„Moje
zachowanie świadczy o mnie, czyli dobre
wychowanie na co dzień”
Ta tematyka wpisała się w treść projektu
edukacyjnego, który uczniowie klasy V szkoły
podstawowej realizowali przez okres dwóch miesięcy.
Z wielkim zaangażowaniem poznawali zasady
savoir-vivre'u w różnych sytuacjach życia :
form towarzyskich - w rodzinie, na przyjęciach,
komunikacji telefonicznej , zachowania się w
szczególnych sytuacjach, miejscach publicznych,
nakrywania i podawania do stołu, sztuki
jedzenia, wyglądu, prezencji , higieny i właściwego
ubioru.
17 kwietnia br. podsumowali działania projektu ,
którego celem było poszerzenie wiedzy na temat
znajomości zwyczajów i form towarzyskich, reguł
grzeczności oraz wykorzystanie ich w praktyce.
Na to wyjątkowe spotkanie zaprosili klasę IV
oraz panią wicedyrektor. Swoją obecnością
zaszczycili również rodzice. Uczestnicy
spotkania obejrzeli prezentację multimedialną
przedstawiającą dokonania projektu. Uczniowie
recytowali również wiersze, wybrane z książki
B.Piergi „ Wychowanie wierszem”, wykonali
piosenkę, ogrywali scenki zachowania się w różnych
sytuacjach w życiu oraz dokonali analizy morału
płynącego z wiersza J. Brzechwy pt: „ Kwoka”
. Miłym akcentem była FAMILIADA , podczas której
zespoły RODZICÓW i UCZNIÓW rywalizowały ze
sobą i wykonywały różne zadania wśród których
wymienić należy: estetyczne pakowanie prezentu,
wręczanie go solenizantowi , składanie życzeń,
prawidłowe podawanie kwiatów, nakrycie stołu
do posiłku, prezentowanie kultury jedzenia, zaśpiewanie
wiersza na dowolną melodię, nazywanie środków
oraz przyborów do higieny osobistej , określanie
ich przeznaczenia, układanie haseł z rozsypanki
wyrazowej. Rodzice jak i uczniowie zaprezentowali
się świetnie, ogłoszono remis.
Z rąk pani wicedyrektor wręczono rodzicom pamiątkowe
dyplomy a uczniowie otrzymali nagrody i dyplomy.
Szczególne wyróżnienie przypadło WIKTORII KAŹMIERCZAK
, która drogą glosowania przez nauczycieli.
otrzymała KLASOWY TYTUŁ KULTURALNEGO UCZNIA.
Wszyscy uczniowie otrzymali gazetkę projektu.
Zapraszamy do
obejrzenia fotoreportażu oraz zachęcamy do
zapoznania się z prezentacją multimedialną
Obejrzyj
prezentację - klkinij
tutaj
|