KRYTERIA
OCEN ZACHOWANIA - GIMNAZJUM
|
|
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE
|
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Jest
pozytywnym wzorem do
naśladowania dla innych uczniów
w klasie i szkole. |
Postępuje
zgodnie z regułami współżycia
społecznego. Pod wieloma
względami może być przykładem
dla rówieśników. |
Nie
wyróżnia się w szczególny
sposób wśród swoich
rówieśników. Zachowaniem nie
narusza przyjętych norm
spo-łecznych. |
Na ogół
przestrzega zasad współżycia
społecznego, ale sporadycznie w
negatywny sposób zwraca na
siebie uwagę otoczenia. |
Nie
przestrzega zasad współżycia
społecznego, często w negatywny
sposób zwraca na siebie uwagę. |
Rażąco
narusza ogólnie przyjęte normy
społeczne. Swoim zachowaniem
przynosi ujmę społeczności
szkolnej. Demoralizuje innych.
Popada w konflikty z prawem. |
Spełnia
wszystkie lub zdecydowaną
większość wymagań na ocenę
wzorową. |
Spełnia
większość wymagań na ocenę
bardzo dobrą.
Czyni widoczne starania, by na
tę ocenę w pełni zasłużyć. |
Spełnia
większość wymagań na ocenę
dobrą.
Czyni widoczne starania, by na
tę ocenę w pełni zasłużyć. |
Spełnia
większość wymagań na ocenę
poprawną.
Podjęte środki wychowawcze
przynoszą często pozytywne
rezultaty. |
Nie
spełnia większości wymagań na
ocenę poprawną.
Podjęte środki wychowawcze
przynoszą efekty rzadko i na
krótko. |
Dezorganizuje
pracę wychowaw-czą, wywiera
negatywny wpływ na innych
uczniów.
Podjęte środki wychowawcze nie
przynoszą rezultatów. |
|
|
Postępowanie
zgodne z dobrem społeczności szkolnej
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Szanuje
mienie szkolne, społeczne oraz
cudzą własność. Szczególnie
wzorowo pełni dyżury klasowe i
szkolne.
Wykazuje
inicjatywę w podejmowaniu prac
na rzecz klasy , szkoły i
środowiska.
Jest
uczciwy. Do oceny przedstawia
tylko prace samodzielnie
wykonane.
Jest
koleżeński, uczynny,
prawdomówny. Inicjuje pomoc w
nauce.
|
Szanuje
mienie szkolne i społeczne oraz
własność kolegów. Odpowiedzialnie
pełni dyżury klasowe i szkolne.
Aktywnie
działa na rzecz klasy i szkoły.
Nie
kłamie.
Słabym
pomaga w nauce.
Jest
koleżeński i życzliwy dla
innych kolegów.
|
Szanuje
mienie szkolne i własność
kolegów. Sumiennie pełni
dyżury.
Nie
odmawia wykonania dodatkowych
prac na rzecz klasy i szkoły.
Zwykle
postępuje uczciwie. Potrafi
przyznać się do błędu, nie
przypisuje własnej winy kolegom.
Nie
uchyla się od pomocy kolegom.
Reaguje
na dostrzeżone przejawy zła.
Czasami
podejmuje dobrowolne
zobowiązania, które stara się
wykonać solidnie.
|
Nie niszczy
umyślnie mienia szkolnego i
cudzej własności. Powstałe z
własnej winy szkody stara się
naprawić. Stara się
właściwie wywiązywać z
obowiązków dyżurnego.
Rzadko
wykonuje dodatkowe prace na rzecz
szkoły. Niezbyt dobrze
wywiązuje się z powierzonych mu
prac i zadań, nie dotrzymuje
ustalonych terminów.
Nie
zawsze przyznaje się do winy.
Reaguje
na ewentualny przejaw zła.ch
lekcyjnych.
|
Często
niszczy mienie klasy szkoły i
kolegów. Nie stara się
naprawić szkód przez siebie
wyrządzonych. Nierzetelnie
pełni obowiązki dyżurnego.
Nie
wykonuje dodatkowych prac na
rzecz szkoły.
Jest
nieuczciwy. Unika
odpowie-wiedzialności, częs to
przypisuje innym własne
przewinienia
|
Nagminnie
niszczy szkolne i cudze mienie.
