strona główna

WITAMY I ZAPRASZAMY

W Beskidzie Sądeckim

W dniach 09.05. - 13.05.2017r. grupa uczniów z gimnazjum oraz szkoły zawodowej przecierała górskie szlaki Beskidu Sądeckiego. Naszą bazą wypadową była miejscowość Piwniczna-Zdrój, położona w Dolinie Popradu, przy granicy polsko - słowackiej. Nocowaliśmy w nietypowym miejscu, w Ośrodku Rekolekcyjno - Misyjnym. Mieliśmy okazję spotkać się z misjonarzami SMA. Jeden z nich opowiedział nam o swojej pracy misyjnej w Afryce, wśród Pigmejów.
Jak góry to i szczyty. Byliśmy na trzech z nich:
- Jaworzyna - 1114 m n.p.m. Wjechaliśmy na nią kolejką gondolową. Zejście było niezwykle uciążliwe: zbocza o dużym spadku, błoto, powalone pnie drzew. W lesie ( tzw. buczyna karpacka) - resztki śniegu!
- Kicarz - 704 m n.p.m. - to dopiero było podejście! Nie ma osoby, która by nie "czuła" tego szczytu w nogach.
- Obidza - 931 m n.p.m. - zdobyliśmy ją w deszczu.
Wędrowaliśmy również Wąwozem Homole, który zaliczany jest do jednych z największych przyrodniczych atrakcji Pienin. Po wąskim dnie doliny płynie potok Kamionka.
Był także spływ łodziami Popradem do miejscowości Rytro oraz kąpiele w basenach termalnych w Białce Tatrzańskiej.
W Beskidach jest wiele miejscowości uzdrowiskowych, słynących z wód leczniczych. W Krynicy Zdrój, w pijalni, degustowaliśmy wody ze źródeł m.in.: Zuber, Tadeusz, Jan.
W programie wycieczki były też dwa ciekawe i ważne dla nas miejsca: Kopalnia soli w Bochni oraz największy na ziemiach polskich były niemiecki obóz koncentracyjny i zagłady Auschwitz - Birkenau.
I tak poznaliśmy kolejny malowniczy zakątek Polski, kolejny fragment naszej historii.