strona główna

WITAMY I ZAPRASZAMY

AKTUALNOŚCI

Dwa dni we Wrocławiu bez kropli deszczu.

Maj tego roku nie sprzyja turystycznym wyjazdom. Opady deszczu , zagrożenie powodziowe budziły obawy i niepokój organizatorów. Mimo tych przeciwności dwudniową wycieczkę do Wrocławia zorganizowaną w Zespole Szkół im. Janusza Korczaka we Wrześni można zaliczyć do bardzo udanych. Dnia 19 maja wczesnym rankiem grupa trzydzieściorga uczniów zróżnicowanych wiekowo, od maluchów przez gimnazjalistów, a na uczniach szkoły zawodowej kończąc wyruszyła w trasę. Wrocław powitał nas pochmurną lecz bezdeszczową pogodą . Pierwszy dzień rozpoczął się zwiedzaniem Panoramy Racławickiej , popołudnie upłynęło na poznaniu najciekawszych zabytków miasta pod kierunkiem przewodnika. Spacer po Wrocławiu miał swój początek na Ostrowie Tumskim - miejscu, z którego wywodzi się geneza miasta. Przez Most Tumski zwany Mostem Zakochanych (kochające się pary zawieszają na moście kłódeczki na znak wiecznej miłości) przeszliśmy do tętniącego życiem miasta . Kierując się w stronę Rynku zajrzeliśmy na dziedziniec Zakładu Narodowego Ossolińskich , dawnego więzienia miejskiego, oraz na Jatki , urokliwą uliczkę, która dawniej była miejscem handlu mięsem, a dzisiaj przyciąga turystów galeriami malarstwa, rzeźby i sztuki użytkowej. Wędrując malowniczymi trasami dotarliśmy na Rynek Główny Uczniowie najdłużej zatrzymali się przy współczesnej fontannie zbudowanej ze szklanych płyt. Dzień zakończyliśmy pobytem w Parku Szczytnickim, gdzie wieczorem obejrzeliśmy pokaz ogromnej multimedialnej fontanny na Pergoli. Drugi dzień spędziliśmy przy słonecznej, ciepłej pogodzie obserwując zwierzęta w ZOO oraz kwitnącą roślinność w Ogrodzie Japońskim. Z powodu zbyt wysokiego poziomu wody na Odrze nie mogliśmy skorzystać z rejsu statkiem. Nieplanowaną lukę w programie zapełniliśmy wizytą w Muzeum Narodowym, w którym podziwialiśmy malarstwo i rzeźbę.
Mimo złych prognoz, napiętego programu i zmęczenia zarówno wycieczkowicze, jak i opiekunowie grupy ( E. Kruszewska, H. Ludwiczak, A. Kulczyńska, E. Kołtuniak- Kierzek) mają powody do zadowolenia i satysfakcji. Organizatorzy składają serdeczne podziękowania zakładom i instytucjom za wsparcie finansowe, dzięki któremu tak duża grupa dzieci mogła skorzystać z atrakcyjnego wyjazdu : Starostwo Powiatowe we Wrześni, SKOK im. Kard. Stefana Wyszyńskiego , Bank Spółdzielczy , CENOS spółka z oo.