Zdarza mu się przywłaszczyć
cudzą własność. Zachowanie
wymaga interwencji policji.
Nie
wypełnia powierzonych dyżurów.
Unika
wykonywania dodatkowych prac na
rzecz szkoły.
Kłamie,
własne winy przypisuje innym
|
|
|
Dbałość o piękno
mowy ojczystej
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Nie używa
wulgarnych słów i przeciwstawia
się używaniu wulgaryzmów przez
kolegów. Zna i stosuje
ogólnie przyjęte zwroty
grzecznościowe, zachęca
kolegów do ich stosowania.
Stara
się mówić poprawną
polszczyzną i swoim przykładem
pozytywnie wpływa na kolegów.
|
Nie używa
wulgarnego słownictwa. Kulturalnie
i taktownie zwraca się do
innych, stosuje zwroty
grzecznościowe.
Stara
się mówić poprawnie
|
Stara się
unikać wulgaryzmów. Stosuje
zwroty grzecznościowe.
Jeśli
wyjątkowo zdarzy mu się użyć
niewłaściwej formy wypowiedzi
lub niecenzuralnego słowa
potrafi przeprosić i stara się
poprawić.
|
Kilkakrotnie
zdarzyło mu się użyć słów
wulgarnych lub obraźliwych. Rzadko
stosuje zwroty grzecznościowe.
|
Często
używa wulgarnego słownictwa.
Bywa arogancki, nietaktowny. Bardzo
rzadko stosuje zwroty
grzecznościowe.
|
Jest
nietaktowny, arogancki, nagminnie
używa wulgarnego słownictwa. Nie używa
zwrotów grzecznościowych.
|
|
|
Dbałość
o zdrowie i bezpieczeństwo własne i
innych
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Dba o
higienę osobistą, estetykę
ubioru, pomieszczeń i otoczenia. Nie ulega
nałogom, nie próbuje palić,
pić alkoholu, używać środków
odurzających i usiłuje
przeciwdziałać takim
zachowaniom kolegów.
Nie
stosuje nigdy przemocy wobec
kolegów. Przeciwstawia się na
miarę swoich możliwości
brutalności i agresji: bierze w
obronę słabszych, powiadamia
właściwe osoby (np.
wychowawcę, pedagoga,
dyrektora).
Nigdy
nie opuszcza terenu szkoły
(klasy, boiska) bez zezwolenia.
Swoim
przykładem pozytywnie wpływa na
kolegów.
|
Dba o
higienę osobistą, estetykę
ubioru i otoczenia. Nie ulega
nałogom i nie próbuje palić
papierosów, pić alkoholu i
stosować środków
odurzających.
Nigdy
nie stosuje przemocy wobec
kolegów. O zauważonych aktach
agresji lub przemocy informuje
wychowawcę (pedagoga,
dyrektora).
Nigdy
nie opuszcza terenu szkoły
(klasy, boiska) bez zezwolenia.
|
Stara się
dbać o higienę osobistą,
estetykę ubioru i otoczenia. Nie ulega nałogom.
Jeśli zapalił papierosa lub
spróbował np. alkoholu – to
zdarzyło mu się to tylko raz,
okazał skruchę i trwałą
poprawę.
Nie
stosuje przemocy wobec kolegów.
Nie
opuszcza terenu szkoły bez
zezwolenia.
|
Nie zawsze
dba o higienę osobistą,
estetykę ubioiru i otoczenia. Zdarza mu
się ulec namowom i próbować
palenia papierosów, picia
alkoholu lub stosowania innych
środków odurzających.
Deklaruje chęć poprawy.
Czasem
przejawia zachowania agresywne,
stosuje przemoc wobec słabszych.
Lekceważy
niektóre zagrożenia, ale
reaguje pozytywnienia zwracane
uwagi.
Zdarzyło
mu się opuścić teren szkoły
bez zezwolenia.
|
Nie dba o
higienę osobistą i estetykę
ubioru, o porządek w otoczeniu. Pali
papierosy, próbuje alkoholu lub
innych środków odurzających.
Często
zachowuje się agresywnie,
inicjuje bójki, stosuje przemoc
wobec słabszych (stosuje przemoc
fizyczną lub psychiczną).
Kilkakrotnie
opuścił teren szkoły bez
zezwolenia.
