Projekt
edukacyjny realizowany w klasach dla dzieci z
upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
i znacznym
Rośnij zdrowo – higiena osobista i prawidłowe
odżywianie w okresie dojrzewania
Autor
i współorganizatorzy projektu:
mgr Arleta Chudzikowska
mgr Ewa Górniak
Czas
trwania programu:
X 2013 – V 2014
I.
Założenia programu:
Program „Rośnij zdrowo” adresowany jest do
młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w
stopniu umiarkowanym i znacznym. Ma on na celu
zapoznanie uczniów z zasadami higieny osobistej
oraz prawidłowego odżywiania się w okresie
dojrzewania.
Cele
programu :
• poznanie zmian zachodzących w procesie
dojrzewania,
• poznanie słownictwa związanego z higieną
ciała,
• kształtowanie nawyków i umiejętności
związanych z higieną żywienia,
• rozwijanie umiejętności korzystania z
usług placówek służby zdrowia,
• nauczanie prawidłowych zachowań
społecznych,
• rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
poprawa komunikacji,
• rozwijanie procesów poznawczych:
spostrzegania, myślenia, wyobraźni oraz
doskonalenia umiejętności manualnych.
Środki
dydaktyczne:
• książki, foldery, ulotki
• prace plastyczne
• karty pracy
• etykiety wyrazów
• środki audiowizualne
Etapy
pracy:
1. Spotkania z pielęgniarką w dwóch grupach
– pogadanka na temat higieny osobistej i
dojrzewania, odbędzie się w miesiącu
październiku i listopadzie ( 2 godz.)
2. Prace plastyczne.
3. Projekcja filmów – odbędzie się w
miesiącu kwietniu i maju (2 godz).
Projekt przewidziany jest na rok szkolny
2013/2014. Zajęcia będą prowadzone w dwóch
grupach – osobno chłopcy i dziewczęta.
Planowane
efekty działań:
• wykształcenie umiejętności pracy w grupie
rówieśniczej
• zwiększenie wiedzy o zasadach higieny
osobistej i żywienia dziewcząt i chłopców w
okresie dojrzewania
• nabycie dobrych wzorców do naśladowania i
prawidłowych zachowań
• utrzymanie porządku i ładu w mieszkaniu,
szkole, szczególnie na swoim miejscu pracy
|