Kryteria oceny z
zachowania dla klas I-III uczniów z upośledzeniem
umysłowym w stopniu lekkim – ocena
opisowa
Kultura osobista:
-podczas zajęć szkolnych,
-w kontaktach z dorosłymi,
-w miejscach publicznych.
Poszanowanie rówieśników:
-stwarzanie sytuacji konfliktowych,
-poprawne rozwiązywanie konfliktów,
-pomoc koleżeńska,
Wypełnianie obowiązków
szkolnych:
-posiadanie potrzebnych materiałów i
przyborów szkolnych,
-wypełnianie powierzonych zadań,
-utrzymywanie porządku w klasie i poza
nią.
|
|
Kryteria oceny z
zachowania dla klas I-III uczniów z upośledzeniem
umysłowym w stopniu umiarkowanym i
znacznym – ocena opisowa
Kultura osobista:
-podczas zajęć szkolnych,
-w kontaktach z dorosłymi,
-w miejscach publicznych.
Poszanowanie rówieśników:
-stwarzanie sytuacji konfliktowych,
-poprawne rozwiązywanie konfliktów,
-pomoc koleżeńska,
Wypełnianie obowiązków
szkolnych:
-przynoszenie potrzebnych materiałów i
przyborów szkolnych,
-wypełnianie powierzonych zadań(w tym
dyżury),
-utrzymywanie porządku.
|
|
Kryteria
ocen z zachowania dla klas IV-VI uczniów
upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
Wywiązywanie
się z obowiązków ucznia
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Jest zawsze
przygotowany do lekcji, na miarę
swoich możliwości osiąga
wysokie wyniki w nauce, przejawia
pozytywny stosunek do nauki
aktywności w zdobywaniu wiedzy |
Osiąga
bardzo dobre wyniki w nauce lub
wyniki na miarę swoich
możliwości, pracuje i uczy się
systematycznie |
Ma
pozytywny stosunek do nauki,
osiąga wyniki odpowiadające
jego możliwościom |
Osiąga
pozytywne wyniki w nauce ale nie
zawsze wykorzystuje swoje
możliwości, nie zawsze dba o
estetyczny wygląd podręczników,
zachowuje się poprawnie na
lekcjach, zdarzają mu się
godziny nieusprawiedliwione |
Zaniedbuje
obowiązki szkolne, z własnej
winy, z powodu zaniedbania
osiąga słabe wyniki w nauce,
nie odrabia zadań domowych nie
dba o podręczniki i zeszyty, spóźnia
się nie usprawiedliwia
nieobecności, nie wywiązuje
się z powierzonych mu zadań |
Zaniedbuje
obowiązki szkolne, ma do nich
lekceważący stosunek, nie
przygotowuje się do lekcji,
nagminnie spóźnia się,
wagaruje, nie usprawiedliwia
nieobecności, podrabia
zwolnienia i usprawiedliwienia,
kłamie i oszukuje |
|
Postępowanie
zgodne z dobrem społeczności szkolnej
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Bierze
czynny udział w akcjach
organizowanych przez szkołę, z
własnej inicjatywy podejmuje
działania na terenie szkoły i
klasy, pracuje dla dobra
społeczności szkolnej |
Wyróżniająco
pracuje w akcjach organizowanych
przez szkołę, przestrzega
przyjęte normy społeczne |
Podejmuje
działania na terenie szkoły i
klasy na prośbę lub polecenie
nauczyciela, przestrzega zasad
współżycia społecznego |
Swoim
zachowaniem nie narusza
przyjętych norm społecznych,
dba o mienie szkolne, a w
przypadku wyrządzenia szkody
naprawia ją sam lub przy pomocy
rodziców |
Na ogół
przestrzega zasad współżycia
społecznego, ale sporadycznie w
negatywny sposób zwraca na
siebie uwagę otoczenia, uchyla
się od uczestniczenia w
imprezach organizowanych przez
społeczność szkolną |
Rażąco
narusza ogólnie przyjęte normy
społeczne, swoim zachowaniem
przynosi ujmę społeczności
szkolnej, nie uczestniczy w
życiu klasy, szkoły, kradnie,
namawia innych do kradzieży |
|
Dbałość
o piękno mowy ojczystej
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Odznacza
się wysoką kulturą osobistą
zna i stosuje formy
grzecznościowe, nie używa
organizmów |
Stosuje
formy grzecznościowe, nie używa
wulgaryzmów |
Nie używa
wulgaryzmów |
Dba o piękność
mowy ojczystej-nie przeklina, nie
używa wulgaryzmów |
Używa
wulgarnych słów, jest
opryskliwy, odznacza się niską
kulturą osobistą |
Niska
kultura osobista, używa
wulgaryzmów wobec kolegów a
nawet nauczycieli |
|
Dbałość
o zdrowie i bezpieczeństwo własne i
innych
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Przestrzega
przepisów bezpieczeństwa w
szkole i poza nią, dba o
higienę osobistą, estetykę
ubioru, swoją postawą propaguje
zdrowy styl życia |
Przestrzega
przepisów bezpieczeństwa, dba o
higienę osobistą |
Przestrzega
przepisów bezpieczeństwa, nie
ulega nałogom |
Dba o
bezpieczeństwo i zdrowie własne
i innych osób, pomaga słabszym
i mniej sprawnym |
Nie dba o
higienę osobistą, nie
przestrzega przepisów bezpieczeństwa
w szkole i poza nią, ulega
nałogom |
Nie
przestrzega zasad
bezpieczeństwa, stwarza
zagrożenie, pali papierosy, pije
alkohol, używa narkotyków |
|
Godne
kulturalne zachowanie się ucznia w
szkole i poza nią
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Przeciwstawia
się objawom brutalności,
szanuje godność drugiego
człowieka |
Zachowuje
się kulturalnie w szkole i poza
nią |
Potrafi
zachować się kulturalnie w
szkole i poza nią |
Na ogół
zachowuje się godnie i
kulturalnie w szkole i poza nią,
potrafi zachować się w miejscu
publicznym, rzadko dopuszcza się
publicznych wykroczeń-umie się
do nich przyznać i przeprosić |
Swoim
zachowaniem przynosi wstyd i
ujmę grupie, niszczy sprzęt
szkolny, pozwala by robili to
inni, bierze udział w bójkach |
Stosuje
przemoc psychiczną i fizyczną
wobec kolegów, niszczy mienie
szkolne |
|
Okazywanie
szacunku innym osobom.