Jego
negatywne zachowania znajdują
naśladowców.
|
Nie dba o
higienę osobistą i estetykę
ubioru, o porządek w miejscu,
gdzie przebywa.Nie reaguje na
zwracane mu uwagi. Ulega
nałogom i namawia do tego
innych.
Inicjuje
bójki, bardzo często zachowuje
się agresywnie, znęca się
fizycznie i psychicznie nad
słabszymi.
Wielokrotnie
opuścił teren szkoły bez
zezwolenia, zachęcał do tego
innych.
Jego
postępowanie często powoduje
sytuacje zagrażające zdrowiu i
bezpieczeństwu także innych
osób.
|
|
|
Godne
kulturalne zachowanie się ucznia w
szkole i poza nią
WZOROWE
|
BARDZO DOBRE
|
DOBRE
|
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Jest zawsze
grzeczny, uczynny, uprzejmy i
życzliwy wobec innych.
Wyróżnia
się kulturą osobistą na
terenie szkoły i prezentuje
taką postawę również poza
szkołą – dając przykład
kolegom.
|
Jest grzeczny nnn nn
n uprzejmy wobec innych.
Na tle klasy
wyróżnia się kulturą
osobistą wobec wszystkich osób
dorosłych i uczniów.
Postępuje zgodnie z
zasadami dobrego wychowania w
sytuacjach szkolnych i poza
szkołą.
|
Zdarzyło mu się
zachować niegrzecznie, ale
okazał skruchę, przeprosił i
nie powtórzył podobnego
zachowania.
Stara się
postępować zgodnie z zasadami
dobrego wychowania w szkole i
poza szkołą.
Zwykle jest taktowny
i życzliwie usposobiony.
|
Kilkakrotnie
zachował się w sposób
niekulturalny, niegrzecznyi
nietaktowny. Nie zawsze
zachowuje się właściwie także
poza szkołą.
Reaguje
na uwagi i napomnienia odnośnie
swego zachowania.
|
Często
zachowuje się niekulturalnie w
stosunku do kolegów,
nauczycieli, innych pracowników
szkoły. Prezentuje taką
postawę także w domu i w innych
miejscach poza szkołą.
Nie
reaguje na uwagi i napomnienia
nauczycieli.
|
Nagminnie,
z premedytacją zachowuje się
arogancko wobec kolegów,
nauczycieli, innych pracowników
szkoły. Lekceważy zasady
dobrego wychowania i osoby
postępujące zgodnie z nimi.
Jest cyniczny i nie widzi
potrzeby zmiany swojej postawy.
|
|
|
Okazywanie
szacunku innym osobom.
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Z
szacunkiem odnosi się do
wszystkich pracowników szkoły,
rodziców, kolegów. Nigdy nie
przeszkadza w prowadzeniu
zajęć. Szanuje godność
osobistą innych ludzi, ich
pracę.
Nie
lekceważy i nie wyśmiewa
słabszych, gorzej sytuowanych,
wyglądających inaczej, mniej
sprawnych kolegów i innych
osób.
Jest
tolerancyjny, szanuje cudze
odmienne poglądy, wyznanie.
Przeciwstawia się na miarę
swoich możliwości przejawom
nietolerancji.
|
Okazuje
szacunek wszystkim pracownikom
szkoły. Nie przeszkadza w
prowadzeniu zajęć. Szanuje
rodziców. Szanuje
godność osobistą i pracę
innych.
Nie
lekceważy i nie wyśmiewa
słabszych, gorzej sytuowanych,
wyglądających inaczej, mniej
sprawnych.
Szanuje
cudze odmienne poglądy,
wyznanie.
|
Z
szacunkiem odnosi się do innych
osób – w szczególności
nauczycieli i innych pracowników
szkoły, rodziców. Nie
wypowiada się lekceważąco o
innych.
Nie
wyśmiewa i nie poniża
słabszych, mniej sprawnych,
gorzej sytuowanych i inaczej
wyglądających.
Nie
krytykuje cudzych odmiennych
poglądów, wyznania.
Potrafi
przeprosić i skorygować swoje
postępowanie, gdy zdarzy mu się
zachować w stosunku do kogoś
niewłaściwie.
|
Stara się
z szacunkiem odnosić do
nauczycieli i innych pracowników
szkoły oraz rodziców, ale
zdarza mu się przeszkadzać w
prowadzeniu zajęć, zachować
niegrzecznie. Zdarzyło
mu się wyrazić lekceważąco o
innych.
