CZĘŚĆ
WSTĘPNA • ćwiczenia porządkowo
-wychowawcze
• zabawa
ożywiająca
|
Zbiórka,
przywitanie, sprawdzenie gotowości grupy
do zajęć, podanie tematu zajęć Bieg dookoła Sali,
na sygnał: 1 gwizdek- zmiana kierunku
biegu, dowolny chwyt laski, 2 gwizdek-
przysiad, 3 gwizdek- skłon w przód.
W kole, w
marszu
- laska trzymana pionowo w PR,
przekładanie z ręki do ręki,
-laska trzymana nachwytem, podrzut laski
w górę, chwyt,
- skurcz pionowy RR, laska trzymana
poziomo nachwytem, wznos RR w górę i
opust,
- laska na karku, wznos RR w górę,
opust,
-RR wzdłuż T trzymają laskę z przodu
poziomo, rzuty NN w bok,
- RR wzdłuż T trzymają laskę z przodu
poziomo, co 3 kroki obniżamy laskę i
przechodzimy przez nią cały czas
trzymając,
- RR wzdłuż T trzymają laskę z przodu
pionowo, wznos z jednoczesnym wymachem LR
w bok, to samo na drugą stronę,
- idziemy w przysiadzie, RR z laską z
przodu
Ustawienie
w rozsypce:
- w rozkroku, RR proste z przodu z laską
trzymaną poziomo nachwytem, przenoszenie
ciężaru ciała na L i PN
- przysiad podparty, laska za ćwiczącym
na podłodze, rzut PN w tył, LN w tył
- j.w. rzut obu NN
- leżenie przodem, laska trzymana
oburącz pionowo oparta o podłogę,
wspinamy się po lasce w górę i w dół
- podpór przodem, laska z przodu na
podłodze, ,,idziemy” RR do skłonu w
przód i powrót do podporu przodem
- przeskoki obunóż przez laskę,
- przeskoki zmienne przez laskę
|
Zadaniowo- ścisła
zadaniowo- ścisła
zadaniowo- ścisła
|
3 min
3 min
10 min
4min
|
Uczniowie ustawieni
przed nauczycielem. W prawo zwrot,
dookoła Sali marsz, rozdaję laski.
Mówię
uczniom o zachowaniu bezpieczeństwa
podczas lekcji wychowania fizycznego, aby
stali w bezpiecznych odległościach od
siebie, używali przyborów zgodnie z ich
przeznaczeniem, nie kopali piłek.
Uczniowie
ustawiają się tak, aby każdy widział
nauczyciela.
|
CZĘŚĆ
GŁÓWNA • realizacja zadania
głównego
|
Zabawa ,,lustro”-
uczniowie naśladują ruchy nauczyciela.
W parach:
- jedno odbicie górne nad sobą, drugie
do współćwiczącego,
- j.w., ale po podaniu wykonujemy
przysiad,
- odbicia górne,
- przyjęcie piłki dołem, podanie
górą,
-przyjęcie piłki górą, podanie
dołem,
-próba zbicia piłki z własnego
podrzutu PiLR,
- j.w. ale próba wycelowania w obręcz,
W trójkach:
- odbicie górne nad sobą, podanie
górne do 2 z ćwiczących, on podaje
piłkę sposobem górnym do trzeciego,
- próba zbicia piłki trzymanej przez
nauczyciela, z miejsca, z truchtu, z
biegu, próby trafienia do obręczyGra uproszczona.
|
zadaniowo-ścisła |
10 min
8min |
|