeń w domu. Opisuje dom There is.., there are.
  • Tworzy liczbę mnogą.
  • Używa przyimków: na, w ,pod, obok. Zna nazwy wyposażenia pokoju.
  • Odpowiada na pytanie o godzinę. Zna pory dnia.
  • Zna nazwy podstawowych czynności, które wykonuje każdego dnia i przedstawia je.
  • Potrafi powiedzieć o której godzinie wykonuje daną czynność i jak często ją wykonuje.
  • Używa wyrazów: zawsze, często, czasami, nigdy
  • Zna czasownik must oraz kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia: skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto, zatrzymaj się
  • Zna nazwy miesięcy i potrafi powiedzieć kiedy ma urodziny.
  • Używa w opisie siebie samego, kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały, wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły, dobry, zadowolony, smutny.
  • Używa czasu teraźniejszego ciągłego.
  • Stopniuje wybrane przymiotniki.
  • Używa zwrotu : I would like to.., używa czasowników: umieć i mieć
  • Zna nazwy wybranych zawodów
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. W większości poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Czasami ma trudność z przekazaniem informacji po angielsku.
  • Rozumie ogólny sens wysłuchanego . Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe.

Ocena bardzo dobra:
Uczeń :

  • Wykonuje zadania dotyczące mówienia ,czytania,pisania w większości poprawnie i samodzielnie.
  • Wita się,żegna,pyta o samopoczucie drugą osobę, odpowiada na pytanie o samopoczucie
  • Rozumie polecenia wypowiadane przez nauczyciela odnośnie czynności wykonywanych w klasie i wykonuje je;
  • Potrafi powiedzieć co lubi a czego nie lubi. Zna nazwy rzeczy do jedzenia i picia.
  • Zna nazwy dni tygodnia
  • Zna nazwy naczyń i opakowań: szklanka, butelka, filiżanka, miseczka, karton, puszka
  • Potrafi podziękować i odmówić.
  • Potrafi powiedzieć co je podczas poszczególnych posiłków i jakie jest jego ulubione jedzenie.
  • Zna nazwy sportów, mówi o swoim ulubionym sporcie.
  • Mówi do kogo należy dana rzecz.
  • Składa propozycje używając zwrotu Let's..
  • Wymienia nazwy pomieszczeń w domu. Opisuje dom There is.., there are.
  • Tworzy liczbę mnogą.
  • Używa przyimków: na, w ,pod, obok. Zna nazwy wyposażenia pokoju.
  • Odpowiada na pytanie o godzinę. Zna pory dnia.
  • Zna nazwy podstawowych czynności, które wykonuje każdego dnia i przedstawia je.
  • Potrafi powiedzieć o której godzinie wykonuje daną czynność i jak często ją wykonuje.
  • Używa wyrazów: zawsze, często, czasami, nigdy
  • Zna czasownik must oraz kierunki: prawo, lewo, prosto. Zna wyrażenia: skręć w lewo, skręć w prawo, idź prosto, zatrzymaj się
  • Zna nazwy miesięcy i potrafi powiedzieć kiedy ma urodziny.
  • Używa w opisie siebie samego, kolegi, zwierzęcia przymiotników: duży, mały, wysoki, niski, ładny, brzydki ,zabawny, zły, dobry, zadowolony, smutny.
  • Używa czasu teraźniejszego ciągłego.Stopniuje wybrane przymiotniki.
  • Używa zwrotu : I would like to.., używa
  • czasowników: umieć i mieć
  • Zna nazwy wybranych zawodów
  • Rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Poprawnie i samodzielnie wyszukuje informacje szczegółowe. Odpowiada na dodatkowe pytania nauczyciela.Rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Poprawnie wyszukuje informacje szczegółowe. Samodzielnie poprawia błędne informacje w zadaniu.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na ocena bardzo dobrą. Jego znajomość języka wykracza poza materiał przewidziany do realizacji w klasie V. Ponadto uczeń ten bierze udział w konkursach języka angielskiego oraz wykonuje dodatkowe zadania.

KLASA VI

Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował wymagań na stopień dopuszczający.

