KONSPEKT
LEKCJI GIMNASTYKI
DATA:
26.03.2014
KLASA:
III Gimnazjum
MIEJSCE
ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna
TEMAT:
Piramidy gimnastyczne.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE:
pomoce dydaktyczne: szarfy,
materace gimnastyczne, magnetofon, płyta
umiejętności – uczeń umie
wykonać trzy dowolne piramidy dwójkowe
wiadomości – wie jaką
postawą rozpocząć i zakończyć wykonywanie
układu gimnastycznego
motoryczności – rozwinie
równowagę, siłę rąk i nóg
wychowania – potrafi
współpracować w grupie, dokona oceny
współćwiczących
Układ
działań
(tok lekcji) |
Treść
zadań |
Dozowanie |
Uwagi
organizacyjno - metodyczne |
CZĘŚĆ
WSTĘPNA |
1.
Zorganizowanie grupy i sprawdzenie
gotowości do zajęć
2. Motywacja do udziału w lekcji |
1.Zbiórka w
dwuszeregu
2.Powitanie klasy
3.Sprawdzenie obecności i gotowości do
zajęć
4.Podanie tematu lekcji oraz głównych
zadań lekcji |
4min. |
Zorganizowanie
grupy |
CZĘŚĆ GŁÓWNA A |
3. Rozgrzewka
psychomotoryczna, profilaktyka. |
1.Bieg dookoła
sali:
-krążenia ramion w przód,
-krążenia ramion w tył,
-krok odstawno- dostawny,
-przekładanka,2.Marsz dookoła sali:
-co trzy kroki wymach nogi w przód,
-co trzy kroki skłon.
3.Ustawienie
w rozsypce, każdy uczeń z szarfą:
-krążenia głowy w prawo i w lewo,
szarfa w prawej ręce, ręce na biodrach,
-skłony tułowia w przód, raz szarfa
zostaje na ziemi, raz ją zabieramy,
-szarfa na ziemi pionowo, przysiad
podparty przeskoki obunóż z boku na
bok,
-szarfa trzymana w RR przed sobą,
przysiady,
-kołyska na plecach z przejściem do
postawy stojącej,
-w przysiadzie podpartym „wierzganie
konika”.
|
4min.
1okr.
1okr.
po 5x
10x
10x
10x
10x
10x
|
Met.
naśladowcza-ścisła Kontrola wykonania
poszczególnych ćwiczeń.
|
CZĘŚĆ
GŁÓWNA B |
4. Kształtowanie
umiejętności i doskonalenie sprawności
w różnych zakresach. |
1.Podział na grupy
ćwiczebne, rozłożenie 2 ścieżek po 3
materace:
-czworaki,
-przewroty w przód,
-przewroty w tył,
-przerzut bokiem,
-mostek z leżenia tyłem,
-stanie na rękach przy asekuracji
nauczyciela lub współćwiczących.2.Podział na pary,
przećwiczenie układów własnych
ostatnie poprawki.
3.Prezentacja
własnych układów gimnastycznych ,
które mają zawierać 1 dowolną z 5
poznanych piramid. Ocena
współćwiczących.
|
1x
1x
1x
1x
1x
2x10min
12min
|
Met.
ścisła-naśladowcza
Nauczyciel zwraca uwagę na ułożenie RR
i głowy podczas wykonywania ćwiczeń.
Pomaga wykonać stanie na RR grupie
słabszej.Metoda aktywizująca.
Ocena
wykonania układów. Podanie kryteriów
oceny układu.
|
CZĘŚĆ
KOŃCOWA |
5.Uspokojenie
organizmu
6.Podsumowanie
lekcji
|
1.Ćwiczenia
korekcyjne:
-siad skrzyżny przyjęcie postawy
korekcyjnej,
-ukłon japoński
-siad klęczny .2.Podsumowanie lekcji w
siadzie klęcznym.
3.
Pożegnanie.
|
1min.
3min.
|
Omówienie
lekcji, pochwała za wykonane układy i
piramidy, motywacja do dalszej pracy na
lekcjach.
|
Opracowała:
Maria Olejniczak
|