KONSPEKT
LEKCJI
DATA:
19.03.2014 r
KLASA:
III Gimnazjum
MIEJSCE
ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna
TEMAT:
Doskonalenie podstawowych kroków
aerobiku na stepie.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE:
• MOTORYCZNOŚCI: kształtowanie płynności ,
precyzji i koordynacji ruchowej
• UMIEJĘTNOŚCI: uczeń potrafi poruszać się
w rytm muzyki.
• WIADOMOŚCI: uczeń zna podstawowe kroki w
step-aerobiku. ćwiczenia przy muzyce sposobem
spędzania wolnego czasu
FORMY-METODY
ORGANIZACJI LEKCJI: zadaniowo-ścisła.
PRZEBIEG
LEKCJI |
TREŚĆ
ZADANIA |
METODA
REALIZACJI ZADAŃ RUCHOWYCH |
CZAS |
UWAGI |
CZĘŚĆ
WSTĘPNA • ćwiczenia porządkowo
-wychowawcze
•
ćwiczenia rozgrzewające
|
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie
gotowości grupy do zajęć, podanie
tematu zajęć
Przypomnienie uczennicom o poprawnej
postawie ciała na stepie( sylwetka
wyprostowana, szyja wydłużona, barki
ściągnięte, miednica w pozycji
ustabilizowanej, kolana lekko ugięte,
mięśnie brzucha i pośladków lekko
spięte)
- step touch, wyrzut rąk w przód
- step touch, wyrzut rąk do góry
- step out, wyrzut rąk w górę skos
- step out, wyrzut rąk w przód i bok
- marsz w miejscu – stopy rytmicznie
ustawiane coraz szerzej a następnie
coraz węziej
- akcent piętą w przód na stepie, na
zmianę pięta prawej i lewej nogi
- pięta prawej nogi zostaje na stepie,
przysiady na nodze podstawnej
- cała stopa prawej nogi na stepie,
wspięcie na palce lewej nogi z
jednoczesnym wznosem rąk do góry, opad
na całą stopę lewej nogi z
jednoczesnym opadem rąk
- cała stopa prawej nogi na stepie,
palce lewej nogi na stepie a jej pięta
opuszczona w kierunku podłogi
- cała stopa prawej nogi na stepie,
pięta lewej nogi przysunięta ku
pośladkom
- cała stopa prawej nogi na stepie, lewa
noga wypad w tył, opuszczanie lewego
kolana w kierunku podłogi
- cała stopa prawej nogi na stepie, lewa
noga na podłodze, ciało bokiem do
stepu, rytmiczne podnoszenie palców
stóp
-Stretching -Ćwiczenia rozciągające |
Zadaniowo- ścisła
zadaniowo- ścisła
|
2 min
10 min
7 min
|
Uczniowie ustawieni przed nauczycielem.
Pobranie stepów i ustawienie ich w
kształcie „szachownicy”.
Nauczyciel przypomina aby stawiać całą
stopę na stepie.Strona prawa i lewa.
|
CZĘŚĆ
GŁÓWNA • realizacja zadania
głównego
|
Przypomnienie podstawowych kroków w
step-aerobiku:
• basic
• knee up
• repead knee up
• Kik
• Lift
• V-step
• revers
Podstawowe przejścia na drugą stronę
stepu:
• zwykłe
• reversem
• z uniesieniem kolana
• krokiem cha-cha
Nauka nowego układu na stepie
• knee up z zejściem do rozkroku i
przejściem na drugą stronę stepu
• pojedynczy kik na lewą stronę i
prawą stronę
• mambo prawą nogą
• chase mambo przez step na drugą
stronę
• revers
• basic
• całość od początku na lewą nogę
|
zadaniowo-ścisła |
2 min
7 min
10 min
|
Uczniowie są pytani o nazwy pokazywanych
przez nauczyciela kroków. |
CZĘŚĆ
KOŃCOWA • ćwiczenia uspokajające
•
ćwiczenia porządkowo-wychowawcze
|
- siad płaski rozkroczny na stepie,
skłony do nóg
- w siadzie na stepie, przyciąganie
stóp jak najbliżej pośladków
- leżenie na plecach na stepie, jedna
noga prosta uniesiona do góry, druga
zgięta przed kolanem drugiej nogi,
przyciąganie prostej nogi jak najbliżej
tułowia.
- jw. ale druga noga
- leżenie na stepie, stopy przy
pośladkach, podtrzymywane rękoma,
wyrównanie oddechu, słuchanie muzyki
relaksacyjnej.
Zbiórka, pożegnanie |
|
5min
2 min |
Muzyka spokojna, relaksacyjna, zwrócenie
uwagi na prawidłowe oddychanie. |
Opracowała
Maria Olejniczak
|