Kryteria oceniania uczniów
z przedmiotu
Wychowanie fizyczne |
|
KLASA IV |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- postawy ucznia wobec
przedmiotu:
. obecności na zajęciach,
. zaangażowania, aktywnego udziału w lekcji,
. przygotowania do zajęć - czysty,
odpowiedni strój sportowy,
. wkładu pracy z uwzględnieniem możliwości
rozwojowych ucznia,
. zdyscyplinowania i zachowania na lekcji,
- postępów w
opanowaniu umiejętności ruchowych, zależnych
od możliwości osobniczych (orientacja dla
nauczyciela i ucznia w jakim stopniu została
opanowana czynność ruchowa). Przewidziane osiągnięcia
zamieszczone są w planie wynikowym dla danej
klasy,
- wiadomości z zakresu wychowania fizycznego:
. higieny osobistej i hartowania organizmu,
. zasad bezpieczeństwa podczas zajęć
ruchowych,
. znajomości zasad podstawowych przepisów
poznanych gier zespołowych,
. umiejętności wykonywania podstawowych
pomiarów - tętna, czasu, odległości,
. sposobów aktywnego spędzania czasu,
- zachowania i
zdyscyplinowania:
. przestrzegania reguł i przepisów gry
. wykazywania postawy "fair play"
. życzliwego stosunku wobec kolegów
. kultury słowa
. przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie
zajęć
. poszanowania sprzętu
. prawidłowego słownictwa na zajęciach,
- aktywności ( zaangażowanie
)
. zaangażowania w podejmowaniu wysiłku
fizycznego
. samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia
rozgrzewki
. propozycji w wykorzystywaniu nietypowych
przedmiotów
. własnej inicjatywie (zaproponowanie zajęć
rekreacyjnych lub ćwiczeń)
. samokontroli i samoocenie
- zaangażowania poza
zajęciami wychowania fizycznego:
. zajęcia rekreacyjno - sportowe na terenie
szkoły
. reprezentacja szkoły na zawodach sportowych
. udział w zajęciach klubów sportowych
. udział w kółkach sportowych
. udział w kółkach sportowych na terenie
szkoły
. aktywność na zajęciach z gimnastyki
korekcyjnej
Ocenianie bieżące:
- ocenianie stopnia
opanowania pewnych wybranych umiejętności
ruchowych z różnych dyscyplin sportowych,
zgodnie z planem wynikowym na dany rok szkolny
- pochwały nawet za małe
osiągnięcia, za wysiłek włożony w wywiązywanie
się z obowiązków wynikających ze specyfiki
zajęć i chęć pracy ( na każdej lekcji )
- systematyczne
nagradzanie aktywności i zaangażowania na
lekcji ( ocena, +lub- )
- premiowanie plusami
samodzielności, pomysłowości i inwencji twórczej
- nagradzania współpracy
w zespole (+)
- sprawdzanie na każdej
lekcji stroju sportowego ( pochwała ustna lub
wpisywanie do dzienniczka (+ lub - )
- ocenianie wiadomości
z zakresu wychowania fizycznego (+lub-)
- obserwowanie postępowania
na zajęciach ( pochwała lub -)
- udział w zawodach,
zajęciach rekreacyjno - sportowych
Za każde trzy "+" uczeń otrzymuje ocenę cząstkową
bdb, a za trzy "-" ocenę nast..
W trakcie trwania
systemu uczeń podlega systematycznej ocenie na która składa
się:
- Poziom i postępy w
opanowaniu umiejętności ruchowych
- Wiadomości w
zakresie realizowanego materiału
- Przygotowanie do zajęć
- Frekwencja na zajęciach
szkolnych.
|
KLASA V |
Uczeń podlega ocenie
opisowej, opartej o obserwację postępów w zakresie:
- postawy ucznia wobec
przedmiotu:
. obecności na zajęciach,
. zaangażowania, aktywnego udziału w lekcji,
. przygotowania do zajęć - czysty,
odpowiedni strój sportowy,
. wkładu pracy z uwzględnieniem możliwości
rozwojowych ucznia,
. zdyscyplinowania i zachowania na lekcji,
- postępów w
opanowaniu umiejętności ruchowych, zależnych
od możliwości osobniczych (orientacja dla
nauczyciela i ucznia w jakim stopniu została
opanowana czynność ruchowa). Przewidziane osiągnięcia
zamieszczone są w planie wynikowym dla danej
klasy,
- wiadomości z zakresu
wychowania fizycznego:
. higieny osobistej i hartowania organizmu,
. zasad bezpieczeństwa podczas zajęć
ruchowych,
. znajomości zasad podstawowych przepisów
poznanych gier zespołowych,
. umiejętności wykonywania podstawowych
pomiarów - tętna, czasu, odległości,
. sposobów aktywnego spędzania czasu,
- zachowania i
zdyscyplinowania:
. przestrzegania reguł i przepisów gry
. wykazywania postawy "fair play"
. życzliwego stosunku wobec kolegów
. kultury słowa
. przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie
zajęć
. poszanowania sprzętu
. prawidłowego słownictwa na zajęciach,
- aktywności ( zaangażowanie
)
. zaangażowania w podejmowaniu wysiłku
fizycznego
. samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia
rozgrzewki
. propozycji w wykorzystywaniu nietypowych
przedmiotów
. własnej inicjatywie (zaproponowanie zajęć
rekreacyjnych lub ćwiczeń)
. samokontroli i samoocenie
- zaangażowania poza
zajęciami wychowania fizycznego:
. zajęcia rekreacyjno - sportowe na terenie
szkoły
. reprezentacja szkoły na zawodach sportowych
. udział w zajęciach klubów sportowych
. udział w kółkach sportowych
. udział w kółkach sportowych na terenie
szkoły
. aktywność na zajęciach z gimnastyki
korekcyjnej
Ocenianie bieżące:
- ocenianie stopnia
opanowania pewnych wybranych umiejętności
ruchowych z różnych dyscyplin sportowych,
zgodnie z planem wynikowym na dany rok szkolny
- pochwały nawet za małe
osiągnięcia, za wysiłek włożony w wywiązywanie
się z obowiązków wynikających ze specyfiki
zajęć i chęć pracy ( na każdej lekcji )
- systematyczne
nagradzanie aktywności i zaangażowania na
lekcji ( ocena, +lub- )
- premiowanie plusami
samodzielności, pomysłowości i inwencji twórczej
- nagradzania współpracy
w zespole (+)
- sprawdzanie na każdej
lekcji stroju sportowego ( pochwała ustna lub
wpisywanie do dzienniczka (+ lub - )
- ocenianie wiadomości
z zakresu wychowania fizycznego (+lub-)
- obserwowanie postępowania
na zajęciach ( pochwała lub -)
- udział w zawodach,
zajęciach rekreacyjno - sportowych
Za każde trzy "+" uczeń otrzymuje ocenę cząstkową
bdb, a za trzy "-" ocenę ndst.
