„Podsumowanie
projektu edukacyjnego „Wszystkie Kolory Świata
II” realizowanego w ramach akcji UNICEF
Nasza szkoła po raz pierwszy wzięła udział w
projekcie edukacyjnym UNICEF-u. Aby przybliżyć
uczniom bardziej lub mniej znane zakątki naszej
planety wykonane laleczki reprezentowały następujące
miejsca/państwa na świecie: Francja, Szwecja,
Fidżi, Łotwa, Kongo, Ukraina, Meksyk, Rosja,
Egipt, Niemcy, Tybet, Tanzania. Przeprowadzono wśród
uczniów klas IV- VI pogadankę nt. Afryki, jako
ciekawego zakątka świata i jednocześnie
potrzebującego pomocy innych, bogatszych państw.
Dzieci oglądały wówczas filmy dotyczące akcji
„Wszystkie kolory świata II”. Ponadto akcji
towarzyszyły działania wspierające tj. dzieci
kolorowały kontynenty, wyszukiwały w internecie
podstawowe informacje o poszczególnych lądach,
szczególnie tych, z których pochodziły
laleczki. Przez tydzień można było obejrzeć
wystawę stworzoną na wzór dziecięcego pokoju
zatytułowaną „Wszystkie Kolory Świata II w
Naszej Szkole”. Scenografię do pokoju dziecięcego,
w którym zaprezentowane zostały laleczki tworzyły
dzieci. Była to „ruchoma” scenografia,
ponieważ dzieci chętnie bawiły się laleczkami
umieszczonymi w tymże pokoju. Przez szkolny
radiowęzeł prowadzono akcję promującą
projekt „Wszystkie Kolory Świata II”. Akcja
podobała się szczególnie dzieciom, które chętnie
bawiły się w zaaranżowanym na potrzeby akcji
pokoju lalek i przyniosła wymierny efekt w
postaci zebrania pieniędzy. Suma przez nas
zebrana (245zł) nie jest ogromną kwotą, jednak
cieszymy się, że chociaż w ten sposób mogliśmy
włączyć się w akcję pomocy potrzebującym
dzieciom.
Renata Jakubowska, Zofia Andrzejczak-Tomys
Przygotowywanie scenografii do pokoju lalek
pokój lalek
Pani dyrektor i wicedyrektor razem z dziećmi w
pokoju lalek
Martynka i Szymon z ulubionymi laleczkami
|