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Jest
grzeczny, uczynny, respektuje
zarządzenia dyrekcji i
wychowawcy, okazuje szacunek
innym osobom |
Okazuje
szacunek innym osobom, wie jak
należy się zachować wobec
pracowników szkoły i kolegów |
Ma właściwy
stosunek do pracowników szkoły
i kolegów |
Okazuje
szacunek innym osobom, wie jak
należy się zachować w stosunku
do nauczycieli, pracowników szkoły
i kolegów |
Niewłaściwie
odnosi się do pracowników szkoły,
nie szanuje godności osobistej
kolegów |
Arogancko
odnosi się do pracowników szkoły
i kolegów |
|
Dbałość
o honor i tradycję szkoły
WZOROWE
|
BARDZO
DOBRE |
DOBRE |
POPRAWNE |
NIEODPOWIEDNIE |
NAGANNE |
Dba o
tradycje i honor szkoły, okazuje
szacunek symbolom i tradycjom
narodowym |
Dba o honor
i tradycje szkoły |
Ma
właściwy stosunek do tradycji
narodowych |
Dba o honor
i tradycje szkoły, na polecenie
wychowawcy włącza się do
organizacji imprez klasowych i
szkolnych |
Wykazuje
brak poszanowania tradycji, nie
dba o honor szkoły |
Swoim
zachowaniem uwłacza tradycji i
honorowi szkoły, nie bierze
udziału w akcjach organizowanych
przez szkołę |
|
|
Kryteria ocen z
zachowania dla uczniów kl. IV-VI z
upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym i znacznym -–
ocena opisowa
Wywiązywanie
się z obowiązków ucznia:
a) systematycznie uczęszcza na
zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne,
b) właściwie zachowuje się w
czasie zajęć dydaktycznych
(wykonuje polecenia nauczyciela,
zależy mu na osiąganiu dobrych
wyników, wykorzystuje cały
swój potencjał wiedzy i
umiejętności),
c) dba o książki, zeszyty,
przybory szkolne,
d) dotrzymuje terminów
(dostarcza na czas
usprawiedliwienia,
korespondencję z rodzicami,
książki z biblioteki, strój do
ćwiczeń gimnastycznych, nosi
kluczyk do szafki itp.),
e) wywiązuje się z zadań
powierzonych lub dobrowolnie
podjętych (np. wypełnia
obowiązki dyżurnego).
Postępowanie
zgodne z dobrem społeczności
szkolnej:
a) zachowuje się przyjaźnie
wobec innych uczniów, sytuacje
konfliktowe rozwiązuje bez
użycia przemocy, nie wywołuje
kłótni, bójek,
b) potrafi zgodnie
współpracować w grupie,
c) szanuje mienie szkoły, cudzą
własność i efekty pracy
innych.
Dbałość o
honor i tradycje szkoły:
a) angażuje się i bierze czynny
udział w uroczystościach,
konkursach, imprezach szkolnych i
środowiskowych,
b) zachowuje się odpowiednio
podczas apeli i uroczystości
szkolnych.
Dbałość o
piękno mowy ojczystej:
a) stara się mówić zrozumiale,
b) nie krzyczy, nie awanturuje
się, mówi spokojnie,
b) nie używa wulgaryzmów.
Dbałość o
bezpieczeństwo i zdrowie własne
oraz innych:
a) dba o higienę osobistą i
estetykę swojego wyglądu,
b) porusza się na bezpiecznym
terenie (zna swoje miejsce w
sali, nie wychodzi z klasy bez
pozwolenia nauczyciela, nie
chodzi po szkole w czasie
zajęć, nie opuszcza terenu
szkoły bez opieki w czasie
przerw i po skończeniu lekcji),
c) przestrzega zasad
bezpieczeństwa w szkole i poza
szkołą, regulaminów wycieczek,
prawidłowo reaguje na
istniejące zagrożenia, pomaga
słabszym i mniej sprawnym.
Godne,
kulturalne zachowanie się w
szkole i poza nią:
a) zna i stosuje formy
grzecznościowe,
b) utrzymuje czystość w klasie,
toalecie szkolnej, na stołówce,
w autobusie, na ulicy itp.,
c) w miejscu publicznym zachowuje
się zgodnie z ogólnie
przyjętymi normami społecznymi.
Okazywanie
szacunku innym osobom:
a) jest uprzejmy wobec
nauczycieli, pracowników
szkoły, kolegów,
b) jest uczciwy w codziennym
postępowaniu (prawdomówny,
koleżeński, uczynny, lojalny
wobec klasy).
|
powrót
|
|