W trakcie trwania
systemu uczeń podlega systematycznej ocenie na która składa
się:
- Poziom i postępy w
opanowaniu umiejętności ruchowych
- Wiadomości w
zakresie realizowanego materiału
- Przygotowanie do zajęć
- Frekwencja na zajęciach
szkolnych.
|
KLASA VI |
Uczeń podlega
ocenie opisowej, opartej o obserwację postępów w
zakresie:
- postawy ucznia wobec
przedmiotu:
. obecności na zajęciach,
. zaangażowania, aktywnego udziału w lekcji,
. przygotowania do zajęć - czysty,
odpowiedni strój sportowy,
. wkładu pracy z uwzględnieniem możliwości
rozwojowych ucznia,
. zdyscyplinowania i zachowania na lekcji,
- postępów w
opanowaniu umiejętności ruchowych, zależnych
od możliwości osobniczych (orientacja dla
nauczyciela i ucznia w jakim stopniu została
opanowana czynność ruchowa). Przewidziane osiągnięcia
zamieszczone są w planie wynikowym dla danej
klasy,
- wiadomości z zakresu
wychowania fizycznego:
. higieny osobistej i hartowania organizmu,
. zasad bezpieczeństwa podczas zajęć
ruchowych,
. znajomości zasad podstawowych przepisów
poznanych gier zespołowych,
. umiejętności wykonywania podstawowych
pomiarów - tętna, czasu, odległości,
. sposobów aktywnego spędzania czasu,
- zachowania i
zdyscyplinowania:
. przestrzegania reguł i przepisów gry
. wykazywania postawy "fair play"
. życzliwego stosunku wobec kolegów
. kultury słowa
. przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie
zajęć
. poszanowania sprzętu
. prawidłowego słownictwa na zajęciach,
- aktywności ( zaangażowanie
)
. zaangażowania w podejmowaniu wysiłku
fizycznego
. samodzielnego przygotowania i przeprowadzenia
rozgrzewki
. propozycji w wykorzystywaniu nietypowych
przedmiotów
. własnej inicjatywie (zaproponowanie zajęć
rekreacyjnych lub ćwiczeń)
. samokontroli i samoocenie
- zaangażowania poza
zajęciami wychowania fizycznego:
. zajęcia rekreacyjno - sportowe na terenie
szkoły
. reprezentacja szkoły na zawodach sportowych
. udział w zajęciach klubów sportowych
. udział w kółkach sportowych
. udział w kółkach sportowych na terenie
szkoły
. aktywność na zajęciach z gimnastyki
korekcyjnej
Ocenianie bieżące:
- ocenianie stopnia
opanowania pewnych wybranych umiejętności
ruchowych z różnych dyscyplin sportowych,
zgodnie z planem wynikowym na dany rok szkolny
- pochwały nawet za małe
osiągnięcia, za wysiłek włożony w wywiązywanie
się z obowiązków wynikających ze specyfiki
zajęć i chęć pracy ( na każdej lekcji )
- systematyczne
nagradzanie aktywności i zaangażowania na
lekcji ( ocena, +lub- )
- premiowanie plusami
samodzielności, pomysłowości i inwencji twórczej
- nagradzania współpracy
w zespole (+)
- sprawdzanie na każdej
lekcji stroju sportowego ( pochwała ustna lub
wpisywanie do dzienniczka (+ lub - )
- ocenianie wiadomości
z zakresu wychowania fizycznego (+lub-)
- obserwowanie postępowania
na zajęciach ( pochwała lub -)
- udział w zawodach,
zajęciach rekreacyjno - sportowych
Za każde trzy "+" uczeń otrzymuje ocenę cząstkową
bdb, a za trzy "-" ocenę ndst.
W trakcie trwania
systemu uczeń podlega systematycznej ocenie na która składa
się:
- Poziom i postępy w
opanowaniu umiejętności ruchowych.
- Wiadomości w
zakresie realizowanego materiału.
- Przygotowanie do zajęć.
- Frekwencja na zajęciach
szkolnych.
- Maszerowanie i
bieganie po liniach prostych i po obwodzie koła.
- Wykonywanie podskoków
i różnych form skoków.
- Rzucanie woreczków,
piłeczek jedną ręką, chwytanie oburącz.
- Przechodzenie po
szerokiej ławeczce.
- Przeskakiwanie i
przechodzenie przez przeszkody.
- Wspinanie się na
drabinki, wykonywanie półzwisów i zwisów na
niskich szczeblach drabinek.
- Wykonywanie ćwiczeń
w formie naśladowczej.
|