Projekt: Idee olimpijskie w moim życiu.
Uczniowie
biorący udział w projekcie: Ewelina Konieczka,
Dawid Kaczmarek, Krzysztof Czajka, Paweł
Smelkowski, Tomasz Kubczak, Patryk Owczarczak,
uczniowie klasy II Gimnazjum
Cele
projektu:
1. Poszerzenie wiedzy uczniów dotyczącej sportu
i różnych form aktywności ruchowej.
2. Zainteresowanie uczniów wybranymi
dyscyplinami sportu oraz postaciami polskich
olimpijczyków.
3. Zachęta do aktywnej obserwacji wydarzeń
sportowych w kraju i na świecie.
4. Propagowanie zdrowego stylu życia i aktywnego
spędzania czasu wolnego.
5. Kształtowanie umiejętności
współdziałania w grupie.
ETAP
I. Zainicjowanie projektu
1. Opracowanie scenariusza projektu.
2. Opracowanie regulaminu konkursu.
3. Przygotowanie materiałów pomocniczych dla
uczniów.
4. Opracowanie pytań i zadań konkursowych dla
uczniów.
ETAP
II. Opis projektu
1. Praca opiekuna z uczniami z wykorzystaniem
materiałów konkursowych.
2. Uczniowie zobowiązują się do realizacji
projektu zgodnie z opisem i harmonogramem.
Formy realizacji projektu
1. Przygotowanie prezentacji przez uczniów-
zredagowanie ,,Gazetki olimpijskiej”.
2. Plakaty, ulotki, zamieszczenie informacji o
projekcie na stronie internetowej szkoły, wy.
Zadanie 1. Polscy medaliści l igrzysk
olimpijskich
Zaprezentuj postać i osiągnięcia wybranego
polskiego medalisty olimpijskiego (,,Gazetka
olimpijska”).
Zadanie 2. Igrzyska Olimpijskie Soczi 2014-
,,Gazetka olimpijska”
Przedstaw wybraną z dyscyplin sportowych
(charakterystyka, zasady).
Zadanie 3
Doskonal swoją wiedzę o sporcie i
umiejętności sportowe- przygotowanie do
konkursu.
2. Konkurs „MAM WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI
SPORTOWE”
ETAP
III. Realizacja projektu.
ETAP
IV. Prezentacja projektu.
Projekt zrealizowany jest w formie
1. Prezentacji postaci polskiego medalisty
olimpijskiego.
2. Prezentacji dyscypliny sportowej.
3. Odpowiedzi na pytania z wiedzy o sporcie i
zdrowiu.
Przebieg konkursu:
- otwarcie konkursu,
- Prezentacje przez drużyny postaci polskiego
medalisty olimpijskiego.
- Konkurs wiedzy o sporcie i zdrowiu
- Prezentacje przez drużyny wybranej dyscypliny
sportowej
- Konkurs umiejętności sportowych drużyny-
rywalizacja sprawnościowa (skoki na skakance,
rzuty do celu, podbijanie piłeczki
ping-pongowej, zwis na drabince, skok w dal z
miejsca)
– Podsumowanie i zakończenie konkursu oraz
projektu, nagrodzenie uczestników.
ETAP
V. Ocena projektu
1. Ocena jakości prezentacji przygotowanych
przez uczniów.
ETAP
VI. Ewaluacja projektu
Ewaluacja projektu odbędzie się poprzez
analizę jakościową wyników konkursu.
„MAM WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI SPORTOWE”.
Opracowała
Maria Olejniczak
|