|
Kryteria oceniania
dostosowane są do indywidualnych możliwości każdego
ucznia.
Oceniając
postępy w nauce i umiejętności uczniów jakie
osiągnęli w procesie uczenia, zawsze pamiętamy o
indywidualnych możliwościach i zdolnościach każdego
dziecka. |
|
Wymagania
edukacyjne-kryteria oceny |
|
1. Postawa ucznia
wobec przedmiotu:
- obecność na
zajęciach
- zaangażowanie,
aktywny udział w lekcji
- przygotowanie do
zajęć- czysty, odpowiedni strój sportowy
- wkład pracy z
uwzględnieniem możliwości rozwojowych ucznia
- zdyscyplinowanie i
zachowanie na lekcji
|
2. Postęp w
opanowaniu umiejętności ruchowych
- zależy od
możliwości osobniczych ( orientacja dla ucznia
nauczyciela, w jakim stopniu została opanowana
czynność ruchowa )
- Przewidziane
osiągnięcia zamieszczone są w planie wynikowym
dla danej klasy.
|
3. Wiadomości z
zakresu wychowania fizycznego:
- higiena osobista i
hartowanie organizmu
- zasady
bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych
- znajomość zasad
podstawowych przepisów poznanych gier
zespołowych
- umiejętność
wykonywania podstawowych pomiarów- tętna,
czasu, odległości
- sposoby aktywnego
spędzania czasu
|
4. Zachowanie i
zdyscyplinowanie:
- przestrzeganie reguł
i przepisów gry
- wykazywanie postawy
"fair play"
- życzliwy stosunek
wobec kolegów
- kultura słowa
- przestrzeganie zasad
bezpieczeństwa w czasie zajęć
- poszanowanie sprzętu
- prawidłowe
słownictwo na zajęciach
|
5. Aktywność
(zaangażowanie):
- zaangażowanie w
podejmowaniu wysiłku fizycznego
- samodzielne
przygotowanie i przeprowadzenia rozgrzewki
- propozycje w
wykorzystywaniu nietypowych przedmiotów
- własna inicjatywa
(zaproponowanie zajęć rekreacyjnych lub
ćwiczeń)
- samokontrola i
samoocena
|
6. Zaangażowanie
poza zajęciami wychowania fizycznego:
- zajęcia
rekreacyjno-sportowe na terenie szkoły
- reprezentacja szkoły
na zawodach sportowych
- udział w kółkach
sportowych
- aktywność na
zajęciach z gimnastyki korekcyjnej
|
Ocenianie
bieżące
- ocenianie stopnia
opanowania pewnych wybranych umiejętności
ruchowych z różnych dyscyplin sportowych,
zgodnie z planem wynikowym na dany rok szkolny
- pochwały za nawet
małe osiągnięcia, za wysiłek włożony w
wywiązywanie Się z obowiązków wynikających
ze specyfiki zajęć i chęć pracy (na każdej
lekcji)
- systematyczne
nagradzanie aktywności i zaangażowania na
lekcji (ocena, + lub -)
- premiowane plusami
samodzielność, pomysłowości i inwencji
twórczej
- nagradzania
współpracy w zespole (+)
- sprawdzanie na
każdej lekcji stroju sportowego (pochwała ustna
lub wpisywanie do dzienniczka + lub -)
- ocenianie wiadomości
z zakresu wychowania fizycznego (+ lub -)
- obserwowanie
postępowania na zajęciach (pochwała lub -)
- udział w zawodach
zajęciach rekreacyjno-sportowych
- Za każde trzy
"+" uczeń otrzymuje ocenę cząstkową
bdb, a za trzy "-" ocenę nast..
|
Uczniowie z
upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i
znacznym otrzymują z zajęć wychowania fizycznego
ocenę opisową |
|
W trakcie trwania
systemu uczeń podlega systematycznej ocenie na którą
składa się: |
klasa I gimnazjum |
- Poziom i postępy w
opanowaniu umiejętności ruchowych
- Wiadomości w
zakresie realizowanego materiału
- Przygotowanie do
zajęć
- Frekwencja na
zajęciach szkolnych
- Zabawy i gry z
pełzaniem i ślizgami
- Zabawy i gry z
czworakowaniem
- Zabawy i gry bieżne
- Zabawy i gry kopne
- Zabawy i gry rzutne
- Ćwiczenia
gimnastyczne
|
klasa II
gimnazjum |
- Poziom i postępy w
opanowaniu umiejętności ruchowych
- Wiadomości w
zakresie realizowanego materiału
- Przygotowanie do
zajęć
- Frekwencja na
zajęciach szkolnych
- Zabawy i gry z
pełzaniem i ślizgami
- Zabawy i gry z
czworakowaniem
- Zabawy i gry bieżne
- Zabawy i gry kopne
- Zabawy i gry rzutne
- Ćwiczenia
gimnastyczne
|
klasa III
gimnazjum |
- Poziom i postępy w
opanowaniu umiejętności ruchowych
- Wiadomości w
zakresie realizowanego materiału
- Przygotowanie do
zajęć
- Frekwencja na
zajęciach szkolnych
- Zabawy i gry z
pełzaniem i ślizgami
- Zabawy i gry z
czworakowaniem
- Zabawy i gry bieżne
- Zabawy i gry kopne
- Zabawy i gry rzutne
- Ćwiczenia
gimnastyczne
- Dyscypliny sportowe-
lekkoatletyka- biegi, skoki, rzuty, pchnięcie
kulą
- Pływanie stylem
dowolnym- konkurencje dla uczniów o niskim
poziomie sprawności: chodzenie po dnie,
pływanie z pomocą sprzętu i asystą
- Tenis stołowy
- Piłka nożna
- Koszykówka
- Hokej halowy
|