Kryteria oceniania uczniów z przedmiotu
Plastyka
 
KLASA IV
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • malowania -posługiwania się podstawowymi materiałami plastycznymi, tj. farby plakatowe, farby akrylowe, tempery; posługiwania się narzędziami malarskimi - pędzlami oraz własną dłonią, palcami;
  • malowania w obrębie konturów, według własnego pomysłu;
  • odrysowywania szablonów;
  • rysowania- posługiwania się podstawowymi narzędziami takimi, jak: kredki ołówkowe, świecowe, mazaki;
  • rysowania po śladzie i samodzielnego, naprzemiennego prawą i lewą ręką, oburącz, rysowania na dużych arkuszach papieru,
  • tworzenia kompozycji rytmicznych, z wykorzystaniem materiałów naturalnych, ekologicznych;
  • modelowania z elementami rzeźby: tworzenia form przestrzennych z plasteliny, modeliny, masy solnej;
  • wykonywania czynności sprzyjających tworzeniu form przestrzennych tj. zgniatania, zaginania, sklejania papieru;
  • wykonywania wydzieranek, wyklejanek zgodnie z tematyką zajęć;
  • podstawowe wiadomości o sztuce: określanie miejsc, w których prezentowane są prace artystów: muzea;
  • określania zawodów związanych ze sztuką: malarz, rzeźbiarz, rysownik.
KLASA V
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • malowania -posługiwania się podstawowymi materiałami plastycznymi, tj. farby plakatowe, farby akrylowe, tempery; posługiwania się narzędziami malarskimi - pędzlami oraz własną dłonią, palcami, malowania na sztalugach malarskich,
  • malowania według własnego pomysłu, w obrębie konturów;
  • odrysowywania szablonów;
  • rysowania- posługiwanie się podstawowymi narzędziami takimi, jak: kredki ołówkowe, świecowe, mazaki, kredy, węgiel;
  • rysowania po śladzie i samodzielnego na dużych arkuszach papieru, wykorzystania powierzchni i zaplanowania kompozycji;
  • tworzenia kompozycji rytmicznych, z wykorzystaniem materiałów naturalnych, ekologicznych;
  • modelowania z elementami rzeźby: tworzenie form przestrzennych z plasteliny, modeliny, masy solnej, masy papierowej, gliny;
  • wykonywanie czynności sprzyjających tworzeniu form przestrzennych tj. zgniatania, zaginania, sklejania papieru, odciskania, oblepiania;
  • wykonywania kolażu i prostej grafiki;
  • podstawowe wiadomości o sztuce: określanie miejsc, w których prezentowane są prace artystów: muzea, galerie sztuki, wystawy plenerowe;
  • określanie zawodów związanych ze sztuką: malarz, rzeźbiarz, rysownik.
KLASA VI
Uczeń podlega ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
  • malowania -posługiwania się podstawowymi materiałami plastycznymi, tj. farby plakatowe, farby akrylowe, tempery; posługiwania się narzędziami malarskimi - pędzlami, gąbkami, patykami, szpachelkami;
  • malowania według własnego pomysłu, w obrębie konturów;
  • odrysowywania szablonów;
  • rysowania- posługiwanie się podstawowymi narzędziami takimi, jak: kredki ołówkowe, świecowe, mazaki, kredy, węgiel, świece, patyki, mazaki o różnej grubości;
  • rysowania samodzielnego i po śladzie, naprzemiennego prawą i lewą ręką, oburącz, na dużych arkuszach papieru, wykorzystania powierzchni i zaplanowania kompozycji;
  • tworzenia kompozycji rytmicznych, z wykorzystaniem materiałów naturalnych, ekologicznych,
  • modelowania z elementami rzeźby: tworzenie form przestrzennych z plasteliny, modeliny, masy solnej, masy papierowej, gliny, odciskania, oblepiania;
  • malowania -posługiwania się podstawowymi materiałami plastycznymi, tj. pędzel, farby plakatowe, farby akwarelowe, farby olejne, łączenia i mieszania farb w celu uzyskania innych barw, wykorzystania tuszów i atramentów;
  • podstawowe wiadomości o sztuce: określanie miejsc, w których prezentowane są prace artystów: muzea, galerie sztuki, wystawy plenerowe; określanie zawodów ludzi związanych ze sztuką: malarz, rzeźbiarz, rysownik.