strona główna

WITAMY I ZAPRASZAMY

 


Szkoła w ruchu

KONSPEKT LEKCJI

DATA: 19.03.2014 r

KLASA: III Gimnazjum

MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna

TEMAT: Doskonalenie podstawowych kroków aerobiku na stepie.

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE:
• MOTORYCZNOŚCI: kształtowanie płynności , precyzji i koordynacji ruchowej
• UMIEJĘTNOŚCI: uczeń potrafi poruszać się w rytm muzyki.
• WIADOMOŚCI: uczeń zna podstawowe kroki w step-aerobiku. ćwiczenia przy muzyce sposobem spędzania wolnego czasu

FORMY-METODY ORGANIZACJI LEKCJI: zadaniowo-ścisła.

PRZEBIEG LEKCJI TREŚĆ ZADANIA METODA REALIZACJI ZADAŃ RUCHOWYCH CZAS UWAGI
CZĘŚĆ WSTĘPNA

• ćwiczenia porządkowo -wychowawcze

• ćwiczenia rozgrzewające


Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie gotowości grupy do zajęć, podanie tematu zajęć

Przypomnienie uczennicom o poprawnej postawie ciała na stepie( sylwetka wyprostowana, szyja wydłużona, barki ściągnięte, miednica w pozycji ustabilizowanej, kolana lekko ugięte, mięśnie brzucha i pośladków lekko spięte)
- step touch, wyrzut rąk w przód
- step touch, wyrzut rąk do góry
- step out, wyrzut rąk w górę skos
- step out, wyrzut rąk w przód i bok
- marsz w miejscu – stopy rytmicznie ustawiane coraz szerzej a następnie coraz węziej
- akcent piętą w przód na stepie, na zmianę pięta prawej i lewej nogi
- pięta prawej nogi zostaje na stepie, przysiady na nodze podstawnej
- cała stopa prawej nogi na stepie, wspięcie na palce lewej nogi z jednoczesnym wznosem rąk do góry, opad na całą stopę lewej nogi z jednoczesnym opadem rąk
- cała stopa prawej nogi na stepie, palce lewej nogi na stepie a jej pięta opuszczona w kierunku podłogi
- cała stopa prawej nogi na stepie, pięta lewej nogi przysunięta ku pośladkom
- cała stopa prawej nogi na stepie, lewa noga wypad w tył, opuszczanie lewego kolana w kierunku podłogi
- cała stopa prawej nogi na stepie, lewa noga na podłodze, ciało bokiem do stepu, rytmiczne podnoszenie palców stóp

-Stretching -Ćwiczenia rozciągające
Zadaniowo- ścisła




















zadaniowo- ścisła



2 min



10 min



















7 min


Uczniowie ustawieni przed nauczycielem.
Pobranie stepów i ustawienie ich w kształcie „szachownicy”.
Nauczyciel przypomina aby stawiać całą stopę na stepie.

Strona prawa i lewa.

CZĘŚĆ GŁÓWNA

• realizacja zadania głównego


Przypomnienie podstawowych kroków w step-aerobiku:
• basic
• knee up
• repead knee up
• Kik
• Lift
• V-step
• revers
Podstawowe przejścia na drugą stronę stepu:
• zwykłe
• reversem
• z uniesieniem kolana
• krokiem cha-cha
Nauka nowego układu na stepie
• knee up z zejściem do rozkroku i przejściem na drugą stronę stepu
• pojedynczy kik na lewą stronę i prawą stronę
• mambo prawą nogą
• chase mambo przez step na drugą stronę
• revers
• basic
• całość od początku na lewą nogę
zadaniowo-ścisła
2 min







7 min




10 min




Uczniowie są pytani o nazwy pokazywanych przez nauczyciela kroków.
CZĘŚĆ KOŃCOWA

• ćwiczenia uspokajające

• ćwiczenia porządkowo-wychowawcze


- siad płaski rozkroczny na stepie, skłony do nóg
- w siadzie na stepie, przyciąganie stóp jak najbliżej pośladków
- leżenie na plecach na stepie, jedna noga prosta uniesiona do góry, druga zgięta przed kolanem drugiej nogi, przyciąganie prostej nogi jak najbliżej tułowia.
- jw. ale druga noga

- leżenie na stepie, stopy przy pośladkach, podtrzymywane rękoma, wyrównanie oddechu, słuchanie muzyki relaksacyjnej.


Zbiórka, pożegnanie
 
5min










2 min

Muzyka spokojna, relaksacyjna, zwrócenie uwagi na prawidłowe oddychanie.

Opracowała Maria Olejniczak