Ocena dopuszczająca
Uczeń:

  • sporadycznie poprawnie i z pomocą nauczyciela:
  • używa czasownika have got, tworzy z nim zdania, rozumie wypowiadane przez nauczyciela polecenia i zakazy, wypowiada polecenia ,
  • mówi o tym co musi robić : I must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd pokoju, sali
    lekcyjnej there is / there are
  • mówi o tym co potrafi robić I can, czego nie potrafi robić I can't, w czym jest dobry: I am good at; odpowiada na pytanie co kolekcjonuje What do you collect? I collect .;
  • odpowiada na pytanie o ilość posiadanych rzeczy How many have you got ..? podaje
  • odpowiedni liczebnik, używa liczby mnogiej rzeczowników
  • zna wybrane przymiotniki, opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
  • opisuje oczy (kolor), włosy ( proste/kręcone/ ciemne/ jasne: zna nazwy państw;
  • podaje dane osobowe (imię, nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim samopoczuciu
  • używa nazw zawodów, mówi kim chciałby być I want to be, nie chciałby być I don't want to be, używa nazw członków rodziny; rozumie pytanie What do you want to be?
  • zna dolegliwości chorobowe, mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia
  • używa nazw budynków/miejsc w mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
  • daje propozycje Let's go to.., rozumie pytanie o drogę Where is ..?;
  • podaje kierunki; opisuje położenie używając odpowiednich przyimków: behind, next to, opposite, in front of, between; rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna słowa: stop, go ahead, look; mówi jak porusza się po miescie: by bus, by car, on foot, by bike
  • używa liczebników porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa datę
  • rozumie pytanie When is your birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in .;
  • odpowiada na pytanie: What's the tenth month of the year?;
  • zna nazwy narodowości, uzywa czasownika być w 1 os. L.poj ;
  • zna nazwy instrumentów, odpowiada na pytanie Do you play..?
  • udziela krótkich odpowiedzi : Yes, I do/ No, I don't
  • tworzy zadnia w czasie Present Continuous -1, os. L.poj
  • zna godziny It's 6 o'clock; używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to w wyrażeniach;
  • zna nazwy gier sportowych; odpowiada na pytanie What are you doing ?
  • tworzy zdania w czasie przeszłym prostym Past Simple 1 os. L.poj;
  • zna wybrane czasowniki regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
  • zna nazwy świąt :Halloween, Christmas, Easter, Mother's Day
  • odpowiada na pytanie Are you afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes, I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi wyrazami, składa życzenia
  • rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu.
  • rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu

Ocena dostateczna
Uczeń:

  • częściowo poprawnie i z niewielką pomocą nauczyciela:
  • używa czasownika have got, tworzy z nim zdania, rozumie
  • wypowiadane przez nauczyciela polecenia i zakazy, wypowiada polecenia ,
  • mówi o tym co musi robić : I must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd pokoju, sali
    lekcyjnej there is / there are
  • mówi o tym co potrafi robić I can, czego nie potrafi robić I can't, w czym jest dobry: I am good at; odpowiada na pytanie co kolekcjonuje What do you collect? I collect .;
  • odpowiada na pytanie o ilość posiadanych rzeczy How many have you got ..? podaje odpowiedni liczebnik, używa liczby mnogiej rzeczowników
  • zna wybrane przymiotniki, opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
  • opisuje oczy (kolor), włosy ( proste/kręcone/ ciemne/ jasne)
  • zna nazwy państw;
  • podaje dane osobowe (imię, nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim samopoczuciu.
  • używa nazw zawodów, mówi kim chciałby być I want to be, nie chciałby być I don't want to be, używa nazw członków rodziny; rozumie pytanie What do you want to be?
  • zna dolegliwości chorobowe, mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia
  • używa nazw budynków/miejsc w mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
  • daje propozycje Let's go to.., rozumie pytanie o drogę Where is ..?;
  • podaje kierunki; opisuje położenie używając odpowiednich przyimków: behind, next to, opposite, in front of, between; rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna słowa: stop, go ahead, look; mówi jak porusza się po miescie: by bus, by car, on foot, by bike
  • używa liczebników porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa datę
  • rozumie pytanie When is your birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in .;
  • odpowiada na pytanie: What's the tenth month of the year?;
  • zna nazwy narodowości, uzywa czasownika być w . L.poj ;
  • zna nazwy instrumentów, odpowiada na pytanie Do you play..?
  • udziela krótkich odpowiedzi : Yes, I do/ No, I don't
  • tworzy zadnia w czasie Present Continuous -1,3 os. L.poj
  • zna godziny It's 6 o'clock; używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to w wyrażeniach;
  • zna nazwy gier sportowych; odpowiada na pytanie What is she/he doing ?
  • tworzy zdania w czasie przeszłym prostym Past Simple 1,3 os. L.poj;
  • zna wybrane czasowniki regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
  • zna nazwy świąt :Halloween, Christmas, Easter, Mother's Day
  • odpowiada na pytanie Are you afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes, I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi wyrazami, składa życzenia
  • rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Wyszukuje informacje szczegółowe. Popełnia błędy językowe przekazując informacje po angielsku
  • rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Wyszukuje informacje szczegółowe.

