PRZEDMIOTOWY
SYSTEM OCENIANIA - MUZYKA
nauczyciel Edyta Kluczyńska
Obszary aktywności
podlegające ocenianiu
- Aktywność indywidualna i grupowa na
zajęciach w formie: śpiewu, akompaniowania na
instrumentach, percepcji i analizy utworów, rozwijania
ekspresji twórczej, improwizowania.
- Wypowiedzi pisemne:
- zadania domowe - zawartość rzeczowa i wkład pracy.
- Wypowiedzi ustne:
- solowe prezentacje wokalne.
- Prowadzenie zeszytu przedmiotowego, a
w szczególności kompletność
i systematyczność prowadzenia notatek lekcyjnych.
WYMAGANIA PROGRAMOWE
OCENĘ CELUJĄCĄ otrzymuje uczeń,
który:
- bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- w pełni opanował przekazany przez
nauczyciela zakres wiedzy i umiejętności,
- zadania wykonuje samodzielnie i bez
pomocy nauczyciela,
- z zaangażowaniem muzykuje zespołowo
i samodzielnie,
- dużo pracuje nad zdobyciem nowych
umiejętności muzycznych.
- terminowo i prawidłowo zalicza
pisemne zadania domowe i zadane solowe prezentacje
muzyczne
- aktywnie uczestniczy w muzycznych
prezentacjach podczas szkolnych wydarzeń artystycznych
- wzorowo prowadzi zeszyt przedmiotowy
OCENĘ BARDZO DOBRĄ otrzymuje uczeń,
który:
- aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- opanował przekazany przez nauczyciela
zakres wiedzy i umiejętności w stopniu wystarczającym,
- zadania wykonuje samodzielnie i bez
pomocy nauczyciela,
- z zaangażowaniem muzykuje zespołowo
i samodzielnie,
- dużo pracuje nad zdobyciem nowych
umiejętności muzycznych,
- terminowo i prawidłowo zalicza
pisemne zadania domowe i zadane solowe prezentacje
muzyczne,
- wzorowo prowadzi zeszyt przedmiotowy
OCENĘ DOBRĄ otrzymuje uczeń, który:
- zazwyczaj aktywnie uczestniczy w zajęciach,
- opanował przekazany przez nauczyciela
zakres wiedzy i umiejętności w stopniu wystarczającym,
- zadania rozwiązuje z samodzielnie lub
z niewielką pomocą nauczyciela (szczególnie jeśli nie
ma zdolności muzycznych),
- chętnie bierze czynny udział w zespołowym
muzykowaniu,
- stara się zdobyć nowe umiejętności
muzyczne,
- nie zawsze terminowo i prawidłowo
zalicza pisemne zadania domowe i zadane solowe
prezentacje muzyczne,
- prowadzi zeszyt przedmiotowy
OCENĘ DOSTATECZNĄ otrzymuje uczeń,
który:
- rzadko jest aktywny na lekcjach
- opanował przekazaną przez
nauczyciela wiedzę i umiejętności w stopniu wystarczającym,
- zadania wykonuje tylko z pomocą
nauczyciela,
- bez zaangażowania bierze udział w
zespołowym muzykowaniu,
- nie angażuje się w zdobywanie nowych
umiejętności muzycznych,
- rzadko zalicza pisemne zadania domowe
i zadane solowe prezentacje muzyczne,
- prowadzi zeszyt przedmiotowy
OCENĘ DOPUSZCZAJĄCĄ otrzymuje
uczeń, który:
- na lekcjach nie jest aktywny
- nie opanował podany przez nauczyciela
zakres wiedzy i umiejętności nawet w stopniu niepełnym,
- zadania wykonuje tyko z pomocą
nauczyciela i wyłącznie po zachęcie z jego strony,
- rzadko bierze udział w zespołowym
muzykowaniu,
- nie próbuje zdobyć nowych umiejętności
muzycznych,
- rzadko zalicza pisemne zadania domowe
i zadane solowe prezentacje muzyczne,
- prowadzi zeszyt przedmiotowy
OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ otrzymuje
uczeń, który:
- nie jest w ogóle aktywny na lekcjach,
- nie opanował minimum zakresu wiedzy i
umiejętności,
- nie bierze udziału w zespołowym
muzykowaniu, demonstruje wyraźnie lekceważący stosunek
do przedmiotu,
- nie odrabia zadań, nie przygotowuje
zadanych solowych prezentacji muzycznych,
- nie prowadzi zeszytu.
Cząstkową OCENĘ CELUJĄCĄ
otrzymuje uczeń za oryginalne i twórcze osiągnięcia,
opierające się na gruntownej wymaganej wiedzy, umiejętnym
zastosowaniu ich w praktyce, a także za opanowanie materiału i
umiejętności dodatkowych.