Kryteria oceniania uczniów
z przedmiotu
Technika |
|
KLASA IV |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- czynności
manipulacyjnych:
. chwytania, trzymania, przekładania
przedmiotów,
. wkładania i wyjmowania przedmiotów z
pojemnika,
. zamykania i otwierania pojemników,
. przesypywania artykułów spożywczych,
- budowania,
konstruowania, modelowania:
. konstruowania z klocków, przedmiotów,
. łączenia różnych materiałów poprzez
klejenie, wtykanie, spinanie,
- lepienia:
. ugniatania, uklepywania masy,
. napełniania masami naczynia, foremek,
. formowania z mas kulek, wałeczków,
. wypełniania konturów różnymi masami,
. oblepiania przedmiotów masami,
- nawlekania,
przewlekania:
. nawlekania przedmiotów z dużymi otworami na
drut, sznurek, plastikową rurkę,
. nawlekania elementów z zachowaniem
określonego rytmu kolorów, kształtów itp.
- wydzierania:
. darcia papieru,
. wydzieranie z papiery według wzoru
- cięcia, wycinania:
. cięcia dowolnego,
. cięcia na sieczkę,
. cięcia wzdłuż narysowanych linii,
- stemplowania:
. odbijania śladów dłoni i palców,
. stemplowania dowolnie i według wzoru,
- prac porządkowych:
. utrzymywanie porządku w otoczeniu,
. układanie rzeczy i przedmiotów w miejscach
przeznaczenia,
. pielęgnowanie zieleni.
|
KLASA V |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- czynności
manipulacyjnych:
. chwytania, trzymania, przekładania
przedmiotów,
. wkładania i wyjmowania przedmiotów z
pojemnika,
. zamykania i otwierania pojemników,
. przesypywania artykułów spożywczych,
. dociskania, dokręcania zakrętek,
. przelewania cieczy z pojemnika do pojemnika,
- budowania,
konstruowania, modelowania:
. konstruowania z klocków, przedmiotów,
. łączenia różnych materiałów poprzez
klejenie, wtykanie, spinanie,
- lepienia:
. ugniatania, uklepywania masy,
. napełniania masami naczynia, foremek,
. formowania z mas kulek, wałeczków,
. wypełniania konturów różnymi masami,
. oblepiania przedmiotów masami,
. wałkowania masy wałkiem, wykrawanie za
pomocą foremek, narzędzi,
- nawlekania,
przewlekania:
. nawlekania przedmiotów z dużymi otworami na
drut, sznurek, plastikową rurkę,
. nawlekania elementów z zachowaniem
określonego rytmu kolorów, kształtów itp.
. strzępienia tkaniny,
- wydzierania:
. darcia papieru,
. wydzierania z papiery według wzoru,
. wydzieranie z papieru wzdłuż perforowanych
linii,
- cięcia, wycinania:
. cięcia dowolnego,
. cięcia na sieczkę,
. cięcia wzdłuż narysowanych linii,
. cięcia bez linii pomocniczych,
- stemplowania:
. odbijania śladów dłoni i palców,
. za pomocą pieczątek dowolnie i według wzoru,
- prac porządkowych:
. utrzymywanie porządku w otoczeniu,
. układanie rzeczy i przedmiotów w miejscach
przeznaczenia,
. pielęgnowanie zieleni.
|
KLASA VI |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- czynności
manipulacyjnych:
. chwytania, trzymania, przekładania
przedmiotów,
. wkładania i wyjmowania przedmiotów z
pojemnika,
. zamykania i otwierania pojemników,
. przesypywania artykułów spożywczych,
. dociskania, dokręcania zakrętek,
. przelewania cieczy z pojemnika do pojemnika,
. nawlekania przedmiotów,
- budowania,
konstruowania, modelowania:
. konstruowania z klocków, przedmiotów,
. łączenia różnych materiałów poprzez
klejenie, wtykanie, spinanie,
- lepienia:
. ugniatania, uklepywania masy,
. napełniania masami naczynia, foremek,
. formowania z mas kulek, wałeczków,
. wypełniania konturów różnymi masami,
. oblepiania przedmiotów masami,
. wykrawania za pomocą foremek, narzędzi,
. wciskanie w masach drobnych przedmiotów,
. wałkowanie masy wałkiem,
. wykrawanie za pomocą foremek, narzędzi,
- nawlekania,
przewlekania:
. nawlekania przedmiotów z dużymi otworami na
drut, sznurek, plastikową rurkę,
. nawlekania elementów z zachowaniem
określonego rytmu kolorów, kształtów itp.
. strzępienia tkaniny,
. "obszywanie" na okrętkę wzorników
żyłką, sznurkiem, gruba igłą,
. zdejmowanie, nakładanie elementów na stojak,
patyk,
- wydzierania:
. darcia papieru,
. wydzierania z papiery według wzoru,
. wydzieranie z papieru wzdłuż perforowanych
linii,
. potrafi wydzierać z papieru wzdłuż
perforowanych linii,
. wydzierania wzdłuż narysowanych linii,
. wydzierania kształtów bez linii pomocniczych
- cięcia, wycinania:
. cięcia dowolnego,
. cięcia na sieczkę,
. cięcia wzdłuż narysowanych linii,
. cięcia bez linii pomocniczych,
- stemplowania:
. odbijania śladów dłoni i palców,
. za pomocą pieczątek dowolnie i według wzoru,
- prac porządkowych:
. utrzymywanie porządku w otoczeniu,
. układanie rzeczy i przedmiotów w miejscach
przeznaczenia,
. pielęgnowanie zieleni,
. usuwania śmieci, zamiatania.
|