Ocena dobra
Uczeń:

  • w większości poprawnie: używa czasownika have got, tworzy z nim zdania,
  • rozumie wypowiadane przez nauczyciela polecenia i zakazy, wypowiada polecenia samodzienie,
  • mówi o tym co musi robić : I must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd pokoju, sali
    lekcyjnej there is / there are
  • mówi o tym co potrafi robić I can, czego nie potrafi robić I can't, używa czasownika can
    w 3 os. L.pojedyńczej; odpowiada krótko Yes, I can/ No I can't
  • mówi w czym jest dobry:I am good at; odpowiada na pytanie co kolekcjonuje What do you collect? I collect .; odpowiada na pytanie o ilość posiadanych rzeczy How many have you got ..? podaje odpowiedni liczebnik, używa liczby mnogiej rzeczowników
  • zna wybrane przymiotniki, opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
  • opisuje oczy (kolor), włosy ( proste/kręcone/ ciemne/ jasne: zna nazwy państw;
  • podaje dane osobowe (imię, nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim samopoczuciu, proponuje rozwiązania dolegliwości
  • używa nazw zawodów, mówi kim chciałby być I want to be, nie chciałby być I don't want to be, używa nazw członków rodziny; mówi jakie zawody reprezentują członkowie rodziny; rozumie pytanie What do you want to be?
  • zna dolegliwości chorobowe, mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia;
  • wypowiada zalecenia dot. różnych dolegliwości
  • używa nazw budynków/miejsc w mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
  • daje propozycje Let's go to.., rozumie pytanie o drogę Where is ..?sam je wypowiada;
  • podaje kierunki; opisuje położenie używając odpowiednich przyimków: behind, next to, opposite, in front of, between; rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna słowa: stop, go ahead, look; mówi pełnym zdaniem jak porusza się po mieśscie: by bus, by car, on foot, by bike
  • używa liczebników porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa datę
  • rozumie pytanie When is your birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in .;
  • odpowiada na pytanie: What's the tenth month of the year?;
  • zna nazwy narodowości, uzywa czasownika być w L.poj ; i mnogiej
  • zna nazwy instrumentów, odpowiada na pytanie Do you play..?
  • udziela krótkich odpowiedzi : Yes, I do/ No, I don't
  • tworzy zadnia w czasie Present Continuous -1,3 os. L.poj
  • zna godziny It's 6 o'clock; używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to w zdaniach;
  • zna nazwy gier sportowych; odpowiada na pytanie What is she/he doing ?
  • tworzy zdania w czasie przeszłym prostym Past Simple 1,3 os. L.poj; również przeczenia;
  • zna wybrane czasowniki regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
  • zna nazwy świąt :Halloween, Christmas, Easter, Mother's Day
  • odpowiada na pytanie Are you afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes, I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi wyrazami, składa życzenia
  • rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu. Wyszukuje informacje szczegółowe;
  • czasami ma trudność z przekazaniem informacji po angielsku
  • rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Wyszukuje informacje szczegółowe