Kilkakrotmie
słownie poniżył kolegę
(osobę) o odmiennym wyglądzie,
gorszej sprawności.
Nie
zawsze jest tolerancyjny dla
osób o odmiennych przekonaniach.
|
Nie okazuje
szacunku nauczycielom i innym
pracownikom szkoły. Nie szanuje
rodziców. Zdarza mu
się ubliżyć osobie starszej.
Często
wyśmiewa i poniża kolegów
(osoby) mniej sprawnych,
uboższych, różniących się
wyglądem.
Lekceważąco
wypowiada się o osobach
odmiennego wyznania, o poglądach
innych niż jego własne.
|
Prezentuje
postawę braku szacunku wobec
nauczycieli i innych pracowników
szkoły. Nagminnie przeszkadza w
prowadzeniu zajęć. Wielokrotnie
udowodnił, że nie szanuje
rodziców. Ubliża
starszym, często zachowuje się
wobec nich agresywnie.
Nagminnie
wyśmiewa i poniża kolegów,
osoby ułomne, mniej sprawne.
Wyśmiewa
i poniża osoby o innych niż
jego własne przekonaniach i
takiej postawy oczekuje od
kolegów, którymi się otacza.
|
|
|
Dbałość
o honor i tradycję szkoły
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Zawsze
okazuje szacunek symbolom i
tradycjom narodowym. Szanuje
tradycje szkoły, bierze czynny
udział w ich obchodach.
Chętnie
reprezentuje szkołę na
zewnątrz i zachęca do tego
innych.
|
Szanuje
symbole i tradycje narodowe. Szanuje
tradycje szkolne, często
uczestniczy w ich obchodach.
Wyznaczony
do reprezentowania szkoły na
zewnątrz nigdy nie odmawia.
|
Ma
właściwy stosunek do symboli
narodowych. Stara się
uczestniczyć w imprezach i
uroczystościach szkolnych.
Na
ogól nie odmawia reprezentowania
szkoły na zewnątrz.
|
Nie zawsze
okazuje szacunek symbolom
narodowym. Reprezentuje
bierną postawę wobec tradycji
szkolnych, nie włącza się w
ich obchody.
Kilkakrotnie
odmówił reprezentowania szkoły
na
zewnątrz.
|
Nie okazuje
szacunku symbolom narodowym. Nie szanuje
tradycji szkolnych, odmawia
uczestniczenia w ich obchodach.
Wielokrotnie
odmówił reprezentowania szkoły
na zewnątrz.
|
Lekceważy,
a nawet znieważa symbole
narodowe. Wyśmiewa
właściwą postawę wobec
tradycji szkolnych. Namawia
innych do podobnych zachowań.
Nie
zależy mu na dobrym imieniu
szkoły, na jej reprezentowaniu.
|
|
|
Wywiązywanie
się z obowiązków ucznia
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Osiąga maksymalne w
stosunku do swoich możli-
wości wyniki w nauce.
Jest zawsze
przygotowany do zajęć
Chętnie i sumiennie
wykonuje polecenia nauczycieli.
Aktywnie rozwija
swoje możliwości w szkole i
poza szkołą (kółka
zainteresowań,SU, działalność
sportowa). Sam podejmuje się
wykonania dodatkowych zadań,
często wychodzi z inicjatywą.
Wszystkie
nieobecności ma
usprawiedliwione,
usprawiedliwienia przedstawia w
terminie wyznaczonym przez
wychowawcę.
Nie spóźnia się
na zajęcia.
Otrzymuje pochwały
za wzorowe wypełnianie
obowiązków i dodatkowe prace.
Nie otrzymał
żadnej nagany ani upomnienia.
|
Osiąga
wysokie w stosunku do swoich
możliwości wyniki w nauce. zaległości
w nauce spowodowane
nieobecnością uzupełnia
maksymalnie szybko.
systematycznie
uczęszcza na zajęcia i bierze w
nich aktywny udział
Chętnie
i sumiennie wykonuje polecenia
nauczycieli.
Sumiennie
wywiązuje się także z
dodatkowych zleconych mu zadań.
