Kryteria oceniania uczniów
z przedmiotu
Plastyka |
|
KLASA IV |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- malowania
-posługiwania się podstawowymi materiałami
plastycznymi, tj. farby plakatowe, farby
akrylowe, tempery; posługiwania się
narzędziami malarskimi - pędzlami oraz własną
dłonią, palcami;
- malowania w obrębie
konturów, według własnego pomysłu;
- odrysowywania
szablonów;
- rysowania-
posługiwania się podstawowymi narzędziami
takimi, jak: kredki ołówkowe, świecowe,
mazaki;
- rysowania po śladzie
i samodzielnego, naprzemiennego prawą i lewą
ręką, oburącz, rysowania na dużych arkuszach
papieru,
- tworzenia kompozycji
rytmicznych, z wykorzystaniem materiałów
naturalnych, ekologicznych;
- modelowania z
elementami rzeźby: tworzenia form przestrzennych
z plasteliny, modeliny, masy solnej;
- wykonywania
czynności sprzyjających tworzeniu form
przestrzennych tj. zgniatania, zaginania,
sklejania papieru;
- wykonywania
wydzieranek, wyklejanek zgodnie z tematyką
zajęć;
- podstawowe
wiadomości o sztuce: określanie miejsc, w
których prezentowane są prace artystów: muzea;
- określania zawodów
związanych ze sztuką: malarz, rzeźbiarz,
rysownik.
|
KLASA V |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- malowania
-posługiwania się podstawowymi materiałami
plastycznymi, tj. farby plakatowe, farby
akrylowe, tempery; posługiwania się
narzędziami malarskimi - pędzlami oraz własną
dłonią, palcami, malowania na sztalugach
malarskich,
- malowania według
własnego pomysłu, w obrębie konturów;
- odrysowywania
szablonów;
- rysowania-
posługiwanie się podstawowymi narzędziami
takimi, jak: kredki ołówkowe, świecowe,
mazaki, kredy, węgiel;
- rysowania po śladzie
i samodzielnego na dużych arkuszach papieru,
wykorzystania powierzchni i zaplanowania
kompozycji;
- tworzenia kompozycji
rytmicznych, z wykorzystaniem materiałów
naturalnych, ekologicznych;
- modelowania z
elementami rzeźby: tworzenie form przestrzennych
z plasteliny, modeliny, masy solnej, masy
papierowej, gliny;
- wykonywanie
czynności sprzyjających tworzeniu form
przestrzennych tj. zgniatania, zaginania,
sklejania papieru, odciskania, oblepiania;
- wykonywania kolażu i
prostej grafiki;
- podstawowe
wiadomości o sztuce: określanie miejsc, w
których prezentowane są prace artystów: muzea,
galerie sztuki, wystawy plenerowe;
- określanie zawodów
związanych ze sztuką: malarz, rzeźbiarz,
rysownik.
|
KLASA VI |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- malowania
-posługiwania się podstawowymi materiałami
plastycznymi, tj. farby plakatowe, farby
akrylowe, tempery; posługiwania się
narzędziami malarskimi - pędzlami, gąbkami,
patykami, szpachelkami;
- malowania według
własnego pomysłu, w obrębie konturów;
- odrysowywania
szablonów;
- rysowania-
posługiwanie się podstawowymi narzędziami
takimi, jak: kredki ołówkowe, świecowe,
mazaki, kredy, węgiel, świece, patyki, mazaki o
różnej grubości;
- rysowania
samodzielnego i po śladzie, naprzemiennego
prawą i lewą ręką, oburącz, na dużych
arkuszach papieru, wykorzystania powierzchni i
zaplanowania kompozycji;
- tworzenia kompozycji
rytmicznych, z wykorzystaniem materiałów
naturalnych, ekologicznych,
- modelowania z
elementami rzeźby: tworzenie form przestrzennych
z plasteliny, modeliny, masy solnej, masy
papierowej, gliny, odciskania, oblepiania;
- malowania
-posługiwania się podstawowymi materiałami
plastycznymi, tj. pędzel, farby plakatowe, farby
akwarelowe, farby olejne, łączenia i mieszania
farb w celu uzyskania innych barw, wykorzystania
tuszów i atramentów;
- podstawowe
wiadomości o sztuce: określanie miejsc, w
których prezentowane są prace artystów: muzea,
galerie sztuki, wystawy plenerowe; określanie
zawodów ludzi związanych ze sztuką: malarz,
rzeźbiarz, rysownik.
|