Ocena bardzo dobra.
Uczeń:

  • prawie całkowicie poprawnie: używa czasownika have got, tworzy z nim zdania,
  • rozumie wypowiadane przez nauczyciela polecenia i zakazy, wypowiada polecenia samodzienie,
  • mówi o tym co musi robić : I must , daje propozycje Let's, opisuje wygląd pokoju, sali lekcyjnej there is / there are
  • mówi o tym co potrafi robić I can, czego nie potrafi robić I can't, używa czasownika can w 3 os. L.pojedyńczej; odpowiada krótko Yes, I can/ No I can't
  • mówi w czym jest dobry:I am good at; odpowiada na pytanie co kolekcjonuje What do you collect? I collect .; odpowiada na pytanie o ilość posiadanych rzeczy How many have you got ..? podaje odpowiedni liczebnik, używa liczby mnogiej rzeczowników
  • zna wybrane przymiotniki, opisuje siebie lub koleżankę/ kolegę,
  • opisuje oczy (kolor), włosy ( proste/kręcone/ ciemne/ jasne: zna nazwy państw;
  • podaje dane osobowe (imię, nazwisko, wiek, narodowość); mówi o swoim samopoczuciu, proponuje rozwiązania dolegliwości
  • używa nazw zawodów, mówi kim chciałby być I want to be, nie chciałby być I don't want to be, używa nazw członków rodziny; mówi jakie zawody reprezentują członkowie rodziny; rozumie pytanie What do you want to be?
  • zna dolegliwości chorobowe, mówi co mu dolega, rozumie polecenia/ zalecenia;
  • wypowiada zalecenia dot. różnych dolegliwości
  • używa nazw budynków/miejsc w mieście, nakazuje iść do.. Go to..;
  • daje propozycje Let's go to.., rozumie pytanie o drogę Where is ..?;sam je wypowiada;
  • podaje kierunki; opisuje położenie używając odpowiednich przyimków: behind, next to, opposite, in front of, between; rozumie zasady przechodzenia przez ulicę - zna słowa: stop, go ahead, look; mówi pełnym zdaniem jak porusza się po mieśscie: by bus, by car, on foot, by bike
  • używa liczebników porządkowych 13-31 , nazw miesięcy, określa datę
  • rozumie pytanie When is your birthday ? udziela odpowiedzi : My birthday is in .;
  • odpowiada na pytanie: What's the tenth month of the year?;
  • zna nazwy narodowości, uzywa czasownika być w L.poj ; i mnogiej
  • zna nazwy instrumentów, odpowiada na pytanie Do you play..?
  • udziela krótkich odpowiedzi : Yes, I do/ No, I don't
  • tworzy zadnia w czasie Present Continuous -1,3 os. L.poj
  • zna godziny It's 6 o'clock; używa przyimków miejsca :in,on ,under, next to w zdaniach;
  • zna nazwy gier sportowych; odpowiada na pytanie What is she/he doing ?
  • tworzy zdania w czasie przeszłym prostym Past Simple 1,3 os. L.poj; również przeczenia;
  • zna wybrane czasowniki regularne i nieregularne oraz słowo yesterday
  • zna nazwy świąt :Halloween, Christmas, Easter, Mother's Day
  • odpowiada na pytanie Are you afraid of .? Używając krótkich odpowiedzi Yes, I am/ No, I am not; uzupełnia tekst nowymi wyrazami, składa życzenia
  • rozumie ogólny sens przeczytanego tekstu.Wyszukuje informacje szczegółowe.
  • odpowiada na dodatkowe pytania nauczyciela
  • rozumie ogólny sens wysłuchanego tekstu. Wyszukuje informacje szczegółowe -samodzielnie poprawia błędne informacje w zadaniu.

Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na ocena bardzo dobrą.
Jego znajomość języka wykracza poza materiał przewidziany do realizacji w klasie VI.
Ponadto uczeń ten bierze udział w konkursach języka angielskiego oraz wykonuje dodatkowe zadania.