Nie
ma nieusprawiedliwionych
nieobecności. Terminowo przed-
stawia usprawiedli-
wienia nieobecności. Wyjątkowo
zdarzyło mu się
spóźnić na lekcje.
Otrzymał
w semestrze nie więcej niż 2
uwagi dotyczące zachowania
(nacechowanego niską
szkodliwością-brak przyborów
szkolnych, podręcznika, stroju
na w-f, zakłóca porządek
lekcji rozmowami) i są to uwagi
niepowtarzające się.
|
Osiąga
dobre wyniki w nauce na miarę
swoich możliwości. Respektuje
polecenia nauczycieli.
Pozytywnie
reaguje na propozycje nauczycieli
dotyczące dodatkowych zajęć w
zakresie niektórych przedmiotów
Stara
się być przygotowany do zajęć
szkolnych.
Sporadycznie
zdarzają mu się
nieuusprawiedliwione
nieobecności (nie więcej niż
10 % w semestrze).
Rzadko
spóźnia się na zajęcia..
Otrzymał
w semestrze nie więcej niż 4
uwagi dotyczące niewłaściwego
zachowania - nacechowanego niską
szkodliwością.
|
Osiąga
przeciętne w stosunku do swoich
możliwości wyniki w nauce. Stara się
wykonywać polecenia nauczycieli.
W
miarę systematycznie uczęszcza
na zajęcia.
Rzadko
przeszkadza w prowadzeniu zajęć
szkolnych.
Nieusprawiedliwio-ne
nieobecności stanowią nie
więcej niż 20 % nieobecności
ogółem.
Zdarzają
mu się spóźnienia na zajęcia.
Otrzymał
w semestrze nie więcej niż 6
uwag dotyczą-
cych niewłaściwego zachowania.
|
W stosunku
do swoich możliwości osiąga
niskie wyniki w nauce. Rzadko
wykonuje polecenia nauczycieli.
Nie
uzupełnia zaległości w nauce.
Często
jest nieprzygotowany do zajęć,
nie bierze w nich aktywnego
udziału.
Nieusprawiedliwione
nieobecności stanowią nie
więcej niż 50 % w semestrze.
Często
spóźnia się na zajęcia.
Dość
często otrzymuje uwagi i
upomnienia doty- czące
niewłaściwego zachowania o
wysokiej szkodli- wości (bójki,
agresja słowna i fizyczna,
wulgaryzmy, palenie papierosów i
nakłanianie do tego
innych,kłamstwa, konflikty z
prawem: wyłudzanie i kradzieże
np.pieniędzy,podrabianie
podpisów). Uwagi po wtarzają
się.
|
Osiąga bardzo
niskie wyniki w nauce, znacznie
poniżej swoich możliwości.
Bardzo często jest
nieprzygotowany do lekcji i nie
bierze w niej aktywnego udziału.
Notorycznie
przeszkadza w prowadzeniu
zajęć.
Nagminnie nie
wykonuje poleceń nauczycieli.
wagaruje,ucieka z
lekcji,opuszcza wybrane lekcje.
Ma więcej niż 50%
nieusprawiedliwionych
nieobecności.
Nagminnie otrzymuje
uwagi dotyczące niewłaściwego
zachowania o wysokiej
szkodliwości. Są to uwagi
powtarzające się.
|
|
|
Udział
w projekcie edukacyjnym |
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Uczeń wziął
udział w projekcie edukacyjnym
oraz wykazał się dużą
samodzielnością i innowacyjnością
we wszystkich etapach realizacji
projektu gimnazjalnego, wspomagał
członków zespołu w realizacji
poszczególnych zadań w ramach
projektu, a także wykazał się
umiejętnością dokonania
krytycznej samooceny i wyciągania
wniosków |
Uczeń wziął
udział w projekcie edukacyjnym
oraz był aktywnym uczestnikiem
zespołu realizującego projekt
edukacyjny, a jego współpraca z
pozostałymi członkami zespołu
była rzeczowa i nacechowana życzliwością. |
Uczeń wziął
udział w projekcie edukacyjnym
oraz współpracował w zespole
realizującym projekt
gimnazjalny, wypełniając
stawiane przed sobą i zespołem
zadania. |
wziął
udział w projekcie edukacyjnym,
współpracował w zespole
realizującym projekt
gimnazjalny, wypełniając
stawiane przed sobą i zespołem
zadania, przy czym jego działania
były podejmowane na prośbę
lidera zespołu lub po
interwencji opiekuna projektu |
Uczeń wziął
udział w projekcie edukacyjnym,
ale mimo złożenia deklaracji o
przystąpieniu do zespołu
realizującego projekt nie wywiązywał
się w terminie ze swoich obowiązków,
czego konsekwencją były opóźnienia
w realizacji projektu lub
konieczność realizacji zadań
przez innych członków zespołu. |
Uczeń nie
uczestniczył lub odmówił udziału
w realizacji projektu
gimnazjalnego |
|
Kryteria ocen z
zachowania dla uczniów z upośledzeniem
umysłowym
w stopniu umiarkowanym i znacznym -–
ocena opisowa
Wywiązywanie
się z obowiązków ucznia:
a) systematycznie uczęszcza na
zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne,
b) właściwie zachowuje się w
czasie zajęć dydaktycznych
(wykonuje polecenia nauczyciela,
zależy mu na osiąganiu dobrych
wyników, wykorzystuje cały
swój potencjał wiedzy i
umiejętności),
c) dba o książki, zeszyty,
przybory szkolne,
d) dotrzymuje terminów
(dostarcza na czas
usprawiedliwienia,
korespondencję z rodzicami,
książki z biblioteki, strój do
ćwiczeń gimnastycznych, nosi
kluczyk do szafki itp.),
e) wywiązuje się z zadań
powierzonych lub dobrowolnie
podjętych (np. wypełnia
obowiązki dyżurnego).
Postępowanie
zgodne z dobrem społeczności
szkolnej:
a) zachowuje się przyjaźnie
wobec innych uczniów, sytuacje
konfliktowe rozwiązuje bez
użycia przemocy, nie wywołuje
kłótni, bójek,
b) potrafi zgodnie
współpracować w grupie,
c) szanuje mienie szkoły, cudzą
własność i efekty pracy
innych.
Dbałość o
honor i tradycje szkoły:
a) angażuje się i bierze czynny
udział w uroczystościach,
konkursach, imprezach szkolnych i
środowiskowych,
b) zachowuje się odpowiednio
podczas apeli i uroczystości
szkolnych.
Dbałość o
piękno mowy ojczystej:
a) stara się mówić zrozumiale,
b) nie krzyczy, nie awanturuje
się, mówi spokojnie,
b) nie używa wulgaryzmów.
Dbałość o
bezpieczeństwo i zdrowie własne
oraz innych:
a) dba o higienę osobistą i
estetykę swojego wyglądu,
b) porusza się na bezpiecznym
terenie (zna swoje miejsce w
sali, nie wychodzi z klasy bez
pozwolenia nauczyciela, nie
chodzi po szkole w czasie
zajęć, nie opuszcza terenu
szkoły bez opieki w czasie
przerw i po skończeniu lekcji),
c) przestrzega zasad
bezpieczeństwa w szkole i poza
szkołą, regulaminów wycieczek,
prawidłowo reaguje na
istniejące zagrożenia, pomaga
słabszym i mniej sprawnym.
Godne,
kulturalne zachowanie się w
szkole i poza nią:
a) zna i stosuje formy
grzecznościowe,
b) utrzymuje czystość w klasie,
toalecie szkolnej, na stołówce,
w autobusie, na ulicy itp.,
c) w miejscu publicznym zachowuje
się zgodnie z ogólnie
przyjętymi normami społecznymi.
Okazywanie
szacunku innym osobom:
a) jest uprzejmy wobec
nauczycieli, pracowników
szkoły, kolegów,
b) jest uczciwy w codziennym
postępowaniu (prawdomówny,
koleżeński, uczynny, lojalny
wobec klasy).
Udział w
projekcie edukacyjnym:
a) współpracuje z członkami
zespołu w czasie jego realizacji
b) podejmuje działania stawiane
przed nim przez opiekuna projektu
c) wypełnia zadania na miarę
swoich możliwości
d) przejawia zaangażowanie i
zainteresowanie proponowanymi
przez opiekuna projektu zadaniami
e) wykazuje inicjatywę i
aktywnośc w możliwym dla siebie
zakresie.
powrót
|
|
|